Mannen bakom black metal-bandet Shining. Vad vet ni om honom?
Själv har jag bara träffat honom kort i samband med en konsert i sthlm för några år sedan. Uppfattade honom som märklig och fåordig. Han nämnde bland annat vikten av att "förneka sitt kött".
....Nummer 106 innehöll en j*vligt bra interjuv med mannen ifråga, en av dom bästa jag läst i den blaskan faktiskt.
Kan ju tyvärr inte säga vad som ÄR och vad som INTE ÄR - men klart framstod att han har en hel del mental ohälsa i bagaget.
Kan ju förklara varför Shining inte bara hörs utan också känns när man lyssnar på dom!?
Kvarfoth är väl minst sagt lite speciell. Man ska nog inte gå på allt som kommer från hans mun, men helt klart är att killen inte är fullt frisk & vissa saker som han uttrycker gör inte en person som mår jättebra precis. Sen har han som många andra "suicide metal" personer väldigt många skärsår på över armarna, och då snackar vi inte en eller två ytliga sträck gjorda under någon tonåringsrevolt utan det kan snarare liknas vid en skridskobana. Som person är uppfattar jag honom som tystlåten men ganska trevlig och sympatisk.
Man ska ta allt han säger med en öken salt då sanningshalten på det som kommer ur den strupen är försvinnande liten. Han är duktig på att skapa "kompisrelationer" som sedan utnyttjas tills han gjort sig osams med i princip alla sen flyttar han vidare till nytt ställe. Rinse and repeat.
Ja, alltså det är ju ingen person man direkt ska lita på eller skapa nån djup relation med. Han har ju missbrukat droger, det säger väl allt om att lägga sin tillit till en sådan människa. Men är du så korkad att du har gjort det får du ju skylla dig själv.
Bara det faktum att han fått folk/får att tro att han missbrukat droger säger allt. En aura av droger och självdestruktivitet genererar givetvis pengar och pr.
Jag är säker på att ni har mer. Har själv ett par bekanta
som kan dra berätta "spökhistorier" om denna man. Jag räknar med fler historier angående denna Sveriges störste BM-kändis sedan Quorthon/Nödtveidt.
han hade en label "selbsmord services" som han drev i botten. lånade pengar av alla han kände, lyckades inte få ut så många skivor. snackar mycket, levererar intet. sedan var det det där med hellhammer
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!