• 1
  • 2
2008-12-22, 22:12
Medlem
För att vara kort och koncis; jag vill börja bruka droger eftersom min förhoppning är att det ska ge "nya dimensioner" till livet. Alltså för att göra vardagen lite roligare! Jag är en total nybörjare på nästan allt vad droger heter, det enda som jag brukar är alkohol och jag har inte provat någonting annat. Men jag tror att det finns droger som skulle göra mitt liv roligare och djupare. Något i kontrast till den grå och förutsägbara vardagen. Därför är min fråga till internetelitens församlade del av "hobby-farmaceuter", vilken drog ska jag ta?

Helst ska det vara någon drog som är relativt lättillgänglig. Och helst inte överdjävligt beroendeframkallande, eftersom det ska gå att kombinera med ett normalt liv med skola, familj och jobb. Weed verkar ju ofarligt och soft, men samtidigt så är något riktigt hallucinogent kanske det jag söker. Shoot me with suggestions! Helst relativt lättillgängliga, eftersom det är svårt att gå ut i skogen och plocka svampar här i fjollträsk...
Citera
2008-12-22, 22:25
Medlem
Lalaquins avatar
Hallucinogener är absolut inget man skall ta på vardagar, om man ens någonsin skall det igentligen(ta något på vardagen).

Men börja mjukt, sök upp lite röka. Eller varför inte slå till på t ex genie från spicesweden.com då har du det redan nästa vecka iaf.

Sen ska man absolut inte bruka droger för att göra vardagen roligare. Då blir man beroende och det vill du inte bli, kan jag säga dig. Knarka endast helg. Ha den regeln och bryt den aldrig så kommer du gå långt. Sen skall du också alltid läsa på om varje drog du skall ta innan du tar den, om genie kan du ju läsa genie trådarna och lite cannabis faq's här på fb eftersom rusen påminner om varann.
Citera
2008-12-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
Hallucinogener är absolut inget man skall ta på vardagar, om man ens någonsin skall det igentligen(ta något på vardagen).

Men börja mjukt, sök upp lite röka. Eller varför inte slå till på t ex genie från spicesweden.com då har du det redan nästa vecka iaf.

Sen ska man absolut inte bruka droger för att göra vardagen roligare. Då blir man beroende och det vill du inte bli, kan jag säga dig. Knarka endast helg. Ha den regeln och bryt den aldrig så kommer du gå långt. Sen skall du också alltid läsa på om varje drog du skall ta innan du tar den, om genie kan du ju läsa genie trådarna och lite cannabis faq's här på fb eftersom rusen påminner om varann.

Dit resonemang låter klokt... Jag har iofs provat genie, men jag tog inte med den skiten i listan, kändes ju som när man snusade första gången
Citera
2008-12-23, 00:10
Medlem
BeroendeAvAllts avatar
Om du använder droger för att göra "vardagen" roligare så kommer du antagligen bli beroende av någon drog, och det är inget jag rekomenderar.
Citera
2008-12-23, 00:15
Medlem
BenAsslicks avatar
Ta o rök weed några gånger, och snacka runt med dom som säljer det åt dig - kolla vad dom kan få tag på och till vilka priser.
Sen åker du hem och röker, och går in på www.erowid.org och kollar upp allt knark som dina langare påstår sig kunna få tag på, kolla upp vilka som verkar häftiga och så, vilka du vill testa.

Posta sen i den här tråden igen om vilka du villa testa, så kan vi säga om det är dumt eller inte =)
Citera
2008-12-23, 00:22
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Vad du än gör så skall du ABSOLUT inte börja med opiater/opioider såsom tramadol, kodein, morfin, heroin, metadon, buprenorfin, fentanyl, dexofen eller vad mer det kan finnas!

Its a downward spiral to death, sitter själv där nu och vet hur mycket disciplin man verkligen behöver för att undgå ett beroende...

Men börja med röka, som andra sagt. Eller kanske lite tjack på helgerna?

Peace 666
Citera
2008-12-23, 00:23
Medlem
Flatroms avatar
Jag skulle föreslå cannabis av något slag.
Det har hjälpt mig att "må bättre".
Lyckan och glädjen när man lightar en spliff med några nära & kära vänner är nästan obeskrivlig. Dessutom upplever jag att man tänker på ett djupare, intressantare och kreativare sätt när man är påverkad av det.
Något annat än så skulle jag dock aldrig rekomendera för att "göra din vardag mer färgrik" så att säga.
Lycka till och sluta inte som heroinisterna i Oslo bara =)
Citera
2008-12-24, 00:07
Medlem
Okej, cb låter ju som "min drog". Gäller bara att få tag i den, men om en tredjedel av USA:s befolkning har rökt på så borde det inte vara något större problem, speciellt inte här i Stockholm...

Btw, vilken är den minst fysiskt beroendeframkallande drogen? Det känns ju som att ett psykiskt beroende är lättare att undvika med motivation och stöd från omgivningen.
Citera
2008-12-24, 01:05
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <Klicka här!>
Okej, cb låter ju som "min drog". Gäller bara att få tag i den, men om en tredjedel av USA:s befolkning har rökt på så borde det inte vara något större problem, speciellt inte här i Stockholm...

Btw, vilken är den minst fysiskt beroendeframkallande drogen? Det känns ju som att ett psykiskt beroende är lättare att undvika med motivation och stöd från omgivningen.

Cannabis...
Men det säger inte att hjärnan tror det, du kommer förmodligen få fysiska besvär av alla drogmissbruk. Men cannabis är nog den som har minst besvär i missbruk.

Peace 666
Citera
2008-12-24, 01:45
Medlem
börja med brajj som alla andra, skippa alla köpa-på-internet grejjer första gången
Citera
2008-12-24, 04:02
Medlem
Harikiriis avatar
Styr upp lite CB! En bra "början" imo.
Citera
2008-12-24, 07:09
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666FaceBreaker*
Cannabis...
Men det säger inte att hjärnan tror det, du kommer förmodligen få fysiska besvär av alla drogmissbruk. Men cannabis är nog den som har minst besvär i missbruk.

Peace 666
Ja Cannabis är helt klart den "mjukaste" drogen, om man jämför med Etanol tex som både har den Fysiska och Psykiska biten. Men man ska inte underskatta haschets krafter när det gäller den psykiska biten. Man blir ju helt skev i en vecka iaf. Lättretad/irriterad, osv. Därför tycker jag inte det är värt att röka B, om man inte har konstant tillgång vill säga.

Man får ju inte mycket gjort heller. "Äh jag diskar imorn ist..." Helt plötligt har det gått 2veckor och man har inte gjort ett skit typ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in