Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-27, 13:44
Medlem
SalmonOfKills avatar
Nu är det så att jag kämpar med att göra en CD-mall som ska skrivas ut på papper. Jag har gjort den i Photoshop där allt, enligt mig, verkar stämma helt perfekt. Men när det kommer till att skriva ut hittar datorn på egna dimensioner och jävlas med mig så att det inte alls blir som jag tänkt mig. Hur kan jag fixa detta?
Citera
2008-12-27, 13:59
Medlem
Om du sitter med ett bränn program så brukar det finnas funktion för att skapa cd fodral inbyggt i dom.. kan du bara importera din photoshop skapade bild i det programmet och printa ut det.

Annars prova att kika under Image --> Image size i Photoshop och se till att bildens storlek stämmer med vad det ska vara på pappret.
Citera
2008-12-27, 15:10
Medlem
SalmonOfKills avatar
Har tyvärr inget sånt program. Men jo, kollade nyss och det överensstämde. Dock skriver jag inte ut från photoshop utan har sparat den i .jpg-format och skickat till en annan dator för utskrift. Kan det vara något fel i det?
Citera
2008-12-27, 15:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla om det här programmet fungerar bra, http://coverxp.com
Citera
2008-12-27, 15:15
Medlem
tempeZZts avatar
Lägger också min röst på CoverXP. Det enklaste och bästa coverutskriftsprogrammet oavsett format.
Citera
2008-12-27, 18:58
Medlem
SalmonOfKills avatar
Nu är jag inte 100 på vad som inkluderas i CoverXP (inga möjligheter att tanka här) men det jag syftar på är etiketter som klistras på själva cd-skivan. Har några sådana hemma men måste få utskriften fastna exakt på cd-skivsetiketterna. Därför gjorde jag en mall i Photoshop fast min skrivarjävel envisas med att hitta på egna dimensioner och flytta ner bilden lite som den själv vill. Tack för alla tips dock!
Citera
2008-12-28, 05:49
Medlem
tempeZZts avatar
Som jag sa - oavsett format. CoverXP har gott om templates för etiketter.

Får du ändå inte till det med någon av dessa så gör du lätt en egen template i programmet.

Fast med en hemmagjord etikett och om du inte använder förstansat självhäftande papper så är det ju inga problem alls - bara att printa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in