• 1
  • 2
2008-12-23, 18:03
Medlem
Xerxesbrothers avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Yao_Ming

http://www.time.com/time/asia/covers...114/story.html

Hans mor är 1.88, far är 2,08.

Citat:
Ursprungligen postat av TIMEasiaMagazine
News of Yao Ming's birth was quickly relayed across town to the top leaders of the Shanghai Sports Commission. They were not surprised. These men and women had been trying to cultivate a new generation of athletes who would embody the rising power of China. The boy in the maternity ward represented, in many ways, the culmination of their plan.

Kan det ligga någon sanning i detta?

Föste kinesiska regeringen ihop två (i deras ögon) jättar för att skapa ett jättebarn som får Kina att verka som en övermäktig nation, alla kategorier?

Om detta stämmer, är det fler som blivit framställda på samma sätt?
Citera
2008-12-23, 18:14
Medlem
Har man en mor som är 1.88 och en far som är 2,08 blir man själv sällan längre än sin far!
Blir man 2.29 är det (i stort sätt) alltid sjukdom inblandad! Konspirationen här är väl snarare då att man medvetet lät bli att hejda sjukdomsförloppet!
Den här Yao Ming lär knappast dö särskilt gammal.

Hade en kompis när jag var liten som fick sprutor för att hejda hans tillväxt, han landade som vuxen på 197,
hade han inte fått sprutor hade han blivit jättelång men med komplikationer!
Senast redigerad av Lars365 2008-12-23 kl. 18:21.
Citera
2008-12-25, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Har man en mor som är 1.88 och en far som är 2,08 blir man själv sällan längre än sin far!
Källa på det tack! Borde inte den här tråden flyttas till konspirationer?
Citera
2008-12-25, 16:09
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerboy
Borde inte den här tråden flyttas till konspirationer?

Vart tror du att du är?
Citera
2008-12-25, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NanoFighter
Vart tror du att du är?
trodde jag var på en annan avdelning
Citera
2008-12-25, 17:58
Medlem
Bulldoozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Föste kinesiska regeringen ihop två (i deras ögon) jättar för att skapa ett jättebarn som får Kina att verka som en övermäktig nation, alla kategorier?

Om detta stämmer, är det fler som blivit framställda på samma sätt?

Ja, det hela berättades under OS i beijing.

Regeringen tog den längsta manliga basketspelaren som de hade och parade ihop honom med den längsta kvinnliga basketspelaren för att avla fram en jätteunge. De sysslar fortfarande med liknande projekt men inget mer har avslöjats..
Citera
2008-12-25, 18:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365

Nja... Min ömma lilla mor är bara 153 cm (ungefär, hon kan ha sjunkit ihop till 152 också) och jag är drygt 10 cm längre än min far. Jag har sett liknande längdförhållanden hos ganska många av mina vänner.

Det där får du nog alltså langa fram lite källor till innan jag tror på det. Sen kan det givetvis vara sjukdom eller statsfinasierade avelsprojekt inblandade också i just det här enskilda fallet, jag ifrågasätter mest den allmäna principen här.
Citera
2008-12-25, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nja... Min ömma lilla mor är bara 153 cm (ungefär, hon kan ha sjunkit ihop till 152 också) och jag är drygt 10 cm längre än min far. Jag har sett liknande längdförhållanden hos ganska många av mina vänner.

Det där får du nog alltså langa fram lite källor till innan jag tror på det. Sen kan det givetvis vara sjukdom eller statsfinasierade avelsprojekt inblandade också i just det här enskilda fallet, jag ifrågasätter mest den allmäna principen här.
Min mor är 184, farsan 194 och jag 201 cm. Jag tror att det rör sig om någon form av sjukdom i Yao Mings fall.
Citera
2008-12-25, 21:19
Moderator
Rassas avatar
Då är jag också sjuk. Morsan är 175 cm, farsan 180 cm och jag är 187 cm.
Citera
2008-12-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa

samma här :P
Citera
2008-12-25, 22:18
Bannlyst
Citat:
Din längd är väll fullt normal i förhållande till dina föräldrar. Men om du varit runt 2.05-2.10 m lång så hade det varit mer intressant. Det jag reagerade på var att någon sa "Har man en mor som är 1.88 och en far som är 2,08 blir man själv sällan längre än sin far!". Detta är förmodligen något som inte stämmer. De flesta av manligt kön är längre än sin far. Har du sedan en lång mor så kan det bära långt, som i Yao Mings fall. Men jag anser att han är för mycket längre än sin far för att det ska stå rätt till.
Citera
2008-12-26, 03:00
Medlem
Citat:

Man hade kunnat vända på det och säga att din mor är 165 din farsa är 193 och de blev 187!
Din pappa är medellängd, din mor är väl över medellängd, alltså blev du över medellängd! Det har också betydelse om du går längre bak i ditt släktträd!

Om dina föräldrar är väldigt väldigt korta blir du nästan alltid längre än dina föräldrar men fortfarande väldigt kort.
Om dina föräldrar är väldigt väldigt långa blir du ofta kortare än dina föräldrar men fortfarande väldigt lång.
Senast redigerad av Lars365 2008-12-26 kl. 03:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in