Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-22, 13:52
Medlem
God dag och jul allihopa

Jag undrar om man med hjälp av något program kan få in en film ifrån en vanlig CD-skiva (700mb) på datorn? Eller ifall de finns någon annan lösning. Tacksam för all hjälp och helst innan Julafton!
Citera
2008-12-22, 13:54
Medlem
BBMBBs avatar
det borde väl vara att bara kopiera över den. misstänker att det är en vanlig xvid
Citera
2008-12-22, 13:55
ska väl funka utan problem?
Citera
2008-12-22, 14:00
Medlem
problemet är att när man öppnar skivan i "Den här datorn" så finns de två mappar som heter "audio_ts" och "video_ts" och dom slutar fungera då man flyttar dom. Kan man med hjälp av något få dom till xvid eller avi eller liknande.
Citera
2008-12-22, 14:11
Medlem
BBMBBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlc
problemet är att när man öppnar skivan i "Den här datorn" så finns de två mappar som heter "audio_ts" och "video_ts" och dom slutar fungera då man flyttar dom. Kan man med hjälp av något få dom till xvid eller avi eller liknande.

Är du säker på att det verkligen är en vanlig cd skiva filmen ligger på? tror mer på att det är en dvd skiva. jaja tillbaka till lösningen på problemet så får du dra ner något program (sök på google) som kan göra en ISO fil av den
Citera
2008-12-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BBMBB
Är du säker på att det verkligen är en vanlig cd skiva filmen ligger på? tror mer på att det är en dvd skiva. jaja tillbaka till lösningen på problemet så får du dra ner något program (sök på google) som kan göra en ISO fil av den

Nee jag är inte hundra på att de är en vanlig skiva. Men ja provar o göra den til iso. hör av mig om de funkar eller ej.
Citera
2008-12-22, 14:17
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det är nog en (S)VCD du har. Plocka ut den stora filen under video_ts och döp om den till .mpg så bör den starta utan problem.
Citera
2008-12-22, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det är nog en (S)VCD du har. Plocka ut den stora filen under video_ts och döp om den till .mpg så bör den starta utan problem.

Tusen tack betydligt lättare än jag trodde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in