Har även köpt därifrån (60 000kr-klassen). Perfekt beskrivning av bilen, bra pris och effektiv hantering av pappersarbete o dyl. Min bil fanns i Göteborg, väl inhängnat och med en hyfsat stor bilpark. Jag gick direkt in och hämtade ut nycklar för egen besiktning. Minns inte om jag lämnade pant, men tror att man fick checka ut nycklarna med leg. och underskrift. Man fick ta så lång tid man ville på sig för egen besiktning och provkörning (själv köra fram till grindarna och de öppnade sig "automatiskt"). De erbjöd även tre månaders gratis fullförsäkring, men tackade nej då jag önskade annat försäkringsbolag. Pappersarbete och administration gick på ett par minuter, sedan var det klart! Bilen var för övrigt nästan fulltankad...
När jag var där klagade en annan köpare med vinstbud på att det ej stod med ett stenskott i rutan på auktionsbeskrivningen. När de gick in på enskilt kontor hörde jag "säljaren" erbjuda någon tusenlapps lägre pris.
En kompis hade budat och vunnit ett halv-vrak, men väl på plats avbröts köpet rätt enkelt då han märkte att ACn inte fungerade - någonting som inte hade stått med i auktionsbeskrivningen. Även om bilen var halvvrak ska ju ACn ändå fungera. Detta klassades som grov felbeskrivning av skicket och han slapp såklart betala avgiften för vinnande bud. Som tur var fanns bilen inte långt från hans bostadsort...
Så tummen upp för KVD! Misstag begås såklart, men tror att man själv gör en betydligt sämre bedömning om man är iväg och tittar på bil privat.