2012-03-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorfiusBaltzar
"Du bekräftar min bild på ateister ganska bra, då du är ungefär lika intelligent, klarsynt och bildad som sinnebilden av en tvättäkta ateist."

Undrar om jag ta detta som en komplimang eller som en misslyckad förolämpning.

Med tanke på att alla människor är olika intelligenta, vilket ger min intelligens väldigt stort sväng område, dessutom så är det ju synd att du ha olika sorters bilder av människor eftersom människor förändras eller är inte likadana som en bild person har målat upp inom sig.

Det som är allra mest tråkigast är att även om man målar över den där bilden man har gjort inom sitt huvud på visa sorters människor och sen märker att den inte stämmer så blir man tvungen att måla över bilden med ny färg vilket tar en massa energi och den gamla bilden kommer alltid att finnas kvar bakom den nya bilden, vilket gör det enkelt att glida tillbaks till den gamla bilden. Därför jag kommer aldrig lägga folk/andra grejer i kategorier eller skapa bilder i huvudet.

Dessutom så är jag inte Ateist, vilket leder till min fråga. Hur kan jag ens bekräfta det ens då?

"ett starkt Tecken på Att man Är En Idiot är att Man helt utan anledning versaliserar När Man Inte Ska D. fattar Du Va Ja Menar L R?"

Inte nog med att du antog att jag var en Ateist så går du till person angrepp. Men som sagt alla människor har olika åsikter om vad en idiot är och vad tecken är, men jag är ingen idiot och anledningen jag gör så är för att jag tycker att det är snyggt att ibland ha stora bokstäver.

Detta i kombination med innehållet i dina andra inlägg är bevis på att du är en idiot.
Citera
2012-03-23, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojaksissla
Detta i kombination med innehållet i dina andra inlägg är bevis på att du är en idiot.

Förstår inte vad det du syftar på.
Citera
2012-03-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorfiusBaltzar
Förstår inte vad det du syftar på.

Nej, det förvånar mig inte.
Citera
2012-03-23, 21:25
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Att kroppen klarar av att hantera något betyder inte att det nödvändigtvis är bra. Snabba kolhydrater korrelerar med en massa elände utöver fetma; hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes cancer o s v. Kroppen klarar trots allt av att hantera även en mindre mängd gift.
Se vad som händer vid kcalunderskott och högkolhydratkost.
Citera
2012-03-24, 13:18
Medlem
Citat:
Det kan vara så att han menar homo sapiens, som har funnits i ca 200 000 år (denna siffran är dock oerhört ungefärlig)

Människan är äldre än så, och evolutionen av människa påbörjades ju inte heller vid den tiden som forskarna tror att de första människorna levde.

Citat:
Så människor började med andra ord inte äta frukt (inte alla frukter är snabba kolhydrater men vissa) förrän några tusen år sedan?

Man åt frukt sällan eftersom det inte var så tillgängligt. Som du kanske känner till blommar t.ex äpplen ut en gång om året på hösten. Man hade alltså ingen möjlighet att äta t.ex. 50% frukt (kolhydrater) varje dag.
Citera
2012-03-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Snabba kolhydrater kan kroppen hantera, det bör ni LCHFare först inse.

Kan hantera? Ja, kroppen kan hantera nikotin, alkohol, amfetamin, heroin, influensavirus osv.

Men det betyder ju inte att det är bra för oss.

Citera
2012-03-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Skitstudien var ganska värdelös, ser jag nu. Personerna åt 165 g kolhydrat per dag, men man ser ändå en klar skillnad mellan majsolja och olivolja: http://www.ajcn.org/content/26/2/197.full.pdf
.

Ja, suck. Det är ju så fullständigt idiotiskt när uppgifter som denna används som argument mot lågkolhydratskost. De som håller på så här är ju inget annat än debattsabotörer och troll.
Citera
2012-03-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Människan är äldre än så, och evolutionen av människa påbörjades ju inte heller vid den tiden som forskarna tror att de första människorna levde.

Vad menar du egentligen med "människan" då? Homo sapiens är som sagt ca 200 000 år gamla, men denna siffra (och alla siffror som försöker bestämma ett datum för uppkomsten/utrotandet av en människoart) är otroligt ungefärlig. Vad folk inte vet är att antropologin har fruktansvärt lite bevis att gå på, samt att dessa bevis knappast bevisar något till 100%. Man kan, till exempel, samla alla ben som någonsin hittats av olika människoarter i flaket på en pick-up.

Citat:
Man åt frukt sällan eftersom det inte var så tillgängligt. Som du kanske känner till blommar t.ex äpplen ut en gång om året på hösten. Man hade alltså ingen möjlighet att äta t.ex. 50% frukt (kolhydrater) varje dag.

Hur ofta de åt frukt var väl ganska irrelevant för hur väl kroppen kan ta upp kolhydrater? De är uppenbart att den kunde de. Sen så anser jag att det är ganska meningslöst att säga att det är dåligt att äta 50% kolhydrater varje dag eftersom extremt många kan göra det utan några problem. På samma sätt är det meningslöst att säga att LCHF är dåligt, eftersom extremt många klarar sig utan kolhydrater.

Det jag egentligen undrar är hur du ställer dig till mina posts om fettförbränning och att fett är det enklaste näringsämnet att lagra in.
Citera
2012-03-24, 14:57
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Kan hantera? Ja, kroppen kan hantera nikotin, alkohol, amfetamin, heroin, influensavirus osv.

Men det betyder ju inte att det är bra för oss.

Definiera bra för oss? Alkohol är bra för oss i måttliga mängder, eller rättare sagt, det har positiva effekter på hälsan.

Snabba kolhydrater kan man äta utan att det har negativa effekter på kroppen ur ett långsiktigt perspektiv.

Kolhydrater är inte bara skräp, för tränande på en hög nivå fyller det t.ex. en viktig del för återhämtning.
Citera
2012-03-24, 15:43
Medlem
JudiskHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomrom
Det stämmer ju verkligen inte...
Hjärna precis som resten utav kroppen får sin energi ifrån glukos, detta kan spjälkas/ersättas.

ja och dessa är Kh

Primärenergi herregud, läs
Citera
2012-03-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudiskHora
ja och dessa är Kh

Primärenergi herregud, läs

Fast som han sa så kan de spjälkas/ersättas. All glukos kommer inte från kolhydrater.
Citera
2012-03-25, 13:06
Medlem
Dreass avatar
Här kan LCHFarna läsa lite för en mer sund syn: http://traningslara.se/tag/lchf/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in