2008-12-29, 14:22
Medlem
Hej

Har sökt i forumdelen men inte funnit något svar..

Verkar ha fått något virus på min dator, det står överallt att min dator måste köra(köpa) en SpyWarecheck annars kommer det att gå dåligt för mig, står bl.a med röd text här ovanför flashback, på mitt skrivbordsunderlägg som inte går att byta m.m..

Har stoppat i återskapningsskivan, kommer dock bara rätt in i Windows igen. Försöker trycka på CD-ikonen, får upp startrutan för omformateringen men när jag trycker på knappen "Nästa" så händer ingenting. Samma om jag försöker göra en systemåterställlning.

Vad göra?
Citera
2008-12-29, 14:45
Medlem
Förbannads avatar
Starta om datorn och gå in i setupen, välj att datorn ska prioritera cd-läsaren först sedan hdd. Alltså att datorn först försöker starta mha cd-skivan. In med cdn och starta sedan om datorn.
Citera
2008-12-29, 16:11
Medlem
927s avatar
scanna datorn med superantispyware, bara det kommer göra den 90% bättre, efter det scannar du med malwarebytes antimalware. detta tar max 30 min ihop om du väljer snabb scan
Citera
2008-12-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Starta om datorn och gå in i setupen, välj att datorn ska prioritera cd-läsaren först sedan hdd. Alltså att datorn först försöker starta mha cd-skivan. In med cdn och starta sedan om datorn.
Fungerade! Tack du anonyme välgörare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in