2008-12-29, 15:48
Medlem
ziphens avatar
Hej.

Formaterade brorsans dator igår.
Innan jag installerade drivisarna till grafikkortet (x1650) så "funkade" det bra.
Dvs inget flimmer eller liknande, men när jag installerar drivrutinerna så blir det bara en jävla massa flimmer på skärmen, och jag kan endast starta i felsäkert läge.

Har givetvis testat både nya och gamla drivrutiner och undrar därför vad som kan vara fel, det har ju trots allt funkat förut med samma drivisar.

Kan det vara någon chipset drivrutin eller liknande som skulle behöva bytas ut?

Eller kan det helt enkelt hjälpa att köra en windows update? (inte för att jag tror det...........)

Hoppas att någon känner till vad som kan vara felet, det funkade ju trots allt bra innan formateringen!
Citera
2008-12-29, 16:36
Medlem
sommarlovs avatar
Man undrar varför det alltid startas trådar där TS glömmer tala om vad det är för dator, och vilket operativsystem de kör!?
Citera
2008-12-29, 18:11
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Man undrar varför det alltid startas trådar där TS glömmer tala om vad det är för dator, och vilket operativsystem de kör!?

Jadu, jag är kass på att starta trådar, vet aldrig hur jag ska uttrycka mig, men:

Dator:
Moderkortet vet jag inte exakt
AMD Athlon 3200+ barthon (gammal som gatan, jag vet)
GPU ATI Radeon X1650

Operativsystemet är ett tankat win xp med tillhörande driverpack, och det är där jag funderar på ifall det är någon taskig driver som installerats för chipsetet!?
Citera
2008-12-29, 21:57
Medlem
ziphens avatar
Någon som har någon idé om vad det kan vara för fel ?
Har inte installerat någon ny hårdvara sedan datorn fungerade bra sist..
Citera
2008-12-30, 03:58
Medlem
ziphens avatar
Någon måste ju veta!???!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in