2008-12-26, 22:38
Medlem
popcorn.ekorres avatar
...har blivit så sugen och tänkte baka några men har ingen saffran hemma. Och julafton är ju över har jag fått för mig att dom inte säljer saffran mera. Har jag fel eller måste jag vänta ett år på saffran och lussebullar
Citera
2008-12-26, 22:41
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.ekorre
...har blivit så sugen och tänkte baka några men har ingen saffran hemma. Och julafton är ju över har jag fått för mig att dom inte säljer saffran mera. Har jag fel eller måste jag vänta ett år på saffran och lussebullar

Saffran säljs året runt. Dock som vanligt bakom disk.
Citera
2008-12-26, 22:42
Medlem
Har inget säkert svar men saffran användes ju också till matlagning så det borde ju säljas året om.
Citera
2008-12-26, 22:47
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.ekorre
10/11 till 4/03
Citera
2008-12-26, 22:47
Medlem
StigAllans avatar
Saffran bukar finnas i kassan, säg till när du ska betala så halar kassapersonalen upp saffranspåsarna du vill ha.
Saffran är guld värt.
Citera
2008-12-26, 22:53
Medlem
Packans avatar
Saffran säljs som sagt året runt. Det är bara att säga till i kassan, eller på apoteket, där det enligt tradition faktiskt också säljs.
Citera
2008-12-27, 11:52
Medlem
csts avatar
Övrigt > Mat

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem