2008-12-25, 00:49
Medlem
tjena.

skulle testa Bonniers trafikskola 2009 idag och installationen gick lysande men när jag sedan startar kommer felmeddelandet : macromedia projector har slutat fungera och sedan svarar inte spelet.

någon som har en idé om vad som kan vara fel ? har installerat om spelet och flash flera gånger.

jag kör vista.

Vet inte om det är rätt forumdel för frågan men jag är mycket tacksam för svar
Citera
2008-12-25, 02:53
Medlem
Koko-Kids avatar
Kan fixas lätt med att bara ändra kompatibilitet. Högerklicka på ikonen > Klicka på Egenskaper > Klicka på Kompatibilitet > Ändra kompatibilitetsläge.
Citera
2008-12-25, 03:35
Medlem
Jag testade det och testade med alla alltenativ men det hjälpte inte.
Citera
2008-12-25, 03:52
Medlem
Koko-Kids avatar
Hmmm jag är ganska säker på att det är just det. MEN det kan ju också vara så att du måste uppdatera för att Macromedia är ju Adobe nu eller har jag fel? Kör Adobe updater eller något så kanske det funkar.
Citera
2008-12-25, 15:43
Medlem
har testat att installera om alla såna produkter men det vill fortfarande inte gå

däremot funkade det direkt på gamla datorn med xp, men spelet ska funka på vista så det borde inte vara sånna här problem
Citera
2009-08-20, 22:09
Medlem
Gräver upp denna tråd då jag har precis samma problem som TS. Det fungerar inte genom att ändra kompitabilitetsläget heller.
Hjälp mig
Citera
2009-08-20, 23:15
Medlem
kanulas avatar
Diskussion → Support
/Mod
Citera
2009-12-08, 17:59
Medlem
Cunts avatar
Jag lyckades få det att fungera i Windows 7 x64.
Håll på en hel jävla dag med detta.

Jag har iofs inte testat det, men jag rekommenderar att försöka använda någon annan virtuell-maskin-mjukvara än WinXP Mode, som jag använde.

För att få det att fungera i XPM så måste man justera en del inställningar för Remote Desktop, eftersom BT2k9 kräver 32bits färgläge, medan XPM bara erbjuder 16bit normalt.

Kan skriva en guide om någon är intresserad...
Citera
2009-12-20, 00:58
Medlem
Mustis avatar
Ja, jag har samma problem, så jag ser gärna att du skriver en snabb guide.
Citera
2009-12-20, 20:45
Medlem
Cunts avatar
Min metod gick som sagt ut på att använda Windows XP Mode, alltså Microsoft Virtual PC till Windows 7.
Finns instruktioner osv. för installation här:
http://www.microsoft.com/windows/vir.../download.aspx

När det är installerat så kan du starta "Windows XP Mode" från "Windows Virtual PC" på startmenyn.
Installera Bonniers Trafikskola 2009 i den virtuella maskinen och starta "Group Policy editor" (jag använder bara engelskspråkiga versioner av windows, så jag kommer inte ange de svenska namnen, borde heta ungefär samma sak) genom Start -> Kör -> "mmc"

Lägg till Group Policy via File -> Add/Remove Snap-in -> Add -> Group Policy Object Editor -> Add -> Finish (Local Machine) -> Close -> OK

Navigera till Local Computer Policy -> Computer Configuration -> Administrative Templates -> Widnows Components -> Terminal Services och ändra på 'Limit maximum Color Depth' till 'Client Compatible'.

Starta om den virtuella maskinen och starta Trafikskolan. Det borde fungera nu, kommer inte riktigt ihåg om det var något mer problem.
Ursäkta om guiden blev lite rörig.

Edit: Kom på en sak till.
Du måste stänga av Integration Features under uppstarten av Trafikskolan. Om du sedan vill ha ljud (högst troligt) så kan du sätta på Integration Features igen efter att trafiksskolan har startat.
Det är jävligt mycket mekk, men det fungerar iaf.
Senast redigerad av Cunt 2009-12-20 kl. 20:52.
Citera
2009-12-21, 00:44
Medlem
-ELF-s avatar
Har läst att macromedia inte riktigt vill på Vista och 7.
Hittade detta.
Citat:
Here is how i fixed the macromedia projector problem error:
Right click on the desktop, settings, advanced, troubleshoot, and set the hardware acceleration to none
Fattar inte varför Bonnier använder Macromedia. Ingen verkar ju använda det förutom Bonnier så klart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in