2009-06-25, 12:14
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Stämmer bra det! då hette dom svarte P med fler!

Svartep, var inte han luleås farligaste på 70-talet?
pappa kände han...
Citera
2009-06-25, 15:50
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
En anan juvel i luleå är väl Andree Roslund, som torskade först en gång, sen en gång til med farsan, för momssvindel? av traktorer, lyftkranar och div saker.
Han fick väl några år för det.

!

Ja, han var med och skjöt ihjäl en norrman för länge sen, tror det var runt 93-94 i en sommarstuga utanför Stockholm. Dom hade väl använt honom som bulvan, och så ansåg trion att W var skyldig dom 40 000, och för det dog han.

Men han sitter väl inne igen för nya saker, de du nämner ovan.
Citera
2009-06-29, 20:11
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/boden/arti...icleId=4722475

Vet att det handlar om Boden, men chansen är nog rätt överhängande att det handlar om Luleåbor. Någon som har fått nyss på vilka personer som är inblandade?
Citera
2009-07-02, 03:41
Medlem
agent003s avatar
Det är inte Lulebor det handlar om.
Den äldre 22 åringen är uppvuxen i Boden och den skadade 20 åringen är av utländskt ursprung. Blev rätt nedstämd när jag hörde vem gärningsmannen var då jag känner han lite ytligt sen ett par år tillbaka av olika anledningar. Tyckte han i grunden var en snäll men osäker kille.. Jävligt tråkigt...

Den skadade 20 åringen vet jag inte vem det är dock.

Saker som hänt efter det:
Natten efter det hände klättrade personer in i lägenheten han bodde i samtidigt som några sparkade upp yrtterdörren, alla beväpnade med kniv med hämd som uppsåt. Men bara hans mamma befann sig i lägenheten då och dom lät henne vara som tur var.

Min gissning är att vi kommer få se fler spänningar mellan babbarna i stan och alla whitetrash kids, som att de inte fanns nog av det redan.

Men enligt hur jag känner killen finns de inte en % chans att de skulle vara något rasistiskt motiv som ligger bakom oavsett var grisen och tidningar hävdar, han hade många "nysvenska" kompisar.
Senast redigerad av agent003 2009-07-02 kl. 03:47.
Citera
2009-07-10, 10:53
Medlem
Great Gargamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Sedan när finns HA i Luleå ?
Mc klubben Läbbiga Skogen i Luleå är typ underhugare till HA har jag hört
Citera
2009-07-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Great Gargamel
Mc klubben Läbbiga Skogen i Luleå är typ underhugare till HA har jag hört

det där får man ju ta med en nypa salt, Läbbiga verkar vara en gedigen biker klubb som kör mycket hoj. Dom umgås med HA, och nån från klubben har gått över. Men underhuggare vettifan
Citera
2009-07-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
det där får man ju ta med en nypa salt, Läbbiga verkar vara en gedigen biker klubb som kör mycket hoj. Dom umgås med HA, och nån från klubben har gått över. Men underhuggare vettifan

P**** som var med i Läbbiga gick över till HA i malmö, varför han valde HA avdelningen som ligger längst bort kan man ju undra.

Det är en gedigen bikerklubb som funnits snart 20 år, och som har viss HA sympati, bra kontakt med Eastside i Luleå osv osv, tror dock inte dom kommer göra ett västbyte.
Citera
2009-07-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
http://frianyheter.wordpress.com/200...000-manniskor/

Någon som vet mer ?

Jag antar att du har läst den här tråden:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=843486

Finns väl åtminstone en tråd till om fallet i Flashback i Media tror jag.
Citera
2009-07-22, 16:30
Medlem
Mycket roande läsning. Och vilket jävla bullshit alla kommer fram med, Intressant att ingen tar upp alla dessa jävla kickerskillar som i princip är alla nyheter som kommer i tidningarna. Ta upp någonting som faktiskt rör snubbar som är värda att nämna, inte bara all jävla bullshit med småungar som samlar ihop sig till en 9 pers och hoppar en kille, eller dom som gör inbrott i bilar och tror det är lönsamt. Finns så mycket annat som sker men ingen vet..
Citera
2009-07-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaabz
Mycket roande läsning. Och vilket jävla bullshit alla kommer fram med, Intressant att ingen tar upp alla dessa jävla kickerskillar som i princip är alla nyheter som kommer i tidningarna. Ta upp någonting som faktiskt rör snubbar som är värda att nämna, inte bara all jävla bullshit med småungar som samlar ihop sig till en 9 pers och hoppar en kille, eller dom som gör inbrott i bilar och tror det är lönsamt. Finns så mycket annat som sker men ingen vet..

Då kan du väl vara så vänlig att ta upp ett intressant ämne då? För du vet ju allt som sker i Luleå?
Citera
2009-07-24, 00:38
Medlem
IkaGlens avatar
Svartsjuka pizzabagare är egentligen inget nån bryr sig om. Och dom är inte värd att nämnas eller komma ihåg.
Citera
2009-07-28, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwodasd
Då kan du väl vara så vänlig att ta upp ett intressant ämne då? För du vet ju allt som sker i Luleå?

Skulle jag kunna, men hur omtyckt tror du det är ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in