Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-29, 23:47
Bannlyst
I den här tråden tänkte jag att vi kan ge fakta och info om de fascister som mördades brutalt och hängdes upp vid bensinstationen mot WWII krigsslutet av blodtörstiga partisaner. Kan vara intressant om folk sitter inne på mer info om det.

Varning för denna bild, innehåller en del blod:
http://www.historylink101.com/ww2_color/WorldWarIIConcentrationCamp/PICT0618.html
Detta ska vara en färgbild på Mussolini och hans älskarinna. Är detta fake eller är den äkta? Finns det någon officiell källa på att detta är en äkta bild? Blodstänket på tröjan verkar ju stämma och det finns bilder på hans älskarinna när hon ligger på marken med en lapp runt halsen som på den bilden också...

Vilka var de övriga som dödades och hängdes upp? Många bilder visar olika vinklar.

De jag vet som hängdes upp där var:

Benito Mussolini
Clara Petacci
Francesco Barracu
Fernando Mezzasomma
Alessandro Pavolini
Nicola Bombacci
Paolo Zerbino
Achille Starace

vilka var det mer som dödades i samma veva som Mussolini men som inte hängdes upp i rep?
Senast redigerad av StateCollapse 2008-12-29 kl. 23:55.
Citera
2010-11-02, 21:56
Medlem
tant-astrids avatar
vet du eller någon om det finns någon några filmer
om mussolini och om fascist tiden ?
hittar bara dokumentärer och gamla svartvita klipp när jag söker på det
Citera
2011-05-14, 10:57
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
I den här tråden tänkte jag att vi kan ge fakta och info om de fascister som mördades brutalt och hängdes upp vid bensinstationen mot WWII krigsslutet av blodtörstiga partisaner. Kan vara intressant om folk sitter inne på mer info om det.

Varning för denna bild, innehåller en del blod:
http://www.historylink101.com/ww2_color/WorldWarIIConcentrationCamp/PICT0618.html
Detta ska vara en färgbild på Mussolini och hans älskarinna. Är detta fake eller är den äkta? Finns det någon officiell källa på att detta är en äkta bild? Blodstänket på tröjan verkar ju stämma och det finns bilder på hans älskarinna när hon ligger på marken med en lapp runt halsen som på den bilden också...

Vilka var de övriga som dödades och hängdes upp? Många bilder visar olika vinklar.

De jag vet som hängdes upp där var:

Benito Mussolini
Clara Petacci
Francesco Barracu
Fernando Mezzasomma
Alessandro Pavolini
Nicola Bombacci
Paolo Zerbino
Achille Starace

vilka var det mer som dödades i samma veva som Mussolini men som inte hängdes upp i rep?

Har sökt lite på internet, och det verkar som om en bror till Clara greps samtidigt och dödades under ett flyktförsök. Möjligen trodde partisanerna att han var en av Mussolinis söner. Förutom den gängse historien om Mussolinin död, har jag hittat en del uppgifter om att Clara Petacci våldtogs före avrättningen och att hon försökte skydda Mussolini med sin kropp. Det finns också uppgifter att partisanerna efbjudit henne att gå under ett tidigt stadium, men att hon ville stanna hos sin älskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in