2008-12-27, 16:39
Medlem
substitutes avatar
Ja, för min egen del så hatar jag poliser för att de flesta är så jävla stereotypa och ser verkligheten genom ett rör. Jag hatar poliser för att de inte går att resonera med, jag hatar poliser för att de vill skrämma skiten ur en och inte kan helt enkelt. Det finns undantag, du kan hitta dom på en liten ort, lite av en vän, lite av en kompis, en som förstår vad du hamnat i, inte spelar övermodig och kaxig i varje situation. Tyvärr ser jag poliser som stöpta ur en form, typ dansband från Värmland, skillnaden är att det inte har färgat hår och gillar att skrämma skiten ur gamla kärringar som glömt körkortet hemma.
Citera
2008-12-27, 16:48
Medlem
accidentallys avatar
De är osäkra människor som söker tydliga riktlinjer att följa för att kunna berättiga olika beteenden och stilla sin egen oro inför att inte "göra rätt"...
De tänker inte självständigt, ser inte varje situation som unik utan pluggar istället in en hel drös generaliserande regler och handlingssätt utifrån reglerna och tänker aldrig utanför sin lilla låda.
De är för simpla att gå sin egen väg utan söker samhällets bekräftelse genom att leka Bror Duktig...

Sen hatar jag dem för att de genom sin övertygelse om ett absolut "rätt och fel" i samhället inte bara blir otroligt högfärdiga och dryga utan också tar sig rätten att döma och se ner på den som inte ser allt lika svartvitt som de.

Att ständigt, blint, försvara lagar, regler och staten är ett tecken på svaghet hos individen som ingenting annat enl. mig.

Sen hatar jag grishelvetena pga deras ickeliberala syn på droger och hur de alla gått på statens skräckpropaganda
Citera
2008-12-27, 16:53
Medlem
SafleBouges avatar
Jag ogillar poliser som är så jävla maktkåta. De åker runt och tror att de är godheten själv och att de står över lagen bara för att de beskyddar den.
Och när de så nöjt drar fram 5 km/h under hastighetsbegränsningen bara för att se hur det blir en kö efter dem.
Sedan är de poliser jag har träffat så korkat misstänksamma. Och om de börjar bli misstänksamma så kan de absolut inte förstå skämt eller över huvud taget vara trevliga.
Citera
2008-12-27, 16:58
Medlem
johanbtks avatar
Många poliser verkar ha någon form av tvång att visa sig på styva linan och käfta med folk när det inte är befogat. De vill helt enkelt utöva makt.
Detta kanske härrör från någon form av komplex. Kanske fick de inte vara ordningsman i klassen när de var små eller något liknande.
Citera
2008-12-27, 17:31
Medlem
Personligen så gillar jag poliser, jag blir behandlad av poliserna som jag behandlar dem, med respekt.
What goes around comes around, sätter alla mina pengar på att ni förtjänat all skit ni fått från snuten.
Citera
2008-12-27, 17:44
Medlem
det är ganska enkelt jag har ingen nytta av dom när man blir drabbar av diverse ut fall av mång kulturen , ,

den enda kontakten ja har med dom är att dom vill ha stålar för påstådda förseelser och annat gnäll , där deras uppenbara uppgift är att försöka blända folk man polerad mässing

men det jävligast är att dom inte gör sitt jobb som man kan förvänta sig i en civiliserad stat , utan är mera springpojkar åt korrumperade politiker

för att inte ta såna intressanta fall där deras huvudsakliga syssla tycks vara att misshandla gamla gubbar
Citera
2008-12-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazmazta
sätter alla mina pengar på att ni förtjänat all skit ni fått från snuten.

Du har nog en poäng där.

Jag har inte heller något emot de poliser jag träffat, eller mot polisen i allmänhet. Inte ens när jag, som snorunge, försökte springa ifrån dem var de otrevliga mot mig när de fick tag i mig.
Citera
2008-12-27, 17:52
Medlem
GanjaFarfars avatar
Jag hatar dom för att dem är högtfärdiga, arroganta, har inget som hellst sinne för humor och ALDRIG lyssnar på vad du har att säga om någon har sagt något om dig före du pratar med dom.
Dem kan som någon sidigare sagt inte heller sätta sig in i olika situationer och förstå att alla saker inte har samma uppsåt som i deras lilla kukbok.
Och att en misshandel inte alltid är en misshandel t.e.x utan kan även vara självförsvar osv.
Och det absolut värsta är att dem sätter in dig i en mall där du tvingas dricka alkohol, och när du sedan brukar denna vidriga drog så slänger dem in dig i en cell för att du inte klarar av att ta hand om digsjälv
Det är ju förvisso mest politikernas fel men poliserna är deras blinda lakejer.
Citera
2008-12-27, 17:59
Medlem
snatchers avatar
Hatar poliser pga,
Fick sitta anhållen 3 dygn helt oskyldig å friad i fotokonfrontation dag 1
Dem satte handbojor å satte fast mig i en bänk på gården där jag bor medans dem gjorde husransakan, Fick sitta där å skämmas då alla grannar titta på mig.
Har blivit gripen med dragna vapen å visiterad framför butiken i byn en gång å på jobbet en gång.
Har blivit lobbad 100 meter hemifrån när jag gick hem efter en fest.
Å så kör jag lastbil å har fått en halv förmögenhet i skit böter för smågrejer.
Kan säga att jag va helt oskyldig till allt utom trafik böterna.
Så jag ser inte mitt polishat som något oförtjänt.
Citera
2008-12-27, 18:03
Bannlyst
Har blivit gripen fler gånger än vad jag kommer ihåg.

Senast förra veckan blev jag gripen av en hundpatrull som släppte sin schäfer på mig, men det gick bra trots allt och de var helt ok och behandlade mig schysst efteråt.
Några dagar senare greps jag av en piketstyrka som kanske inte var jättetrevliga, utan väldigt tystlåtna men korrekta i sitt uppträdande.
Norrmalms polisstation som har så dåligt rykte har den bästa häktespersonalen.
Artiga, snabba att hjälpa till om man behöver vatten, en filt, träffa en doktor eller vad som helst.
Kriminalare och förhörsledare kan nästan vara för snälla för att lura ur en erkännanden.
Södermalms polisstation har den klart roligaste styrkan.
Har glivit intagen för grov misshandel, vapeninnehav, haft razzia hemma etc men aldrig åkt på en smäll eller något tjuvnyp.

Den enda gången jag hoppat på en snut var när jag greps för grovt rattfylleri och fördes till polisstationen i Huddinge.
Det var mitt i natten och jag gapade och skrek och levde rövare medans jag väntade på att bli inskriven.
Till slut kom en konstapel fram, vände sig om och fes mig i ansiktet
Jag flög på honom och fick ner han på golvet men de var flera stycken som kom springande, plus att jag hade handfängsel och knappt kunde stå av all alkohol så de övermannade mig....men blev inte slagen eller något.
Inte ens åtalad för våld mot tjänsteman.
Med tanke på hur många gånger man hotat poliser till livet, hotat att anmäla dem och kallat dom för allt möjligt så behåller de lugnet beundransvärt väl.

Stod och pissade på motorhuven till en polisbil för ett tag sedan, det var inte så populärt men konstaplarna körde mig bara tillbaka tilll psykkliniken som jag var efterlyst ifrån.

Så min samlade bedömning får bli att poliser rent generellt är trevliga så länge du inte är alltför dryg.
Jag är iofs över två meter och väger ca 120 tränade kilo så det är möjligt att de inte vill reta upp mig i onödan.

.
Senast redigerad av northix 2008-12-27 kl. 18:09.
Citera
2008-12-27, 18:05
Medlem
osamabinpelles avatar
Jag gillar poliser för dom tar fast idioter.
Citera
2008-12-27, 18:35
Medlem
Jag hatar inte polisen som helhet, men det finns definitivt enskilda idioter som förtjänar mitt hat.

Annars stör det mig att många poliser verkar för fina för att vara ute och göra sitt jobb, och hellre sitter på sitt kontor och sörplar kaffe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in