2008-12-22, 14:36
Medlem
RaZoR1394s avatar
Citat:
Hundratusentals musikvideor tas bort från videosajten YouTube
Warner Music Group har beordrat YouTube att ta bort alla musikvideor med någon som helst koppling till musikbolaget. Det rör sig om hundratusentals klipp.

Citat:
Det rör sig sammanlagt om hundra tusentals musikvideor och filmklipp med artister som Gnarls Barkley, Björk, James Blunt, Michelle Branch, Tracy Chapman, Eric Clapton, The Darkness, Death Cab for Cutie, Missy Elliott, Aretha Franklin, Josh Groban, Kid Rock, Kylie Minogue, Moby, Morrissey, Alanis Morissette, My Chemical Romance och Neil Young - för att bara nämna en handfull.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=866915

Jag hoppas inte New Line Cinema hänger på för jag gillar LOTR soundtrack-filmerna.
Citera
2008-12-22, 14:39
jag visste att det skulle bli såhär när väl ipred sätter igång.
Citera
2008-12-22, 14:58
Medlem
David9s avatar
Det här är bara början.....
Citera
2008-12-22, 15:00
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
jag visste att det skulle bli såhär när väl ipred sätter igång.
Vad har detta med IPRED att göra? Det som hänt är att youtube inte vill betala så mycket som Warner vill ha. Iaf där jag läst mer om de.
Citera
2008-12-22, 15:04
Bannlyst
Men de gör väll inget just nu finns de ju 100 klipp av varje musikvideo + så har ju warner en egen kanal där de laddar upp musikvideos
Citera
2008-12-22, 15:12
Citat:
Ursprungligen postat av Desert_Fox
Vad har detta med IPRED att göra? Det som hänt är att youtube inte vill betala så mycket som Warner vill ha. Iaf där jag läst mer om de.

jag specifiera inte exakt det här, men sen när ipred sätter igång, så undrar jag hur det kommer bli med youtube osv för oss svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in