2008-12-31, 01:15
Medlem
rejmans avatar
Tja flashback, det är så att jag inte kan komma åt bilder på min externa hårddisk.. Jag kopierade över bilderna från C för någon dag sen och nu har jag problem, det verkar som alla bilder är borta (25gb) .. när man högerklickar och kollar så står det att det bara finns drygt 450 mb bilder och endast vissa mappar med bilder funkar bilderna är rätt så viktiga, givetvis inga superhemliga bilder, men en hel del bilder som inte går att ersätta.

Ironiskt nog så kopplade jag in en ny hårddisk idag där jag tänkte lägga över alla dessa bilder ifall hårrdisken skulle krascha och det va då jag märkte att bilderna va pajj

Hur gör jag för att få tillbaka bilderna? Är det helt kört? Hjälp!

Edit: Precis efter jag lagt över mappen med bilderna så funkade allting som vanligt, alla bilder funkade osv.. men nu 2 dagar senare så verkar det vara knas

Edit2: När man klickar på en av mapparna som verkar va pajj så laggar datorn fast och det går inte att göra något. Om man försöker kopiera mappen så blir det nått fel typ "går inte att kopiera,blabla källkod"
Senast redigerad av rejman 2008-12-31 kl. 01:21.
Citera
2008-12-31, 02:12
Medlem
blackboxens avatar
jag vart förvirrad. men ändå, blir inte filerna "genvägar" när man kopierar dom. alltså att dom blir typ 1kb stor?
Citera
2008-12-31, 02:33
Medlem
rejmans avatar
Näe.. vissa mappar är helt tomma 0 byte men när man högerklickar och kollar storleken på hårddisken så är det exakt lika mycket kvar som förut, mystiskt

det blir väl att skicka iväg den till nått företag kmr kosta hur mkt som hälst
Citera
2008-12-31, 02:37
Medlem
SATAdisk?
operativ?
Citera
2008-12-31, 02:53
Medlem
rejmans avatar
extern hårddisk, inkopplad med firewire.. vet inte mer om den
Citera
2008-12-31, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
extern hårddisk, inkopplad med firewire.. vet inte mer om den
ledsen är trött just nu, hm, jag återkommer imorgon mer pigg och ger bra svar, din data lär inte vara förlorad iaf.
Citera
2008-12-31, 15:22
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxFlaez
ledsen är trött just nu, hm, jag återkommer imorgon mer pigg och ger bra svar, din data lär inte vara förlorad iaf.

aha okej
Citera
2008-12-31, 15:38
Medlem
Cediss avatar
Det bästa du kan göra är att ta ut disken ur kabinettet och sätta den i datorn.
Syns bilderna då så är det lugnt, syns dom inte så har du nog gjort något fel vid kopieringen tyvärr.
Har du inte skrivit över den gamla disken som hade de fungerande filerna för många gånger med data, så kan du återställa med program på egen hand.

Du kan prova med detta program http://www.undeleteunerase.com/

[Edit] Läste lite fel, trodde du hade dom på en extern från början.
Men i ditt fall så kan du kanske få tillbaka bilderna med programmet jag länkade till.

//Lycka till
Senast redigerad av Cedis 2008-12-31 kl. 15:41.
Citera
2008-12-31, 15:45
Medlem
Ute på djupt vatten kanske, men kan man inte göra sådan systemåterställning till datumet när bilderna fungerade?
Citera
2008-12-31, 17:19
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamia
Ute på djupt vatten kanske, men kan man inte göra sådan systemåterställning till datumet när bilderna fungerade?

näe det ändrar inte tillbaka filerna, har provat

Cedis: tack! ska kolla om det går med programmet
Citera
2008-12-31, 19:13
Medlem
vad jag förstår så hade du bilderna på C raderade du bilderna på C efter du hade kopierat av dom till den externa ? säg nu att du har raderat bilderna på C
så skulle jag ta detta program PC Inspector File Recovery
http://www.pcinspector.de/Sites/file...htm?Language=8

och se om det går att hitta bilderna på C igen

eftersom att det kan ha hänt något under överförningen av bilderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här