2008-12-30, 23:27
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Jag tror att detta är svaret på alla de problem vi upplever i Inrikes, Utrikes och I&I.

Folk börjar snacka skit om varandra eller andra eller skriver onliners med förolämpningar.

Dessa bör få tillsägelse och någon sorts "prick". Ifall de gör samma sak i samma tråd igen så bör det vara en kortare bann direkt.

Lås inte trådar och flytta inte runt en massa utan börja faktiskt banna folk!
Senast redigerad av Allt_är_taget 2008-12-31 kl. 00:11.
Citera
2008-12-31, 00:03
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Jag tror att detta är svaret på alla de problem vi upplever i Inrikes, Utrikes och I&I.

Folk börjar snacka skit om varandra eller andra eller skriver onliners med förolämpningar.

Dessa bör få tillsägelse och någon sorts "prick". Ifall de gör samma sak i samma tråd igen så bör det vara en kortare bann direkt.

Lås inte trådar och flytta inte runt en massa utan börja faktiskt banna folk!
KVK = KFK antar jag?
Citera
2008-12-31, 01:19
Medlem
666Hates avatar
Ät skit din lilla moralpolis...

Allt var mycket bättre förr på FB innan alla dessa regler kom till.

Fan va jag hatar folk som reggade sig -08
Citera
2008-12-31, 02:19
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Hur länge tror du att jag läst da?

Allvar, kolla på PU och se själv.
Tycker inte om en massa snokande moderatorer heller men något måste ju göras åt uppenbara troll som kommer för att förstöra.
Citera
2008-12-31, 14:14
Medlem
Ful Fisks avatar
Senast dom gjorde om I&I och körde på hårdare regler tycker jag att det flippade totalt. Om man svarade på något halvt OT så fick man en tillsägelse och 4 tillsägelser ledde till varning. Många avstängda då vill jag mig minnas. Sjäv slutade jag skriva efter en tillsägelse för jag tyckte det blev helt lönlöst.

Sen kan man ju inte bara gå lös och banna alla idioter utan dom har ju också någon form av yttrandefrihet så länge de inte tramsar för mycket.
Citera
2008-12-31, 14:25
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Senast dom gjorde om I&I och körde på hårdare regler tycker jag att det flippade totalt. Om man svarade på något halvt OT så fick man en tillsägelse och 4 tillsägelser ledde till varning. Många avstängda då vill jag mig minnas. Sjäv slutade jag skriva efter en tillsägelse för jag tyckte det blev helt lönlöst.

Sen kan man ju inte bara gå lös och banna alla idioter utan dom har ju också någon form av yttrandefrihet så länge de inte tramsar för mycket.

Håller med dig också.

Säg att tråden typ handlar om invandrare och statlig ekonomi:

"Alla jävla blattar kostar Sverige piss mycket pengar och ska ut" så ska ju det få stå kvar, trots att det är en oneliner, trots att vissa kanske kan ta illa up, trots att majoriteten av "blattar" har jobb och bidrar till samhället.

"Dessa jävla Tyskar med deras jävla brattwürstar och nazi' historia ska alla ut" ska inte få stå kvar. Detta då det är helt off-topic. Ens om han lagt till: "barn till ett för inte så länge sen nazistiskt folk kan aldrig anpassas till Sverige och våra traditioner här" så bör det inte få stå kvar då det ej har med ekonomi att göra alls. Vill man snacka om det så får man väll starta en annan tråd.

Det är precis det här som sker i alla balkantrådar. Man går off-topic men inte helt. Det handlar fortfarande om invandrare men istället för att diskutera ekonomi så börjar man tjafsa om något helt annat. Detta förstör sedan diskussionen och har en börjat så känner den andre att den måste ge gensvar osv. Där har du två olika skrifter. En oneliner och klyscha som ändå bör stå kvar och en mening med i alla fall någon sorts grund som ej bör stå kvar.
Senast redigerad av Allt_är_taget 2008-12-31 kl. 14:29.
Citera
2009-07-10, 01:53
Bannlyst
Tänkte faktiskt i detta ögonblick starta en egen tråd om detta. Smart som jag är använde jag sökfunktionen och slipper således groll från MODS:

Jag upplever att OT tolereras för mycket på vissa forumdsdelar, framförallt inom just Politik. Ibland kommer personliga påhopp på tal (Jo, även jag har felat) och biland börjas det pratas om helt irrelevanta saker som inte har något med diskussionen att göra. Det kan handla om allt från konspiratoriska teorier till betting.

Hur kan vi förbättra diskussionerna och få slut på OT-maskinerna?
Citera
2009-07-10, 01:58
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Tänkte faktiskt i detta ögonblick starta en egen tråd om detta. Smart som jag är använde jag sökfunktionen och slipper således groll från MODS:

-----

Hur kan vi förbättra diskussionerna och få slut på OT-maskinerna?
Bra gjort, man ska alltid söka först. =)

På din fråga: det som verkligen hjälper ordningen i forumet är att RPa OT som man ser. Det är väldigt lätt att missa eftersom man inte kan ha hårdbevakning på alla trådar i sitt delforum.
Angående TS förslag så är jag tveksam, vi har ju redan ett system där man kan få tillsägelser för OT, dessa är "aktiva" i 12 månader (tidigare 6) och om man samlar på sig några stycken så leder det till avstängning. Första avstängningen är en vecka, andra en månad och tredje är permanent.
Citera
2009-07-10, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Bra gjort, man ska alltid söka först. =)

På din fråga: det som verkligen hjälper ordningen i forumet är att RPa OT som man ser. Det är väldigt lätt att missa eftersom man inte kan ha hårdbevakning på alla trådar i sitt delforum.
Angående TS förslag så är jag tveksam, vi har ju redan ett system där man kan få tillsägelser för OT, dessa är "aktiva" i 12 månader (tidigare 6) och om man samlar på sig några stycken så leder det till avstängning. Första avstängningen är en vecka, andra en månad och tredje är permanent.

Jag förstår att det är mycket svårt för er mods att med eagle-eye ständigt vaka över eventuella felposter. Det är inte straffet i sig som det är fel på. Det är just problemet att hitta och övervaka dessa OTs!

Fler mods kanske?
Senast redigerad av CNN 2009-07-10 kl. 02:19.
Citera
2009-07-10, 03:36
Bannlyst
De är inte bara i de forumet KFK reglerna måste följas starkare utan även i Poker Spel och Dobbel, minst ett troll per vecka som får härja fritt

Har moderatorn i berörd forum semester?

Lite exempel från veckans troll

https://www.flashback.org/showthread.php?t=954243

https://www.flashback.org/showthread.php?t=953132

Detta är postat i tråden ''Var får ni pengarna som ni spelar poker med? ''

https://www.flashback.org/showpost.php?p=17579280&postcount=13

Detta i tråden ''Alla bonusar postas här! Den stora bonusstråden''

https://www.flashback.org/showpost.php?p=17578828&postcount=3190

Aja finns mycket mer men detta var ett urval av trollets poster
Citera
2009-07-10, 03:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
De är inte bara i de forumet KFK reglerna måste följas starkare utan även i Poker Spel och Dobbel, minst ett troll per vecka som får härja fritt

Har moderatorn i berörd forum semester?

Lite exempel från veckans troll

https://www.flashback.org/showthread.php?t=954243

https://www.flashback.org/showthread.php?t=953132

Detta är postat i tråden ''Var får ni pengarna som ni spelar poker med? ''

https://www.flashback.org/showpost.php?p=17579280&postcount=13

Detta i tråden ''Alla bonusar postas här! Den stora bonusstråden''

https://www.flashback.org/showpost.php?p=17578828&postcount=3190

Aja finns mycket mer men detta var ett urval av trollets poster

Mitt exempel är detta troll som, i diskussion i tråden "Varför måste ni tvinga in människor i kommunism", börjar pladdra om följande trams:

Citat:
ZOG-teorin är i övrigt ingen konspirationsteori, utan snarare verklighet. Det finns ett annat begrepp för det hela, nämligen New World Order.
Du borde kolla upp hur Federal Reserve styrs. Det styrs av inflytesrika personer såsom Rothschild. Dessa människor styr i storts sett hela världen. Med andra ord: De som kontrollerar pengarna, kontrollerar hela världen. Dessa banker sponsrade bolsjevikerna och nazisterna. När USA blev bankrutt så tog Federal Reserve över USAs regering. De styr i stort sett hela USA. Varför tror du att man gör operationer runt om i hela världen?
90% var vita i USA år 1960. Sedan kom ett av deras lobbygrupper och ändrade immigrationspolitiken. Detta hände under 60-talet. Numera är det endast 66% vita i USA.

Lite väl OT?
Citera
2009-07-10, 04:06
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Mitt exempel är detta troll som, i diskussion i tråden "Varför måste ni tvinga in människor i kommunism", börjar pladdra om följande trams:

Lite väl OT?

Inlägget är väl fan inte ens rapporterat?

Jag har inte följt tråden så jag skiter i vilket då jag inte vet om det är OT, men testa det först om det är "lite väl OT"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in