Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Senast dom gjorde om I&I och körde på hårdare regler tycker jag att det flippade totalt. Om man svarade på något halvt OT så fick man en tillsägelse och 4 tillsägelser ledde till varning. Många avstängda då vill jag mig minnas. Sjäv slutade jag skriva efter en tillsägelse för jag tyckte det blev helt lönlöst.
Sen kan man ju inte bara gå lös och banna alla idioter utan dom har ju också någon form av yttrandefrihet så länge de inte tramsar för mycket.
Håller med dig också.
Säg att tråden typ handlar om invandrare och statlig ekonomi:
"Alla jävla blattar kostar Sverige piss mycket pengar och ska ut" så ska ju det få stå kvar, trots att det är en oneliner, trots att vissa kanske kan ta illa up, trots att majoriteten av "blattar" har jobb och bidrar till samhället.
"Dessa jävla Tyskar med deras jävla brattwürstar och nazi' historia ska alla ut" ska inte få stå kvar. Detta då det är helt off-topic. Ens om han lagt till:
"barn till ett för inte så länge sen nazistiskt folk kan aldrig anpassas till Sverige och våra traditioner här" så bör det inte få stå kvar då det ej har med ekonomi att göra alls. Vill man snacka om det så får man väll starta en annan tråd.
Det är precis det här som sker i alla balkantrådar. Man går off-topic men inte helt. Det handlar fortfarande om invandrare men istället för att diskutera ekonomi så börjar man tjafsa om något helt annat. Detta förstör sedan diskussionen och har en börjat så känner den andre att den måste ge gensvar osv. Där har du två olika skrifter. En oneliner och klyscha som ändå bör stå kvar och en mening med i alla fall någon sorts grund som ej bör stå kvar.