Senast förra veckan blev jag gripen av en hundpatrull som släppte sin schäfer på mig, men det gick bra trots allt och de var helt ok och behandlade mig schysst efteråt.
Några dagar senare greps jag av en piketstyrka som kanske inte var jättetrevliga, utan väldigt tystlåtna men korrekta i sitt uppträdande.
Norrmalms polisstation som har så dåligt rykte har den bästa häktespersonalen.
Artiga, snabba att hjälpa till om man behöver vatten, en filt, träffa en doktor eller vad som helst.
Kriminalare och förhörsledare kan nästan vara för snälla för att lura ur en erkännanden.
Södermalms polisstation har den klart roligaste styrkan.
Har glivit intagen för grov misshandel, vapeninnehav, haft razzia hemma etc men aldrig åkt på en smäll eller något tjuvnyp.
Den enda gången jag hoppat på en snut var när jag greps för grovt rattfylleri och fördes till polisstationen i Huddinge.
Det var mitt i natten och jag gapade och skrek och levde rövare medans jag väntade på att bli inskriven.
Till slut kom en konstapel fram, vände sig om och fes mig i ansiktet
Jag flög på honom och fick ner han på golvet men de var flera stycken som kom springande, plus att jag hade handfängsel och knappt kunde stå av all alkohol så de övermannade mig....men blev inte slagen eller något.
Inte ens åtalad för våld mot tjänsteman.
Med tanke på hur många gånger man hotat poliser till livet, hotat att anmäla dem och kallat dom för allt möjligt så behåller de lugnet beundransvärt väl.
Stod och pissade på motorhuven till en polisbil för ett tag sedan, det var inte så populärt men konstaplarna körde mig bara tillbaka tilll psykkliniken som jag var efterlyst ifrån.
Så min samlade bedömning får bli att poliser rent generellt är trevliga så länge du inte är alltför dryg.
Jag är iofs över två meter och väger ca 120 tränade kilo så det är möjligt att de inte vill reta upp mig i onödan.
.