2008-12-29, 12:48
Medlem
Ska köpa ny dator, och jag är inte ngn sådan som uppgraderar ofta utan vill ha en dator som håller i ca 5-6 år kanske.

Jag undrar om det är så att jag ska satsa på den bästa Quad Coren nu i mitt bygge eller köpa en Core i7 nu eller vänta på att priset skall sjunka?

jag har inga problem med att vänta, men jag är rädd att priserna ska höjas mkt mer pågrund av finanskrisen.

Vad tror ni?
Snälla ge mig råd!
Citera
2008-12-29, 12:50
Bannlyst
Core i7 är en quad-core, kommer dock billigare varianter till sommaren.
Citera
2008-12-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Core i7 är en quad-core, kommer dock billigare varianter till sommaren.

Okej men alltså, köpet av processorn har betydelse i moderkortet och minnena också.
Jag vet att det kommer billigare men hur tror ni priserna har stigit för andra komponenter då?
Citera
2008-12-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jassja
Okej men alltså, köpet av processorn har betydelse i moderkortet och minnena också.
Jag vet att det kommer billigare men hur tror ni priserna har stigit för andra komponenter då?
Priset för komponenter stiger sällan under ett halvår, dom sjunker däremot.
Citera
2008-12-29, 13:22
Medlem
Naikons avatar
Om en dator ska vara framtidsäker så tycker jag nog att i7 vore bäst..?
Citera
2008-12-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Priset för komponenter stiger sällan under ett halvår, dom sjunker däremot.

Dock har jag märkt att flera komponenter stigit i pris nu när USA failat med sin ekonomi och dollarn blivit dyrare.
Citera
2008-12-29, 14:59
Medlem
Citat:
Dock har jag märkt att flera komponenter stigit i pris nu när USA failat med sin ekonomi och dollarn blivit dyrare.
Märkte av det i höstas faktiskt, efter 3 månader så var min dator 1500kr dyrare än när jag köpte den:P Men i takt att det kommer nya komponenter, så sjunker dom gamla i pris. På ett halvår sjunker dom definitivt. Sen tror jag inte att dollarn kommer öka mera nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Om en dator ska vara framtidsäker så tycker jag nog att i7 vore bäst..?
Ja, då är det i7 som gäller.
Citera
2008-12-29, 20:23
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ska köpa ny dator, och jag är inte ngn sådan som uppgraderar ofta utan vill ha en dator som håller i ca 5-6 år kanske.

Jag undrar om det är så att jag ska satsa på den bästa Quad Coren nu i mitt bygge eller köpa en Core i7 nu eller vänta på att priset skall sjunka?

jag har inga problem med att vänta, men jag är rädd att priserna ska höjas mkt mer pågrund av finanskrisen.

Vad tror ni?
Snälla ge mig råd!

Jag skulle satsa på i7 men kom ihåg att om du ska köpa en sån processor måste du ha moderkort med socket 1366 och dom kostar sin peng också billigaste på komplett med socket 1366 kostar 2.595:- och man kanske vill ha nåt bättre..
Jag vet ju inte hur mycket pengar du har att röra dig med men 2600 är ganska mycket för ett moderkort tycker jag iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in