2009-01-09, 23:19
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Acne är väl om möjligt de som har mest överskattad kvalitet av alla svenska märken?

Vill du ha kvalitet ska du inte ha tvättade jeans - rådenim är det du ska ha, jag gillar Svensson Jeans!
Citera
2009-01-09, 23:47
Medlem
Nu har jag inte läst tråden så vet inte vad som varit uppe men Nudies Slevedgemodeller brukar vara av bra kvalité.
Citera
2009-01-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Acne är väl om möjligt de som har mest överskattad kvalitet av alla svenska märken?

Vill du ha kvalitet ska du inte ha tvättade jeans - rådenim är det du ska ha, jag gillar Svensson Jeans!

jag håller med, Acnes tvättade jeans är ganska klena, framför allt just nu när dom har ganska agressiva tvättar ute.

deras stretch-kvallitéer är dock väldigt bra, (tjej) dom håller i regel passformen mycket bättre än andra.
Citera
2009-01-10, 02:32
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedipung
Butikschef på JC möjligen?
Håller med om vad du säger till 100% hur som helst

Bättre upp. Carlings i Norge
Citera
2009-01-10, 02:48
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokolov
30 grader låter rätt kallt.
man ska ha i tanken att ju kallare man tvättar, desto mer färg tappar (blöder) byxan, har man köpt ett par rå-jeans kan dom bli ruskigt tråkiga i 30 grader. det bästa är givetvis kemtvätt.

detta kanske va lite OT eftersom bra kvallité efterfrågades

För att fortsätta lite OF
Vill man motverka att byxan blöder kan man kasta in lite salt tillsammans med tvättmedlet för att på så vis få färgen att fästa bättre. Personligen tycker jag att mjukare denim med stretch kan tappa passform i 40grader...
Citera
2009-01-10, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
För att fortsätta lite OF
Vill man motverka att byxan blöder kan man kasta in lite salt tillsammans med tvättmedlet för att på så vis få färgen att fästa bättre. Personligen tycker jag att mjukare denim med stretch kan tappa passform i 40grader...

hur mkt salt snackar vi om?
Citera
2009-01-10, 10:59
Medlem
Bara Glads avatar
Lee är de tåligaste jag ägt, tillsammans med H&Ms jeans. Den som säger att H&M har dålig kvalité vet inte vad han eller hon pratar om.

Sen är det ju oftast så att de flesta jeans som pajar i grenen gör det för att man bär byxorna på tok för långt ned på rumpan. Förutom att det är jävligt fult så är inte byxorna sydda för det.
Citera
2009-01-10, 13:57
Medlem
Lanoos avatar
Jag tror jag tar tillbaka mitt påstående angående salt när man tvättar tills vidare!
Det finns antagligen lika många svar som det finns jeansmodeller på frågan hur man tvättar sina jeans bäst. Själv gör jag det inte om jag inte måste.
Men jag var tvungen att föra ämnet på tal tillsammans med två andra butikschefer och jeansnördar och alla vi tre har olika åsiker Jag ska fan ta o kolla lite med leverantörerna och höra deras åsiker. haha
Jag återkommer i ämnet!
Citera
2009-01-10, 19:35
Medlem
IJIN eller va de heter. Lite dyrare kanske men grymt bra kvalite. Iaf på de jag har
Citera
2009-01-10, 23:14
Medlem
Sypnis avatar
Nu på rea kanske du får tag på ett par EDWIN runt tusenlappen, de har riktigt bra kvalité överlag. Annars Levi's.
Citera
2009-01-14, 15:56
Medlem
Wax gör rådenim jeans typ dom här: http://www.humbucker.e-butik.se/?artnr=Wax003&cat_id=38. de är dyra men håller kanon.
Citera
2009-01-14, 16:02
Medlem
Varnims avatar
Har samma problem och funnit två lösningar på det.

Först och främst, undersök din cykelsadel. Den jag hade tidigare hade en vass kant på sidan som jeansen gned mot, detta snabbade självklart på slitningen. Efter att ha köpt en ny sadel håller jeansen bättre.

Sen så har jag ett par baggyjeans som en form av mjukisbyxor och dessa har inte slitits något under åren de följt med trots en hel del cykling i dom. Alltså, desto tightare jeans desto snabbare slits de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in