• 1
  • 2
2008-12-24, 11:44
Medlem
stekte två olika sorters korvar vid flera tillfällen och alla gångerna bildas det en beläggning i min teflonpanna som är jobbig att diska bort. Det händer inte om jag steker andra saker. Nån som har en förklaring?
Citera
2008-12-24, 12:37
Medlem
klybans avatar
Äggviteämnen(proteiner) är det.
Citera
2008-12-24, 13:15
Medlem
Månsans avatar
Du brukar antagligen diska stekpannan med diskmedel. Ge fan i det.
Citera
2008-12-24, 13:18
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du brukar antagligen diska stekpannan med diskmedel. Ge fan i det.

Vad skulle diskmedel gör för skillnad?
Citera
2008-12-24, 13:21
Medlem
Månsans avatar
Känt faktum sen hundratals år att allt djävulskap fastnar vid stekning i en stekpanna som diskas med diskmedel. Diska med bara vatten är lösningen på problemet.
Citera
2008-12-24, 13:23
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Känt faktum sen hundratals år att allt djävulskap fastnar vid stekning i en stekpanna som diskas med diskmedel. Diska med bara vatten är lösningen på problemet.

Skitsnack, hade det varit en gjutjärnspanna hadedet varit en helt annan sak.
Citera
2008-12-24, 13:40
Medlem
klybans avatar
Får nog hålla med teflon är inte så känsligt för diskmedel.
Kanske en gammal panna inte gillar diskmedel, men då är det helt klart dags för att köpa en ny teflonpanna.
Citera
2008-12-24, 13:51
Medlem
BridgeRocks avatar
Riktigt hett vatten och varsam disk innan det hunnit stelna, så ska det inte vara några problem att få bort äggviteämnena som "utlöses"(fiffigt ordval) i pannan.
Citera
2008-12-24, 13:55
Medlem
Månsans avatar
Stek era korvuslingar hur fan ni vill. Jag är kock och har lärt mig genom åren hur redskapen ska skötas.
Citera
2008-12-24, 14:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Stek era korvuslingar hur fan ni vill. Jag är kock och har lärt mig genom åren hur redskapen ska skötas.
Gjutjärnpanna så håller vi alla med dig, teflon är mindre viktigt för det går inte tvätta bort teflonet.

På en gjtujärnspanna om man använder diskmedel så tvättar man bort kollagret som gör att det inte fastnar, det problemet har du inte på en teflonpanna.

Du vet väl att teflonpanna inte funnits i hundratals år som du påstår

Troll!!
Citera
2008-12-25, 01:52
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:

Jag är en ung rôtisseur som inte direkt märkt någon skillnad mellan att diska med diskmedel eller bara spolat ur den.
Citera
2008-12-25, 18:56
Medlem
Citat:

Erkänn nu att du var lite för ivrig att spela bror duktig och inte läste rubriken ordentligt. Du tänkte direkt att det gällde gjutjärnspannor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in