Har testat tre olika metoder, och kommer en bit på väg, men sedan finns inte de alternativen att välja som står. Jag har XP PRO. Jag är datoradministratör.
Första:
"Starta registereditorn (Start - Kör - regedit och sedan Ok) och klicka dig fram till
- Jag kommer till Explorer, HideDesktopIcons finns inte.
Andra:
"1. Öppna Regedit genom att trycka Start >> Kör >> skriv in "regedit" >> enter eller OK
2. Leta dig fram till till följande nyckel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\ExplorerDesktop\NameSpace\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}
3. Ta bort {645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}. Om du vill kan du exportera nyckeln innan du tar bort den, för att vara på säkra sidan och kunna återställa den"
Jag kommer till Currentversion, Explorerdesktop finns inte.
Tredje:
"Öppna Kör
Skriv: GPEDIT.MSC
Leta upp: Använderkonfiguration ->
Administrativa mallar ->
Skrivbord
Aktivera --> "Ta bort ikonen Papperskorgen från skrivbordet""
Jag kommer till administrativa mallar, skrivbord finns inte. Det enda som står är: Windows-komponenter och Windows components.
Vad fan är det som är fel? Någon som har ännu fler förslag på hur man gör, eller vet vad problemet är?
Vet inte hur pass bra det fungerar, aldrig använt det.
Men ett verktyg som har funkat väldigt bra för mig, och som lite annat smått o gott är TweakUI som Microsoft släppt. Väldigt användar vänligt program, hoppas det löser sig. http://www.microsoft.com/windowsxp/D...powertoys.mspx
Ja, faktiskt :P Vad ska jag göra sen? Går ju inte att deleta papperskorgen... Nu har allt varit annorlunda på min dator, och när jag gör som du sa kommer jag in i en meny, men nåt med att ta bort papperskorg finns inte...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!