Jag har en splitterny dator som är ihopsatt nu ikväll, men som kärvar vid installation av OS. Första gången jag satte i min windows-skiva vid uppstart kom jag in i windows setup-meny, men när jag sen påbörjade installationen gick datorn ner i varv och skärmen kopplade till AV-läge. När jag startade skärmen fanns "ingen signal". När jag nu startar om datorn hamnar jag först i "moderkorts/bios"-menyn, men när den sen ska starta upp windows installations-menyn så slår skärmen av igen - som första gången.
Vad kan det här bero på, och hur kommer jag tillrätta med problemet? Något felkopplat?
Vart kan jag skicka min phenom X4 9850 black edition, 4 gig ram, 250 gig sata2-disk och Sapphire Radeon 4870 DDR5? Vill bli av med rasket genast... skräp.
Ingen som vågar skjuta från höften och gissa sig till vad felet kan bero på? Vill få igång den. Nu.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!