2008-12-26, 20:26
Medlem
weldurs avatar
Hej, jag har en HP Pavilion dv7-1035eo som jag har haft i typ: 3 månader. äfter många LAN och mycket användning så funderar jag på att byta till XP (nuvarande är Vista). men jag är inte riktigt säker om jag ska eller inte, jag vet tex inte om det finns drivrutiner och allt de som behövs. jag fick inte med några CDs när jag köpte datorn, så jag är som sagt inte säker. jag skulle bli mycket glad om någon skulle kunna tipps vad jag ska tanka ned mina drivrutiner, och kanske skicka en länk eller två. här är länken där den finns och där står all hårdvara, tack i förhand

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv...1-3767451.html
Citera
2008-12-26, 20:55
Medlem
LasseKongoos avatar
Ett tips är att söka här på forumet först, finns redan flera bra & informativa såna trådar som tar upp just din frågeställning
Citera
2008-12-27, 11:35
Medlem
weldurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKongoo
Ett tips är att söka här på forumet först, finns redan flera bra & informativa såna trådar som tar upp just din frågeställning
Kan du vara snäll och skicka en länk ISF, kan inte hitta de
Citera
2008-12-27, 12:25
Medlem
Förbannads avatar
Du länkade ju själv till din dator på hps hemsida? Kollar du efter drivisar till din dator där så ser du att det inte finns mycket att hämta till winXP men till vista finns alla drivisar.

Jag är för lat för att söka efter drivisar på andra externa sidor.

Varför vill du byta till winXP förresten?
Citera
2008-12-27, 15:45
Medlem
weldurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Du länkade ju själv till din dator på hps hemsida? Kollar du efter drivisar till din dator där så ser du att det inte finns mycket att hämta till winXP men till vista finns alla drivisar.

Jag är för lat för att söka efter drivisar på andra externa sidor.

Varför vill du byta till winXP förresten?
för att gör för mycket saker på min dator.. det blir för mycket för min dator så den kraschar hela tiden (alltså bluescreen). jag är inte så van vid Vista i almenhet. jag är uppvuxen med Linux så jag vet inte så mycket. men jag har hört att Xp är mer likt Linux i utseende.
Citera
2008-12-27, 23:58
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weldur
för att gör för mycket saker på min dator.. det blir för mycket för min dator så den kraschar hela tiden (alltså bluescreen). jag är inte så van vid Vista i almenhet. jag är uppvuxen med Linux så jag vet inte så mycket. men jag har hört att Xp är mer likt Linux i utseende.

Okej, men där har du hört fel. Kan inte förstå varför winxp skulle vara mer likt Linux utseendemässigt. Varför återgår du inte till Linux då?
Citera
2008-12-28, 00:31
Medlem
hasenfrasens avatar
TinyXP09 "första alternativet, med driverpack" hittade automagiskt allt i min Laptop utom mitt Motorola-modem - som jag hittade via PCI VID'en. Chansen är stor att du lyckas med TinyXP.
Citera
2008-12-31, 22:30
Medlem
weldurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Okej, men där har du hört fel. Kan inte förstå varför winxp skulle vara mer likt Linux utseendemässigt. Varför återgår du inte till Linux då?
vet inte, har börjat spela med WoW på senaste tiden så de funkar lättare på XP än på Linux/ubuntu. de är väl PGA de
Citera
2008-12-31, 22:38
Medlem
weldurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
TinyXP09 "första alternativet, med driverpack" hittade automagiskt allt i min Laptop utom mitt Motorola-modem - som jag hittade via PCI VID'en. Chansen är stor att du lyckas med TinyXP.
var kan jag ladda ned detta program då?
Citera
2009-01-01, 01:45
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weldur
var kan jag ladda ned detta program då?

Fast å andra sidan om du ska ha svensk version, installera Windows.XP.DVD-Swe 8.11.12-x32. Båda (inkluderande driverpack'en) finns på bl.a. tpb. Dvs om hunden din tuggat upp din XP original-CD. Att göra den wga-accepterad (dvs du återvinner ditt gamla serienummer typ eller nåt sånt) är också enkelt och instruktioner medföljer.
Citera
2009-01-01, 06:10
Medlem
CronoSs avatar
Om du har Vista måste du formatera hårddisken innan du kan "nergradera" till XP. Inte populärt o byta ner sig enligt Bill Gates.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in