2008-12-25, 23:22
Medlem
Hej,
Jag har ett problem med min Macbook.
Fr nrvarande har jag ENBART Xp installerat, vilket gr att bland annat ntverk, grafik-kort, ljud-kort m.m. inte fungerar.
Jag har tankat drivrutiner fr ljud och grafik men jag kan helt enkelt inte hitta drivrutiner till ntverk. Hur ska jag g tillvga fr att hitta drivrutinerna jag saknar (och r det fler n grafik, ljud och ntverk?) till min Macbook?

*Jo, jag vet att man genom Bootcamp kan kra bda operativsystemen och att OSX bttre n Windows osv. osv.*

Men min frga r hur jag ska g tillvga OM jag vill kra en Macbook - utan OSX - med Xp?

Gr det ens att ordna? Finns samtliga drivrutiner till Mac-komponenterna till Xp?

Tack p frhand
Citera
2008-12-25, 23:46
Medlem
Stoppa in macens installationsskiva i XP, bara installera drivrutiner allt.
Citera
2008-12-25, 23:50
Medlem
Jo, det vet jag. Men jag har inte skivan dr jag befinner mig och kommer inte heller att f tag p den frns i februari.

T.ex. grafikkortet (Nvidia GeForce 9400M) va ju ltt att tanka drivrutiner till och nu fungerar det.
Men t.ex ntverkskorten;

*Inbyggt AirPort Extreme Wi-Fi2 (baserat p IEEE: s utkast till 802.11n-specifikationen), kompatibelt med IEEE: s 802.11a/b/g

*Inbyggt 10/100/1000BASE-T gigabit Ethernet (RJ-45-kontakt)

hittar jag ingenting om.
Citera
2008-12-26, 00:17
Medlem
The Dudes avatar
Bootcamp_Mac_Drivers_2.0_for_Windows-BLV.4099161.TPB.torrent

Citat:
Ursprungligen postat av Thhexiz
Jo, det vet jag. Men jag har inte skivan dr jag befinner mig och kommer inte heller att f tag p den frns i februari.

T.ex. grafikkortet (Nvidia GeForce 9400M) va ju ltt att tanka drivrutiner till och nu fungerar det.
Men t.ex ntverkskorten;

*Inbyggt AirPort Extreme Wi-Fi2 (baserat p IEEE: s utkast till 802.11n-specifikationen), kompatibelt med IEEE: s 802.11a/b/g

*Inbyggt 10/100/1000BASE-T gigabit Ethernet (RJ-45-kontakt)

hittar jag ingenting om.
Citera
2008-12-26, 00:37
Medlem
Jag vet vad bootcamp r, men jag vill inte ha osx p min mac.
Jag vill ha en Macbook, men med enbart Xp som os utan bootcamp.
Gr det att ordna?
Citera
2008-12-26, 00:43
Medlem
effses avatar
Varfr i helvete har du skaffat en macbook som du enbart vill kra XP p? har du missat hela grejen med osx? Jag vet inte om man vill hjlpa dig..
Citera
2008-12-26, 00:50
Medlem
Hehe
Jag vet, men nu r detta inte en frga jag vill ha synpunkter p utan hjlp med.
Varfr jag kper en Macbook r fr att jag anser den vara en av de bsta laptops som finns p marknaden. Bara fr att Macintosh nu ocks rkar gra OSX och sljer dem tillsammans kan inte jag hjlpa.
Jag krde till en brjan med bootcamp men nu vill jag ta bort det eftersom jag r en inbiten windows anvndare och aldrig anvnder OSX.
Kritan r att jag nu har en Macbook med Xp, utan Leopard, och drfr fungerar inte en rad komponenter som jag nu frsker fixa.
Grafik och ljud var ltt att ordna men nu r det ntverket som driver mig till vansinne
Kan ngon hjlpa mig att f ntverk p min mac med xp p?
Citera
2008-12-26, 01:50
Medlem
Rafikis avatar
Hr kommer den klassiska mac-historien enligt mall B4:A3, men jag var sjlv tvi kritisk mot OSX till en brjan. Men efter ha anvnt det mer n tre gnger frstod jag mer och mer tjusningen i det hela. Idag kan jag knappt tnka mig anvnda ngot annat och svr istllet ver Windows i alla dess skepnader. Ge det mer n en chans och anvnd emulering till de windows-program du behver. Hela datorn r ju i princip skapt med OSX i tanke.
Citera
2008-12-26, 01:54
Medlem
Santa Clauss avatar
Hm, inte krt Windos p min Mac, men nr jag installerade Ubuntu sist s tryckte jag bara i CDn, tog bort alla partitioner, skapade nya fr Ubuntu och installerade som vanligt...

Br vl inte vara ngra konstigheter med XP/Vista?
Citera
2008-12-26, 03:16
Medlem
flipper1446s avatar
TS, missade du The Dudes kommentar? Om s, hr en lnk:
http://thepiratebay.org/torrent/3860...indows_drivers
Citera
2008-12-26, 03:46
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thhexiz
Jag vet vad bootcamp r, men jag vill inte ha osx p min mac.
Jag vill ha en Macbook, men med enbart Xp som os utan bootcamp.
Gr det att ordna?

Du behver inte ha OS X installerat fr att Windowsdrivrutinerna som r krnan i boot camp ska fungera. Tanka hem torrenten och var glad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in