2008-12-29, 19:36
Medlem
miklons avatar
Det är ju tråkigt för diskussionens skull att många trådar i PI mest består av en massa inlägg som håller med varandra och som talar illa om den gemensamma fienden, men det är ju svårt att göra något åt det, människor väljer ju själva om de vill skriva något eller inte.
Citera
2008-12-29, 21:11
Bannlyst
Jag är Sverigedemokrat till 110% och kommer att rösta på dom 2010. Sen om jag värnar för dom rika eller fattiga det är en annan fråga. Eller om jag är för eller emot privatisering av sjukvården m.m

Men visst. Det finns en hel del knepiga typer här inne. I just PI som nu pratar om så har jag inte skrivit något där, går in där lite tätt som tätt och läser bara. Annars brukar jag mest hänga i I&I delen där vi älskar att ge varandra ryggdunkar
Citera
2008-12-29, 23:00
Medlem
septictanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regali
1. Välkommen till internet, vänstern gillar mer kontrollerad media.

2. På forumsdelen PI är de som är aktiva mer intresserade av politik än befolkningen generellt. Det har visat sig att t.ex. socialdemokrater är mer politiskt okunniga än de som röstar höger (Moderaterna, Folkpartiet etc.)

3. "Höger" är ett ord som fösar samman breda grupperingar, med Liberaler i ena hörnan, Sverigedemokrater i andra och konservativa, övriga i tredje. Med den beteckningen är det klart att "höger" hamnar i majoritet.

hrm.. vänstern gillar oberoende media, om jag får be.
Citera
2008-12-30, 02:09
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Gör ett inlägg som kan upåfattas som socialdemokratiskt och du kommer att hånas, förlöjligas och förklarad som mindre vetande.
Hur kul är det då att bidra med något.
Du vill bara ha ryggdunk för att du ska orka skriva din mening? Hur kul är det?
Citera
2008-12-30, 04:07
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
hrm.. vänstern gillar oberoende media, om jag får be.

det kanske är just därför det skrivs såååå mycket av sanningen om gettofolket i alla "vanliga" tidningar,tv mm ?
-dåre....
Citera
2008-12-30, 09:29
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Du vill bara ha ryggdunk för att du ska orka skriva din mening? Hur kul är det?

Det är ju viss skillnad på ryggdunk och att bli hånad och förlöjligad.

Ett sakligt diskussionsklimat är inte för mycket begärt tycker jag, men jag tycker också att det fungerar rätt bra i PI, trots allt.
Citera
2008-12-30, 10:57
Medlem
Jrgens avatar
Det är inte tänkande människors fel att socialdemokraterna har så löjliga åsikter och argument att man inte kan argumentera mot dem utan att det uppfattas som hånfullt. Och hur ska man diskutera sakligt och civiliserat mot människor som föraktar logik och bygger all sin bristfälliga argumentation på en känsla de har, en känsla om solidaritet som alltid yttrar sig i form av förtryck i praktiken?
Citera
2008-12-30, 14:30
Medlem
chribsson2s avatar
Jag tycker att denna tråd är ett bra exempel på varför fb domineras av högeråsikter och drogliberalism.

Själv är jag Folkpartist sedan urminnes tider och tycker att automatisk "sossebeskyllan" smakar lite taskigt i munnen, det har jag inte hymlat med. Men det går inte att göra ett nyanserat inlägg utan att få höra att man är kommunistjävel o.d. Det skiter väl egentligen jag i men debatterna blir ju jäkligt enahanda och trådarna blir bara en klubb för inbördes beundran.

Så då håller jag mig till skvaller och F1-tråden istället
Citera
2008-12-30, 14:51
Medlem
penisrulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Det är inte tänkande människors fel att socialdemokraterna har så löjliga åsikter och argument att man inte kan argumentera mot dem utan att det uppfattas som hånfullt. Och hur ska man diskutera sakligt och civiliserat mot människor som föraktar logik och bygger all sin bristfälliga argumentation på en känsla de har, en känsla om solidaritet som alltid yttrar sig i form av förtryck i praktiken?
Riktigt bra uttryckt.
Citera
2008-12-30, 16:42
Medlem
Ute i samhället är det allmänt accepterat att tala illa om främlingsfientlighet, patriotism och att tala om sitt stora hat mot Sverige. Däremot är det tabu att kritisera Islam, invandring och säga något positivt om Sverige.

På flashback finns inte dessa tabuer som också gör att folk får yttra sig om sina åsikter utan att bli föraktad och baktalad.
Citera
2008-12-30, 16:44
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maci
På flashback finns inte dessa tabuer som också gör att folk får yttra sig om sina åsikter utan att bli föraktad och baktalad.

Så länge man inte talar illa om främlingsfientlighet eller patriotism.
Citera
2008-12-30, 17:06
Medlem
Tvyärr är det väldigt lätt för I&I att genomföra one-liner attacker mot de med fel åsikter i Politik forumen.
Det blir helt omöjligt att fortsätta en diskussion då.

Det är synd att admin tycker one liners är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in