• 1
  • 2
2008-12-21, 20:49
Medlem
Notorious-Sebs avatar
Jag har märkt på ett par forum att man skämtsamt kallar Liverpool för "tjuvar". Kan någon berätta för mig varför det är så?
Citera
2008-12-21, 20:55
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notorious-Seb
Jag har märkt på ett par forum att man skämtsamt kallar Liverpool för "tjuvar". Kan någon berätta för mig varför det är så?

För att de anklagades ha stulit ägodelar ifrån döda supportrar under Hillsborougholyckan.
Citera
2008-12-21, 21:08
Medlem
majspures avatar
Citat:

för att dom snodde Robbie Keane från Spurs
Citera
2008-12-21, 21:23
Medlem
För dom hade stöldräder ute i Europa under 70 och 80-talen.

Som du kan se så finns det många svar..
Citera
2008-12-21, 21:27
Medlem
Wait and Bleeds avatar
Det har absolut ingenting med Hillsborough att göra...

Det är helt enkelt så att scousers har gjort sig kända som något tjuvaktiga delvis genom stöldräderna på 70-80talet då man stal märkeskläder i italien och frankrike.
Citera
2008-12-21, 21:50
Medlem
Moon The Loons avatar
"Scousers" alltså folk från Liverpool (inte bara LFC) är väl allmänt kända för att vara tjyvar. Något som inte minst spelarna i Liverpool har fått erfara
Citera
2008-12-21, 22:33
Medlem
Som tidigare nämnts, stöldräderna under Liverpools gamla Europaäventyr, samt att Liverpool under 80-talet var en fattig stad med hög kriminalitet. Därifrån kommer också smeknamnet "The Bin Dippers".
Citera
2008-12-21, 22:55
Bannlyst
Inte ett enda svar rätt hitills, så jag får väl berätta hur d e. Liverpool har historiskt sätt varit englands största problem stad med hög kriminalitet, vilket medfört att fansen anklagats för diverse saker. Inte har d blivit bättre av att Liverpools fans har en svårighet att sköta sig, en gång e en tillfällighet, men två gånger (Heysel, Hillbourough), försök att stoppa ambulanser, kasta skit på motståndarfansen, listan e lång...
Citera
2008-12-21, 23:02
Medlem
DonDrapers avatar
Eller kort och gott: the dippers

Finns en mängd sånger om fattigdomen och kriminaliteten i Liverpool som fortfarande ekar på engelska läktare. På den gamla goda tiden hände det bl.a att Unitedfansen höll upp sedelbuntar och viftade demonstrativt/provokativt mot Liverpoolklacken när de besökte O.T.
Citera
2008-12-21, 23:12
Bannlyst
Citat:
Nu är det faktiskt så att dem har många utläningar i laget!
Citera
2008-12-21, 23:13
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
Inte ett enda svar rätt hitills, så jag får väl berätta hur d e. Liverpool har historiskt sätt varit englands största problem stad med hög kriminalitet, vilket medfört att fansen anklagats för diverse saker. Inte har d blivit bättre av att Liverpools fans har en svårighet att sköta sig, en gång e en tillfällighet, men två gånger (Heysel, Hillbourough), försök att stoppa ambulanser, kasta skit på motståndarfansen, listan e lång...

Är väl knappast specifikt för just Liverpool-supportrar att inte kunna sköta sig, åtminstone inte nuförtiden. Utgår ifrån att du menar¨på 80-talet. Och angående att dom försökte stoppa ambulanser (under Hillsborough) var det osanna uppgifter som The Sun kom med dagen efter olyckan. Till och med deras redaktör menade att tidningen hade begått det värsta misstaget i sin historia när de publicerade dessa uppgifter.
Citera
2008-12-22, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Är väl knappast specifikt för just Liverpool-supportrar att inte kunna sköta sig, åtminstone inte nuförtiden. Utgår ifrån att du menar¨på 80-talet. Och angående att dom försökte stoppa ambulanser (under Hillsborough) var det osanna uppgifter som The Sun kom med dagen efter olyckan. Till och med deras redaktör menade att tidningen hade begått det värsta misstaget i sin historia när de publicerade dessa uppgifter.

Då utgår du fel, för d jag pratar om är när United spelade Liverpool på Anfield och Alan Smith bröt benet, då ambulansen skulle lämna Anfield, försökte flera scousers stoppa den samt kastade stenar på ambulansen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in