2009-01-06, 14:56
Medlem
Marlboro

Dom skitungarna på ettan för några år sen testade att bogsera bil med dom och de funkade
Citera
2009-01-07, 15:30
Medlem
taffies avatar
Acne är visserligen mycket tjusiga men ack så dålig kvalitet (tvättar du dem ofta kan de vara förbrukade på 3 månader). Levis är de ända som jag funnit håller en längre tid. Då jag provat en uppsjö märket: Diesel,Cheap monday, Nudie LEE armani med mera. Men de ända som tycks motstå gren slitaget har varit nyss nämnda levis.
Citera
2009-01-07, 15:33
Medlem
April77 är riktigt bra i mitt tycke. Lite rockerstuk på dem vilket kanske inte passar alla, men mycket prisvärda. Ligger runt tusingen.
Citera
2009-01-07, 19:09
Medlem
SafleBouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taffie
Acne är visserligen mycket tjusiga men ack så dålig kvalitet (tvättar du dem ofta kan de vara förbrukade på 3 månader). Levis är de ända som jag funnit håller en längre tid. Då jag provat en uppsjö märket: Diesel,Cheap monday, Nudie LEE armani med mera. Men de ända som tycks motstå gren slitaget har varit nyss nämnda levis.
Jag håller med om Acne, kvaliteten är inte bra alls. Letar själv efter ett par nya hållbara jeans av kvalitet.
Citera
2009-01-08, 18:58
Medlem
Slitning är ju extremt individuellt.
Vissa personer spräcker rövar och andra har "vassa knän"

har en polare som sliter hål i grenen oavsett hur bra kvallité han köper, det är bara helt enkelt så han sliter dom, det skall också nämnas att han har rätt tighta jeans och är ganska mullig.
de som dock hållt bäst för honom är just Pace och jag kan bara backa upp, jag är väldigt nöjd med de par jag har.

http://pacejeans.com/jeanscollection
Citera
2009-01-08, 21:58
Medlem
Mina pour (www.pour.se/www.zoovillage.se) har hållit i snart 2 år, det börjar bli ett minimalt hål i grenen nu, men jag har använt dem varje dag (förutom vid festtillfällen) i nästan 2 år, köpte dem i februari 2007.

Dem rekomenderar jag starkt. Och snacket att dem smalnar av kraftigt längs vaderna är ren bullshit. :P
Citera
2009-01-08, 22:49
Medlem
jedipungs avatar
Jag håller armani som #1 kvalitetsmässigt, tyvärr är dom inte spec. ärtiga men dom håller. Efter det är det nog acne, lee.

Replay är dom som har pajat snabbast, men då har jag iofs köpt ganska tunna och hårt tvättade jeans från dom.

Rätt storlek och passform efter kroppshydda är dock A och O skulle jag vilja säga.

Många tjockisar som kommer in och undrar varför deras gylf drar så fult, varför översta knappen lossnar eller tycker att det är dåligt sydda sömmar när dom spricker i arslet(!)
Citera
2009-01-09, 00:54
Medlem
Lanoos avatar
Nudie är tunna och alla smalare modeller har lite stretch i sig, det är antagligen därför du spräcker dom i grenen.
Sen är ju frågan hur ofta du tvättar dom och om du använder sköljmedel.
Läget ligger nämligen som så att Nudie själva (dumma som dom är) har skrivit i några av sina byxor (bla Slim Jim Green Tone) att det går utmärkt att tvätta med just sköljmedel. Men det är rena jävla döden för jeans! Sköljmedel går in i denimen och gör så att byxorna spricker MYCKET lättare. Så jeans som kan hålla i lätt 3-5år håller istället i 4-5mån.

(Jeans tvättas bäst på 30grader, vänd dom ut och in... Kör dom heller inte så ofta i maskin. Jag själv slänger mina i tvätt kanske 1-2ggr per år, det räcker gott!
Släng dom hellre i en plastpåse och sen in i frysen över natten, häng sen ut dom, så blir dom betydligt fräshare! Det coola med jeans är att man ska slita in dom själv och på så sätt få det mer personligt.)

Men när jag läser det du skriver så låter det som om Nudie helt enkelt är för tunna för dig. Satsa på amerikanska märken om du vill ha något som håller, just nu har Levis två riktigt bra 504or som passar de flesta. Italienska märken som Diesel jobbar väldigt hårt med tvättar och slitningar vilket blir mer fashion men mindre stryktåligt tyvärr...
Citera
2009-01-09, 01:10
Medlem
Quasys avatar
Levi's och Lee är nog de tåligaste jeans jag ägt
Citera
2009-01-09, 11:21
Medlem
jedipungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Nudie är tunna och alla smalare modeller har lite stretch i sig, det är antagligen därför du spräcker dom i grenen.
Läget ligger nämligen som så att Nudie själva (dumma som dom är) har skrivit i några av sina byxor (bla Slim Jim Green Tone) att det går utmärkt att tvätta med just sköljmedel. Men det är rena jävla döden för jeans! Sköljmedel går in i denimen och gör så att byxorna spricker MYCKET lättare. Så jeans som kan hålla i lätt 3-5år håller istället i 4-5mån.

(Jeans tvättas bäst på 30grader, vänd dom ut och in... Kör dom heller inte så ofta i maskin. Jag själv slänger mina i tvätt kanske 1-2ggr per år, det räcker gott!
Släng dom hellre i en plastpåse och sen in i frysen över natten, häng sen ut dom, så blir dom betydligt fräshare! Det coola med jeans är att man ska slita in dom själv och på så sätt få det mer personligt.)

Men när jag läser det du skriver så låter det som om Nudie helt enkelt är för tunna för dig. Satsa på amerikanska märken om du vill ha något som håller, just nu har Levis två riktigt bra 504or som passar de flesta. Italienska märken som Diesel jobbar väldigt hårt med tvättar och slitningar vilket blir mer fashion men mindre stryktåligt tyvärr...

Butikschef på JC möjligen?
Håller med om vad du säger till 100% hur som helst
Citera
2009-01-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

30 grader låter rätt kallt.
man ska ha i tanken att ju kallare man tvättar, desto mer färg tappar (blöder) byxan, har man köpt ett par rå-jeans kan dom bli ruskigt tråkiga i 30 grader. det bästa är givetvis kemtvätt.

detta kanske va lite OT eftersom bra kvallité efterfrågades
Citera
2009-01-09, 15:53
Medlem
Goblins avatar
Som många andra här så tycker jag nog att Levis håller bäst. Har ett par gamla 501 som jag tvättat otaliga gånger i 60 grader som fortfarande håller ihop.

Mina April 77 håller också riktigt bra. Har dock inte utsatt dem för lika hårda prövningar.

Acne har jag dåliga erfarenheter av då de 2 par jag ägt gått sönder relativt snabbt.

Har ett par Whyred nu som verkar ha bra kvalitet på tyget men där knappen inte håller samma standard. Den lossnade efter knappt 2 månader och då var de fortfarande otvättade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in