2008-12-22, 19:57
Medlem
frumpishs avatar
Sitter på ett härligt Nvidia Geforce4 TI 4600 kort som har hängt med i fem år nu men kanske slutligen mött sin överman: Left 4 Dead

Ska enligt kraven för spelet inte fungera då pixel shading 2.0 krävs och mitt grafikkort har pixel shading 1.0 men ska tydligen inte vara det som är problemet då en annan dude med grafikkort utan 2.0 shading har fått spelet att fungera.

Jag undrar om någon vet hur jag får tag på de senaste drivrutinerna till kortet, nvidia sidan verkar helt körd och mina nuvarande är 2 år gamla

Sen om det finns något annat knep att få spel att fungera på gamla grafikkort mottages tips hjärtligen! (spelet startar, skärmen är helt svart under introt men ljud hörs... sen kommer man till menyn, då ser man musen och hör klicken och kan starta ett spel.. men allt är fortf helt svart.)
Citera
2008-12-22, 21:32
Medlem
sommarlovs avatar
Och ett enklare grafikkort för några hundralappar är inte att tänka på?
Citera
2008-12-22, 21:34
Medlem
Vrövhåls avatar
Den sista drivrutinen som släpptes för Geforce4 finns på nvidia.com under "legacy" i listan över drivrutiner.
Sen kan det ju vara idé att uppgradera DirectX till senaste version.
Citera
2008-12-22, 22:02
Medlem
frumpishs avatar
Citat:
Och ett enklare grafikkort för några hundralappar är inte att tänka på?

Självklart, om d finns något som passar till moderkortet och det kanske är så? Vore faktiskt värt, ska kolla upp d!
Citera
2008-12-23, 00:43
Medlem
frumpishs avatar
Hmm.. har hittat lite småfina grafikkort för bara några hundralappar, helt klart värt! men hur vet jag om de passar med mitt moderkort? =)
Citera
2008-12-23, 13:34
Medlem
carbsons avatar
kolla om du har AGP eller PCI-Express anslutning på moderkortet. det är de två alternativen du har...antagligen är det ett AGP efter som det var 5 år gammalt.
Citera
2008-12-23, 13:47
Medlem
frumpishs avatar
Över till nästa lite småkorkade fråga, var ser jag vad mitt moderkort heter så jag kan googla det och kolla vilken typ av port det har?
Citera
2008-12-23, 14:00
Medlem
carbsons avatar
tanka programmet Everest eller öppna burken o kolla. det står på moderkortet.
Citera
2008-12-23, 14:28
Medlem
frumpishs avatar
Inne i everest nu och har letat efter AGP // PCI-express lite överallt men hittar inte det någonstans :/ finns det någon snabbguide hur man hittar det? har everest ultimate edition =)
Citera
2008-12-23, 14:38
Medlem
Mig veterligen så finns 4600 enbart i AGP utförande, själv tycker jag att det känns lite ovärt att köpa ett AGP kort i dessa tider, då de kostar ungefär fem-tio gånger mer än ett PCI-express kort med samma prestanda.

=/
Citera
2008-12-23, 14:43
Medlem
frumpishs avatar
Tänker köpa något begagnat skräp, risken finns väl att det klarar L4D men är sämre i övrigt än mitt nuvarande kort då mitt kort var top of the edge när det kom ut :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in