Min metod gick som sagt ut på att använda Windows XP Mode, alltså Microsoft Virtual PC till Windows 7.
Finns instruktioner osv. för installation här:
http://www.microsoft.com/windows/vir.../download.aspx
När det är installerat så kan du starta "Windows XP Mode" från "Windows Virtual PC" på startmenyn.
Installera Bonniers Trafikskola 2009 i den virtuella maskinen och starta "Group Policy editor" (jag använder bara engelskspråkiga versioner av windows, så jag kommer inte ange de svenska namnen, borde heta ungefär samma sak) genom Start -> Kör -> "mmc"
Lägg till Group Policy via File -> Add/Remove Snap-in -> Add -> Group Policy Object Editor -> Add -> Finish (Local Machine) -> Close -> OK
Navigera till Local Computer Policy -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> Widnows Components -> Terminal Services och ändra på 'Limit maximum Color Depth' till 'Client Compatible'.
Starta om den virtuella maskinen och starta Trafikskolan. Det borde fungera nu, kommer inte riktigt ihåg om det var något mer problem.
Ursäkta om guiden blev lite rörig.
Edit: Kom på en sak till.
Du måste stänga av Integration Features under uppstarten av Trafikskolan. Om du sedan vill ha ljud (högst troligt) så kan du sätta på Integration Features igen efter att trafiksskolan har startat.
Det är jävligt mycket mekk, men det fungerar iaf.