2008-12-28, 20:47
Bannlyst
Hej,

Jag satt och funderade lite och kom fram till att jag skulle vilja införa ett årligt "nobel" pris här på flashback där 3 användare vinner och får dela på 3000:-

1:a 1500:-

2:a 1000:-

3:a 500:-

Och dessa priser ska delas ut till folk som arbetat hårdast under året för att motarbeta etablerade lögner både historiska och nya.

Jag kan starta min egen tråd om detta men vill vara säker på att inga regler bryts.

frågor:

1. Hur kan man betala ut pengar anonymt? både för betalaren och mottagaren

2. Skulle detta bryta mot några regler?

kommentarer på själva idéen?
2008-12-28, 20:49
Medlem
ge mig.
2008-12-28, 20:51
Medlem
Förkastlig Tants avatar
Kul idé! Hoppas att det går bra!
2008-12-28, 20:52
Medlem
Androass avatar
Hehe. Får man tippa på att samtliga pristagare kommer att bestå av antisemiter/propalestinier...
2008-12-28, 20:56
Medlem
BlueStars avatar
Klart intressant idé ! Har du prövat kontakta någon admin om detta?
2008-12-28, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Klart intressant idé ! Har du prövat kontakta någon admin om detta?

Näe det här är mitt första försök

Får jag grönt ljus och hittar ett smidigt sätt att dela ut pengar på så kör vi i början av nästa vecka.

Jag tycker att vissa sliter som djur här och jobbar hårt för att upplysa andra, medans jag själv är en sk "slugger"

detta måste belönas tycker jag.
2008-12-28, 21:01
Medlem
jerkuss avatar
En årlig ceremoni som utser årets mest framstående flashbackarna har jag länge velat ha. Jag kan tänka mig pris för bästa tråd, bästa inlägg, bästa samlade skriveri, bästa moderator samt bästa skribent i varje respektive forumdel. Det skulle vara jättekul.
2008-12-28, 21:02
Medlem
micaeles avatar
En tävling inte helt olikt Flashback Awards, med prispengar inblandade. Trevlig idé, men det återstår väl att se ifall högre makter uppskattar det.
2008-12-28, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
En tävling inte helt olikt Flashback Awards, med prispengar inblandade. Trevlig idé, men det återstår väl att se ifall högre makter uppskattar det.

Jo precis.

Men jag tänkte så här i lite grova drag.

Jag presenterar 5 debattörer, folket får rösta och jag betalar ut de 3000:- i prispengar.

mest bara för att visa uppskattning till de driftiga individer vi faktiskt har här.
2008-12-28, 21:08
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
En årlig ceremoni som utser årets mest framstående flashbackarna har jag länge velat ha. Jag kan tänka mig pris för bästa tråd, bästa inlägg, bästa samlade skriveri, bästa moderator samt bästa skribent i varje respektive forumdel. Det skulle vara jättekul.

Det behövs bättre kategorier än så.

Fränaste främlingsfientliga filur eller Raffigaste radikal däremot..det är kan vara nåt det.
2008-12-28, 21:09
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahood
Jo precis.

Men jag tänkte så här i lite grova drag.

Jag presenterar 5 debattörer, folket får rösta och jag betalar ut de 3000:- i prispengar.

mest bara för att visa uppskattning till de driftiga individer vi faktiskt har här.

Fast jag anser att nomineringarna bör ske demokratiskt. Flashback föreslår själv nominerade, sedan röstas den vinnande ut av dem. Då ger vi alla forumsdelars kämpar möjlighet att synas, till skillnad från om en person som omöjligen skulle kunna täcka hela forumet skötte nomineringarna.
2008-12-28, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Fast jag anser att nomineringarna bör ske demokratiskt. Flashback föreslår själv nominerade, sedan röstas den vinnande ut av dem. Då ger vi alla forumsdelars kämpar möjlighet att synas, till skillnad från om en person som omöjligen skulle kunna täcka hela forumet skötte nomineringarna.

Jo men då tänker inte jag betala ut några pengar heller
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in