2008-12-30, 22:33
Medlem
Det är säkert en dum fråga, men jag förstår inte hur man gör för att ändra sin e-mail adress! Det är så att det börjar bli lite jobbigt då jag har några gamla e-mail adresser som jag aldrig använder. De flesta webbsidor och tjänster har jag ändrat till min primära Gmail adress, men nu använder jag Windows Live till GTA IV och MSN; vilket blir väldigt skumt och buggigt när jag har två adresser.

Alltså... hur ändrar jag adressen som jag loggar in på MSN, Windows Live och MS Live Games? Går det inte? Jag har sökt på Google osv. men hittade bara vissa utdaterade länker från 2006-2007 som inte längre ledde mig till rätt plats.
Citera
2008-12-30, 22:35
Medlem
DownInIts avatar
Du kan inte ändra på en mail. Det du gör är skapar en ny mail.
Citera
2008-12-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DownInIt
Du kan inte ändra på en mail. Det du gör är skapar en ny mail.
Men fan vad komplicerat allting blir. Så jag måste skrota mitt MSN och skapa ett nytt, visst inte så svårt. Men vad händer med GTA IV och allt... måste man köpa nytt spel? Det är ju kopplat genom Windows Live. Jag är helt lost... förstår precis ingenting, allt har blivit så djävla svårt med spel och allt. Valde t.o.m min nya adress men den kände igen mitt msn som var uppe och sen verkar det inte gå att ändra tillbaks...
Citera
2008-12-30, 22:41
Medlem
Koko-Kids avatar
Vad jag vet så går det inte. Du får väl helt enkelt registrera dig med en mail så slipper du byta. För MS Live spel så måste man ha en hotmail eller live adress om jag minns rätt.

Hittar du inget i redigera konto så kan du nog inte byta mail.

Jag tycker det är lite bättre med fler mailkonton då det är mer säkert. Att det är lite jobbigt är värt det tycker jag.
Citera
2008-12-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko-Kid
Vad jag vet så går det inte. Du får väl helt enkelt registrera dig med en mail så slipper du byta. För MS Live spel så måste man ha en hotmail eller live adress om jag minns rätt.

Hittar du inget i redigera konto så kan du nog inte byta mail.

Jag tycker det är lite bättre med fler mailkonton då det är mer säkert. Att det är lite jobbigt är värt det tycker jag.
Det gicka att byta i options för mitt MSN men inte till en befintlig adress: så det ledde ingenstans. MS Live fungerade med Gmail, jag har inget Live-adress eller Hotmail, men däremot är min gamla gmail kopplad genom många Microsoft tjänster. Det borde ju gå att ändra vilken email man vill använda... mycket dåligt måste jag säga att man måste dras med samma adress livet ur om man inte vill köpa allting nytt. Min gamla är ju förstörd, över-spammad och används inte!
Citera
2008-12-30, 22:59
Medlem
Nu börjar jag få ordning på det mesta. Det är tidskrävande grejer, men börjar hitta rätt till saker och ting. Det enda som inte verkar gå att få ihop ordentligt är MS Games...

EDIT:
Behöver bara veta hur man flyttar sitt Games for WindowsLive från ett konto till ett annat; alltså byta adressen den är kopplad till.
Senast redigerad av Jesus Kristus 2008-12-30 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in