• 1
  • 2
2008-12-23, 01:54
Medlem
MaeWests avatar
http://www.skavsjoholm.se/HOME/skavsjo2/home.nsf/DocFiles/Nyhetsbrev%20-%20H%C3%B6sten%202008.pdf/$FILE/Nyhetsbrev%20-%20H%C3%B6sten%202008.pdf

Har hört att det är något mysko som pågår bland personalen.
HRF mörkar metalls mygel, men vad är myglet?

Skatter, eller tvätt av pengar?

Varför är facket så tyst?

Och vem är Malmberg och hans underhuggare Christian Larsson? Fru malmberg?

Eller är det bara en blindgångare?
Citera
2008-12-23, 07:05
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
http://www.skavsjoholm.se/HOME/skavsjo2/home.nsf/DocFiles/Nyhetsbrev%20-%20H%C3%B6sten%202008.pdf/$FILE/Nyhetsbrev%20-%20H%C3%B6sten%202008.pdf

Har hört att det är något mysko som pågår bland personalen.
HRF mörkar metalls mygel, men vad är myglet?

Skatter, eller tvätt av pengar?

Varför är facket så tyst?

Och vem är Malmberg och hans underhuggare Christian Larsson? Fru malmberg?

Eller är det bara en blindgångare?

De flesta kursgårdar som körs av någon fackförening är det något mygel med.

ByggEttans ställe i skärgården Nässlingen, söp och bodde fackpamparna med familjer gratis på medlemarnas bekostnad varje midsommar, det visste varje anställd där ute att det var så, den som hade var ansvarig i 30-år myglade bort allt plus en massa annat. Det började andra ansvariga som började kolla upp vad saker hade tagit vägen, typ inköpta redskap som enl bokföring ska finnas och allt var borta, de blev obekväma att de fick sluta. Sen ska de utreda sig själva men ingen polisanmäldes

http://lotidningen.lo.se/?id_site=8&id_item=5066

OT men lite från en annan fackförening.
Citera
2008-12-23, 07:45
Bannlyst
Ehhh....kändisskvaller?
Citera
2008-12-23, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiero
Ehhh....kändisskvaller?

Absolut, kanske inte så mycket om enskilda individer(ännu) men som instutitioner är dom riktiga supercelebrities.

Fackföreningar är kanske något av det mest PK-äckliga vi har i det här landet så finns det skvaller att gräva upp om dem är jag en ivrig åhörare.
Citera
2008-12-23, 18:38
Medlem
MaeWests avatar
VD:n Leif Malmberg skall gå i pension. Och hans hustru jobbar för metall och är ansvarig för kurser ute på skåvsjöholm!

Dessa två bor på "flådig" adress inne i stan!

Hur mycket har Skåvsjöholm bidragit med ekonomiskt till detta pars levnadsstandard.

Leif Malmberg är runt 60, och skall nu alltså pensionera sig på heltid!

Christian Larsson är kökschef och Malmbergs högra hand! Att Larsson bedriver en cateringverksamhet vid sidan om sitt ordinarie jobb. är en sak som de flesta vet om men väljer att inte se.
Att det är skåvsjöholm som bidrar till varor för Larssons cateringverksamhet, är bekräftat. Men som vanligt så som det är på sådana här ställen, så är det guld att tiga annars är dörren där!

Restaurangchefen är en kvinna. Hon och hennes pojkvän köpte sig ett elegant, och dyrt hus i waxholm samtidigt som hon "befodrades"!

Larsson åker ofta på fotbollsresor till England! Larsson är ett redigt fan av ett visst engelskt fotbollslag som är känt för att ha stridspittar bland dess idolutövare! Om nu Larsson är en stridspitt, har jag ej fått bekräftat...än.

Att något fuffens pågår är helt klart. Men tyvärr så har jag ingen chans till att arbeta "undercover" på detta ställe, då det är ett evigt smusslande med papper och bokföring.

Och dessa papper har som sagt malmberg, larsson och restauranfchefen tillgång till!
Citera
2008-12-23, 19:26
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
VD:n Leif Malmberg skall gå i pension. Och hans hustru jobbar för metall och är ansvarig för kurser ute på skåvsjöholm!

Dessa två bor på "flådig" adress inne i stan!

Hur mycket har Skåvsjöholm bidragit med ekonomiskt till detta pars levnadsstandard.

Leif Malmberg är runt 60, och skall nu alltså pensionera sig på heltid!

Christian Larsson är kökschef och Malmbergs högra hand! Att Larsson bedriver en cateringverksamhet vid sidan om sitt ordinarie jobb. är en sak som de flesta vet om men väljer att inte se.
Att det är skåvsjöholm som bidrar till varor för Larssons cateringverksamhet, är bekräftat. Men som vanligt så som det är på sådana här ställen, så är det guld att tiga annars är dörren där!

Restaurangchefen är en kvinna. Hon och hennes pojkvän köpte sig ett elegant, och dyrt hus i waxholm samtidigt som hon "befodrades"!

Larsson åker ofta på fotbollsresor till England! Larsson är ett redigt fan av ett visst engelskt fotbollslag som är känt för att ha stridspittar bland dess idolutövare! Om nu Larsson är en stridspitt, har jag ej fått bekräftat...än.

Att något fuffens pågår är helt klart. Men tyvärr så har jag ingen chans till att arbeta "undercover" på detta ställe, då det är ett evigt smusslande med papper och bokföring.

Och dessa papper har som sagt malmberg, larsson och restauranfchefen tillgång till!

Låter som ett klassiskt styrt fackföreningsställe, kör så länge det går och det är länge, när det sen kommer till ytan vet man ingenting.

Naturligtvis är ju ledningen i Metall medvetna om allt detta men får sin beskärda del av kakan. Ska se när eller den nya VD kommer, som går igenom siffrorna och omsättningen, så ser de direkt att det inte stämmer, påtalar det för Metalls ledning, antingen ställer sig den nya in i ledet eller så kommer det att bytas chef hela tiden. Svårt att ändra en inarbetat kultur och stå ut med den om man inte kan ändra på den.
Citera
2009-02-03, 22:21
Medlem
Skumt på Skåvsjöholm

vaför är jag inte förvånad? Har någon av medlemmarna information vad för en typ denne Leif Malmberg är?
Jag har en liten firma som blev stämda av Skåvsjöholm. Det var uppenbart att personal och VD ljög i vittnesbåset (-för vem kommer ordagrannt ihåg vad som sagts i ett vanligt telefonsamtal för 5 år sedan?). Rätten gick på den "hederlige" Leif Malmbergs version och vi förlorade. Jag trodde i m in egen naivitet att det bästa är att säga sanningen.
Vi ska nu betala nästan 700 000 till Skåvsjöholm vilket betyder att vårt företag försvagas rejält och det är inte det man vill när vi går in i en lågkonjungtur.
Det är så surt därför jag vet att receptionisten ljuger och när jag köpte företaget i 2005 och pantsatte då allt jag äger och har. Jag har satt allt på ett kort och riskerar allt inkl mina föräldrars hus, och sedan gör en medmänniska som jag inte känner något sådant.
Är Leif Malmberg en ond människa?
Citera
2009-02-04, 01:16
Medlem
Monster

Citat:
Ursprungligen postat av karane
vaför är jag inte förvånad? Har någon av medlemmarna information vad för en typ denne Leif Malmberg är?
Jag har en liten firma som blev stämda av Skåvsjöholm. Det var uppenbart att personal och VD ljög i vittnesbåset (-för vem kommer ordagrannt ihåg vad som sagts i ett vanligt telefonsamtal för 5 år sedan?). Rätten gick på den "hederlige" Leif Malmbergs version och vi förlorade. Jag trodde i m in egen naivitet att det bästa är att säga sanningen.
Vi ska nu betala nästan 700 000 till Skåvsjöholm vilket betyder att vårt företag försvagas rejält och det är inte det man vill när vi går in i en lågkonjungtur.
Det är så surt därför jag vet att receptionisten ljuger och när jag köpte företaget i 2005 och pantsatte då allt jag äger och har. Jag har satt allt på ett kort och riskerar allt inkl mina föräldrars hus, och sedan gör en medmänniska som jag inte känner något sådant.
Är Leif Malmberg en ond människa?
Jag har också kontakt med olika förbund genom mitt arbete.
Tråkigt att dessa inte har en bättre moral och uppträdande.
Men det är väl så att dessa ombudsmän jag mött inte kommit dit om de varit hyggliga människor.

För övrigt anser jag att facket kan dra åt helvete. Det de uträttar i jämnförelse med kostnaderna att driva sin verksamhet är skrattretande.
Facket är ett tandlöst omodernt monster.
Citera
2009-02-04, 07:51
Bannlyst
Hade varit kul att sätta dit dessa svin med sin dubbelmoral om det bara hade gått. Detta äckliga pösmagade svin skall pensionera sig vid 60 medan dom han företräder tvingas jobba tills 72. Hoppas han kommer få brinna i helvetet åtminstone.
Citera
2009-02-04, 08:20
Medlem
mishimas avatar
Skvaller - > Företagsskvaller

/mod
Citera
2009-02-04, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_Shadowes
Hade varit kul att sätta dit dessa svin med sin dubbelmoral om det bara hade gått. Detta äckliga pösmagade svin skall pensionera sig vid 60 medan dom han företräder tvingas jobba tills 72. Hoppas han kommer få brinna i helvetet åtminstone.

Jo, det hade det. Om man ser det i det större perspektivet så önskar jag det fanns felr grävande journalister som kunde se på detta. Facket är en maktfaktor som använder sig av samma maktspråk som övriga företag. Nej förresten, de är värre.
För min egen del så väljer jag att lägga detta bakom mig för jag har ingen lust att inkludera varken Leif Malmberg, Skåvsjöholm eller facket i min framtid.
Citera
2009-02-05, 19:08
Medlem
man_över_bords avatar
Metall????! Fackföreningen??!!!

~mand
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto