• 1
  • 2
2008-12-30, 21:39
Medlem
eradicos avatar
Tjena!
Har en powerbook aliuminum och jag tror jag har fått en repa i skärmen på den, finns det något sätt att fixa detta?
Citera
2008-12-30, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Tjena!
Har en powerbook aliuminum och jag tror jag har fått en repa i skärmen på den, finns det något sätt att fixa detta?
tror?
Hur djup/lång?

Jag har ett par döda datorer jag kan testa olika saker på ifall du får tips du inte vill testa först på din egen!
Citera
2008-12-30, 21:51
Medlem
eradicos avatar
wow tack... Ca tre centimer lång, ca 0.2 mm djup.
Citera
2008-12-30, 22:02
Medlem
Citat:
wow tack... Ca tre centimer lång, ca 0.2 mm djup.
vet du vad som orsakat den?

Jag kan ju sätta ett hack i en o testa men det är ju bra om jag fixar en likvärdig repa.

Tandkräm är mitt första test
Jag har lite finlirslipmedel för bilen med som går att testa med. Men jag ska försöka sätta en ganska fin repa då, har du monterat isär en bärbar dators skärm någon gång? Det första lagret är av ganska tjock plast men underliggande är tunn papp, så är det bara 0,2mm djupt så borde väl någon komma på ett fint sätt att lira till det.

Jag drar fram en nu och sätter några hack i.
Citera
2008-12-30, 22:04
Medlem
eradicos avatar
hehe, jag älskar flashbackare och deras mängd frihet. Ska se om jag kan plåta repan på ngt sätt tandkräm är jag skeptisk till då det är slipande?
Citera
2008-12-30, 22:06
Medlem
Citat:
hehe, jag älskar flashbackare och deras mängd frihet. Ska se om jag kan plåta repan på ngt sätt tandkräm är jag skeptisk till då det är slipande?
lol du fattar inte hur mycket bärbara jag har liggande
jo jag tänkte mer att man brukar ju fixa cd skivor med tandkräm, men... hoppas någon kommer med förslag!
Citera
2008-12-30, 22:12
Medlem
eradicos avatar
hmm o iofs. Den stora frågan är egentligen hur allvarlig repan är, jag ser den bara ur vissa vinklar. Sen är repan bruten på mitten med och forsätter en bit. Under den sysn ett typ sken med en massa olika färger.
Citera
2008-12-30, 22:15
Medlem
Citat:
hmm o iofs. Den stora frågan är egentligen hur allvarlig repan är, jag ser den bara ur vissa vinklar. Sen är repan bruten på mitten med och forsätter en bit. Under den sysn ett typ sken med en massa olika färger.
aj, det låter som om du har en lite djupare repa ändå... "pappret" under ger rengbågsliknande skimmer när det vinklas minsta lilla
(OT men jag sa lyckligt till maken min nyss att jag äntligen får användning för att jag pillar isär allt )

Det KAN vara att det översta lagret trycker på det undre lagret, isåfall är det bra. Kan du ta kort är det super!
Citera
2008-12-30, 22:25
Medlem
eradicos avatar
jag försöker verkligen men det går fan inte att få en bild på det... avtar regnsskimret efter ett tag eller kommer det att vara där för alltid?
Citera
2008-12-30, 22:27
Medlem
Citat:
jag försöker verkligen men det går fan inte att få en bild på det... avtar regnsskimret efter ett tag eller kommer det att vara där för alltid?
det beror på om det är tryck eller reva, om du trycker lite runtom (försiktigt<) förändras upplevelsen av skimmret?
Citera
2008-12-30, 22:29
Medlem
eradicos avatar
ja skimmret avtar lite men så fort jag slutar trycka så går det tillbaka till det gamla.. antar iofs att man vänjer sig då den inte är särskilt lång eller särskilt djup... och den är dessutom i kantet av datorn och syns bara när det är vit bakgrund.
Citera
2008-12-30, 22:40
Medlem
Citat:
ja skimmret avtar lite men så fort jag slutar trycka så går det tillbaka till det gamla.. antar iofs att man vänjer sig då den inte är särskilt lång eller särskilt djup... och den är dessutom i kantet av datorn och syns bara när det är vit bakgrund.
okej men då avvaktar du tills någon kommer med goda förslag så testar jag och om det går bra så laddar jag upp bild, annars så får din repa vara, vi vill ju inte förstöra en datorskärm

(alltså, din datorskärm, mina kan vi exprimentera på bäst sjutton!)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in