2008-12-23, 23:26
Medlem
Tjena

Tänkte köpa ett nytt ljudkort efter jul och tänkte kolla lite med andra med mer erfarenhet om lite sista minuten hjälp.

De kort jag kollat på är

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium

Auzentech X-Plosion 7.1

Auzentech X-Plosion 7.1 Cinema

Auzentech X-Fi Prelude 7.1

Har hört att Creative har haft sin storhetstid inom ljudkort å sånt och att det är Auzentech som ska ta över. Fanns en jämförelse mellan Prelude kortet och Fatal1ty koret på auzentechs hemsida och på pappret såg det iaf ut att piska Fatal1ty kortet ganska bra. Visserligen så kostar det ju lite mer men är det värt dom extra hundralapparna eller kan man nöjja sig med Titanium eller Fatal1ty?

Det jag kommer använda kortet till är främst musik och spel men även ganska mycket film. Har ett Logitech Z5500 ljudsystem och kör just nu på det inegrerade i moderkortet. Vill gärna ha ett kort som kan ge ut signalen i digitalt format och gärna optiskt utgång.

Har velat lite på vilket jag ska ta nu ett tag och tänkte införskaffa mig ett nytt nu i mellandagarna. Men vill först veta om det är värt att lägga ut lite mer pengar för ett lite finare kort och så så hjälp mig i denna djungel att välja rätt

Tack på förhand// TonyTigerr
Citera
2008-12-23, 23:59
Medlem
nylndrs avatar
Jag skulle valt Creative eftersom de gör kvalitetsprodukter.
Citera
2008-12-25, 00:35
Medlem
mjo Creative är kvalitet men har som sagt hört att dom har haft sin storhetstid och att märken som auzentech har tagit över toppen. Men vill gärna ha lite feedback på vilket man ska köpa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in