• 1
  • 2
2008-12-29, 15:04
Bannlyst
www.kvd.se

Kollade runt lite där, men jag kan ju egentligen inte ett skit om bilar. Här kan man ju iaf kolla vad en oberoende besiktningsman har att säga om bilen innan man slår till. Någon som köpt en bil härifrån och är nöjd alt missnöjd? Man borde ju teoretiskt sett kunna göra ordentliga fynd här om man har lite koll.

Är chansen större att man gör ett ordentligt klipp här än på t ex blocket?
Senast redigerad av pettson3816 2008-12-29 kl. 15:30.
Citera
2008-12-29, 15:28
Medlem
Starlite86s avatar
Chefen på jobbet brukar sitta där varje dag och det finns faktiskt mycket bra och billiga bilar mm att bjuda på där.
Citera
2008-12-29, 15:30
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
www.kvd.se

Kollade runt lite där, men jag kan ju egentligen inte ett skit om bilar. Här kan man ju iaf kolla vad en oberoende besiktningsman har att säga om bilen innan man slår till. Någon som köpt en bil härifrån och är nöjd alt missnöjd? Man borde ju teoretiskt sett kunna göra ordentliga fynd här om man har lite koll.

Det finns flera trådar om KVD.

Det är dock anställda som kollar igenom bilarna. Inga utomstående.
Citera
2008-12-29, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Det finns flera trådar om KVD.

Det är dock anställda som kollar igenom bilarna. Inga utomstående.
Oj, missade de trådarna, då kan den här låsas.
Citera
2008-12-29, 15:33
Medlem
gefys avatar
Tycker ändå att ribban ligger högt.
Bilarna gås igenom och allt som hittas skyltas det med.
Ett tips kan ju vara att köpa med den garantin som erbjuds.
Pappa köpte en 4 år gammal bil där som växellådan efter ett tag visade sig vara defekt.
Där gick garantin in och de bytte växellåda på bilen.
Citera
2008-12-29, 17:23
Medlem
ge.igens avatar
En kompis köpte en Saab 93 från kvd.se. Hon är hur nöjd som helst. Inget krångel alls så det är nog inga problem.
Citera
2008-12-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
www.kvd.se

Är chansen större att man gör ett ordentligt klipp här än på t ex blocket?

Nja... alltså... egentligen inte, det är ju smidigt med tanke på att man kan ge ett bud utifrån bilens skick utan att ha sett den, så du kan ju lägga låga bud månad efter månad utan att behöva åka hemifrån, och till slut kanske de trillar in.

Speciellt billigt blir det dock sällan, kvd.se är ju ganska hypade och det skrivs mycket om dem i lite olika tidningar, tvärtom tycker jag att priserna blir väldigt höga, kanske för att folk känner sig trygga. Dyrare billar, 250´++ verkar dock kunna bli hyfsat billiga på kvd.se, om man har lite flyt.
Citera
2008-12-29, 18:19
Medlem
Trollunges avatar
Det stod ett reportage om Kvd.se i Vi Bilägare för några nummer sedan.
Dom är tydligen sveriges största gällande bilauktioner och vad jag kunde läsa hade gott rykte och var tillmötesgående.
Citera
2008-12-29, 19:52
Medlem
det är en bil nassare som alla andra varken sämre eller bättre
Citera
2008-12-29, 20:02
Medlem
seriouss avatar
Har även köpt därifrån (60 000kr-klassen). Perfekt beskrivning av bilen, bra pris och effektiv hantering av pappersarbete o dyl. Min bil fanns i Göteborg, väl inhängnat och med en hyfsat stor bilpark. Jag gick direkt in och hämtade ut nycklar för egen besiktning. Minns inte om jag lämnade pant, men tror att man fick checka ut nycklarna med leg. och underskrift. Man fick ta så lång tid man ville på sig för egen besiktning och provkörning (själv köra fram till grindarna och de öppnade sig "automatiskt"). De erbjöd även tre månaders gratis fullförsäkring, men tackade nej då jag önskade annat försäkringsbolag. Pappersarbete och administration gick på ett par minuter, sedan var det klart! Bilen var för övrigt nästan fulltankad...

När jag var där klagade en annan köpare med vinstbud på att det ej stod med ett stenskott i rutan på auktionsbeskrivningen. När de gick in på enskilt kontor hörde jag "säljaren" erbjuda någon tusenlapps lägre pris.

En kompis hade budat och vunnit ett halv-vrak, men väl på plats avbröts köpet rätt enkelt då han märkte att ACn inte fungerade - någonting som inte hade stått med i auktionsbeskrivningen. Även om bilen var halvvrak ska ju ACn ändå fungera. Detta klassades som grov felbeskrivning av skicket och han slapp såklart betala avgiften för vinnande bud. Som tur var fanns bilen inte långt från hans bostadsort...

Så tummen upp för KVD! Misstag begås såklart, men tror att man själv gör en betydligt sämre bedömning om man är iväg och tittar på bil privat.
Senast redigerad av serious 2008-12-29 kl. 20:05.
Citera
2008-12-29, 20:42
Medlem
marimekkos avatar
KVD är bra, men jag tycker det är nästan alltid skav, bucklor eller dåliga omlackeringar på bilarna. Oavsett om det är en Toyota Yaris eller en Porsche Cayenne.
Citera
2008-12-30, 09:02
Medlem
ormbitens avatar
Min uppfattning är att det är många svårsålda bilar med ett slitet yttre som hamnar hos KVD, Men det finns ju också självklart fina bilar.

Inte allt för sällan blir det lite fantasipriser på en del bilar...
Ibland kan man köpa billigare vid privat affär på t.ex. blocket...

Har själv köpt 2 nästan nya bilar (07:a och 08:a) hos kVD och i dom fallen så är jag väl nöjd.

Men numera tycker jag att det är svårt att göra klipp på KVD.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in