2008-12-29, 03:08
Bannlyst
Efter att läst mycket på detta forum har jag funderat över en sak.
En stor majoritet av medlemarna här verkar ju ha högervinklade åsikter, och själv står jag åt höger.
Varför är det mest högerpolitiska åsikter som förekommer mycket här på PI forumet och många andra ställen av Flashback?
Är det så att personer med högerpolitiska åsikter är mer intresserade av att uttrycka sina åsikter än vänsterpolitiska människor?
Det är den känslan jag har fått i alla fall.
Är det så eller är det inte så?
Citera
2008-12-29, 03:24
Medlem
Regalis avatar
1. Välkommen till internet, vänstern gillar mer kontrollerad media.

2. På forumsdelen PI är de som är aktiva mer intresserade av politik än befolkningen generellt. Det har visat sig att t.ex. socialdemokrater är mer politiskt okunniga än de som röstar höger (Moderaterna, Folkpartiet etc.)

3. "Höger" är ett ord som fösar samman breda grupperingar, med Liberaler i ena hörnan, Sverigedemokrater i andra och konservativa, övriga i tredje. Med den beteckningen är det klart att "höger" hamnar i majoritet.
Citera
2008-12-29, 04:10
Bannlyst
Jag önskar att hela samhället vore som PI.
Citera
2008-12-29, 04:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folkpartiet
Jag önskar att hela samhället vore som PI.

Jag med.
Citera
2008-12-29, 06:31
Medlem
Som jag ser det så är flashback överrepresenterat av "högern" eftersom vänstermänniskor i allmänhet inte har något intresse av att fördjupa sig eller utrycka sig politiskt, utan istället röstar på vänstern eller sossarna för att "dom jävla borgarsvinen" eller någon annan icke vänstergrupp skall sättas åt.
Folk som anser att det rådande etablissemanget inte representerar deras åsikter och viljor söker sig därför till forum som flashback för att där kunna utrycka sin åsikt och diskutera politik mm vilket man inte kan göra i dagens "fria" media.
Citera
2008-12-29, 08:25
Medlem
catlands avatar
Härligt ryggdunkarforum
Citera
2008-12-29, 08:27
Medlem
Jakob den Oudens avatar
Vänsterfolk debatterar bara med varandra. Lättast så.
Citera
2008-12-29, 10:53
Medlem
Kingen_kings avatar
Här måste man vara FBPK. Alltså politiskt korrekt på FB-vis. Är man inte det så kommer kommunistvrålen på en gång.

Det roliga är att det finns folk som tror att FB är på riktigt och att det speglar samhället. Naiva små stackare...
Citera
2008-12-29, 12:24
Medlem
DiabloWalkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Här måste man vara FBPK. Alltså politiskt korrekt på FB-vis. Är man inte det så kommer kommunistvrålen på en gång.

Det roliga är att det finns folk som tror att FB är på riktigt och att det speglar samhället. Naiva små stackare...

Kan hålla med dig om att många här är rätt rappa i käften när det kommer en som inte riktigt har deras åsikter. Men om man ser FB för vad det verkligen är, så ser jag en helt öppen kanal att få yttra vad man vill. Tycker du inte att det är alldeles förjävligt att man inte kan diskutera frågor som t.ex. Sverigedemokraterna på en mycket högre nivå, som i massmedia? Det tycker jag man ska kunna, vare sig man tycker Sverigedemokraterna är bra eller dåliga. Med det sagt så söker sig folk med "fel" åsikter efter någon plats att diskutera med andra likasinnade. Därför ser FB ut som det gör.
Citera
2008-12-29, 13:19
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Härligt ryggdunkarforum

You bet'ya!
Citera
2008-12-29, 13:38
Medlem
Denna forumdelen är mer överensstämmande med allmänhetens opinion än vad du tror. Sverige är inte unikt i att ha sittande regeringar som väljarna upplever står längre till vänster än de själva. En betydande anledning är att svenskarna fortfarande "klassröstar" medan de i frågor som brottslighet, invandring, jämställdhet inte alls sympatiserar med sossarna.
Citera
2008-12-29, 13:43
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Denna forumdelen är mer överensstämmande med allmänhetens opinion än vad du tror. Sverige är inte unikt i att ha sittande regeringar som väljarna upplever står längre till vänster än de själva. En betydande anledning är att svenskarna fortfarande "klassröstar" medan de i frågor som brottslighet, invandring, jämställdhet inte alls sympatiserar med sossarna.
Ännu en som har hjärntvättats av FB-maffian.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in