2008-12-27, 14:31
Medlem
Som rubriken lyder så har jag problem med att Hulu.com endast streamar till USA.
Undrar om det finns några trix för att komma förbi denna spärren och lura deras script att sända även utanför USA.

Misstänker att det är svårt att genomföra men om någon har nån idé så hade jag varit väldigt tacksam.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2008-12-27 kl. 16:25. Anledning: Rubrik ändrad
Citera
2008-12-27, 14:43
Medlem
Kräkchocks avatar
Testa HotSpot Shield. Det är något slags VPN-ide. Har använt det då och då för att streama Jay Leno's talk show. NBC har samma vattengrav som hulu.com där man bara kan streama inom USA.
Citera
2008-12-27, 14:49
Medlem
Andreasvbs avatar
Använd proxy.
Citera
2009-06-04, 23:21
Medlem
Hundvalps avatar
Någon viss proxy ni skulle rekommendera?
Citera
2009-08-30, 19:54
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Någon viss proxy ni skulle rekommendera?

Bumpelibump!
Citera
2009-08-30, 19:56
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Bumpelibump!

Förmodligen en Amerikansk????
Citera
2009-08-30, 20:18
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
Förmodligen en Amerikansk????

Förmodligen...
Men hur gör jag om jag vill streama hulu via Plex tex? Googlat som en tok men inte hittat någon lösning som fungerar.
Citera
2009-09-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Förmodligen...
Men hur gör jag om jag vill streama hulu via Plex tex? Googlat som en tok men inte hittat någon lösning som fungerar.

Kolla på www.flote.tv, funkar klockrent för det du vill göra!
Citera
2009-11-08, 15:18
Medlem
hotspotshield är mitt heta tips. den fungerar bra, är inte prestandakrävande och är väldigt enkel att använda.
Citera
2009-11-08, 16:36
Medlem
Jag har laddat hem Hotspot shield, men jag får det inte att fungera. Jag har mac. Jag verkar inte kunna vare sig koppla på eller koppla ifrån Hotspot shield. Det står att jag är connected men när jag går in på hulu, så står det fortfarande att jag är utanför USA.
Senast redigerad av susanlynette 2009-11-08 kl. 16:49.
Citera
2009-11-08, 19:38
Medlem
Greyforms avatar
Ladda ner Your Freedom. Där kan man själv välja i en ganska lång lista, vilken proxy man vill connecta till. Finns danska, tyska, polska, italienska, amerikanska och en jävla massa fler. Som free user på Your Freedom kan man vara connectad till en och samma server i en timme innan man blir disconnectad. Då är det bara att connecta till en annan amerikansk proxy så har du ytterligare en timme.

För övrigt är väl en timme gott om tid för att det du nu kollar på, ska buffra klart så du kan fortsätta kolla på det även efter att tiden gått ut?

Länk till en guide om Your Freedom på Mac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in