2008-12-26, 13:47
Bannlyst
Tjena! När jag startar min dator så kommer den till windows bootscreen och efter att det XP har laddat klart så blir skärmen svart men man kan ändå stänga av och sätta på NUMLOCK och SCROLLOCK. Jag kommer också in på felsäkertläge även om systemåterställning är avaktiverat och går inte att använda. Felsäkert läge är helt perfekt men man vill inet använda det hela tiden :P

TACK PÅ FÖRHAND
Citera
2008-12-26, 17:44
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comgoran
Tjena! När jag startar min dator så kommer den till windows bootscreen och efter att det XP har laddat klart så blir skärmen svart men man kan ändå stänga av och sätta på NUMLOCK och SCROLLOCK. Jag kommer också in på felsäkertläge även om systemåterställning är avaktiverat och går inte att använda. Felsäkert läge är helt perfekt men man vill inet använda det hela tiden :P

TACK PÅ FÖRHAND

Har du installerat eller gjort något annat med datorn innan de blev så här?
Annars är det enda raka och köra om installationen (utan att formatera) och se om de hjälper.

Med hjälp av den beskrivning du gav så är det omöjligt att veta vad som är felet.
Citera
2008-12-26, 17:54
Bannlyst
OK, vad vill du veta då? Datorn fungerar perfekt i felsäkertläge så den bootar därifrån. Jag stängde av datorn medan den bootade igår kväll och tror att ngn av bootfilerna kan vara skadade för jag har nu (?) två operativsystem enligt windows. Den ena leder till att datorn förblir svart och den andra säger att filer saknas.
Citera
2008-12-26, 20:11
Bannlyst
http://www.m0.c90805.cdn.qbrick.com/...NG_YH98UJY.wmv

bra bra
Citera
2008-12-26, 20:17
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comgoran
http://www.m0.c90805.cdn.qbrick.com/...NG_YH98UJY.wmv

bra bra
Vad i helvete¨?
Citera
2008-12-26, 20:19
Medlem
Det kan vara en av extradiskarna som är knas, alltså inte systemdisken. Dra ur ett par kablar och prova igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in