Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-12-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Nu har jag plockat på mig nära 1 miljon packets, trots detta säger den om jag ska knäcka WPA att den måste ha fler packets, ska jag testa knäcka ett WEP så får jag felet att koden kan ha ändrats under insamlingen och att jag ska fortsätta...

Min grannar är inte tekniska av sig så jag tror inte de sitter och ändrar nycklar regelbundet...

Hmmm.. ska fortsätta att samla packets och testa..

jaja jakten på prispressandet fortsätter. räknade ut att en stationär dator som drar 500watt kostar mig ungefär 2700 om året och vi hade tre stycken ståendes, nu har vi vars 1 laptop här hemma som drar 75watt. Har bestämt mig att pressa ner alla onödiga kostnader, hem-telefonen ska bort så småningom den med.

Självklart har det med snålhet att göra, all form av ekonomiskt sparande har med snålhet att göra. Kan jag spara in 5000kr/år så är det 5000 som kan användas till annat.
WPA säger du, du vet att du måste ha en ordlista för att knäcka WPA va? Har de en slumpmässig kod så är det omöjligt...
Citera
2008-12-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SaLZa-
WPA säger du, du vet att du måste ha en ordlista för att knäcka WPA va? Har de en slumpmässig kod så är det omöjligt...

Precis, satsa på att hitta å knäcka WEP istället, glöm WPA!
Citera
2008-12-28, 19:18
Medlem
Fogelbergs avatar
lyckades knäcka ett nät... kommer in på det och har grymt bra signal, men får ingen ip. ska testa med sambons laptop lite mer hemma i windows när det gäller ip trollande, fortfarande färsk på mac
Citera
2008-12-28, 19:23
Medlem
Seawnos avatar
Citat:
lyckades knäcka ett nät... kommer in på det och har grymt bra signal, men får ingen ip. ska testa med sambons laptop lite mer hemma i windows när det gäller ip trollande, fortfarande färsk på mac

Hur gjorde du det då? En snabb tutorial kanske?
Citera
2008-12-28, 21:11
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seawno
Hur gjorde du det då? En snabb tutorial kanske?
Scanna och samla paket där du vill ansluta dig.. det ska räcka med cirka 100.000 paket, när du har dessa kör du en Weak Scheduling Attack, jag körde på både 40 och 104 bitars. Det tog cirka 10 minuter sen hade jag koden..

Observera att inamlingen av paket tog längre tid än så... totalt räknat 2-3 dagar eftersom jag inte kunde köra reinject packets vilket ska snabba upp insamlingen.
Citera
2008-12-29, 00:52
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Läs på tex. deras forum vilka kort som stödjs och använd google

Jag frågade om någon kunde rekommendera ett som fungerade bra. Har du inte lust att göra det fine, då kan du ge fan i att svara också.
Citera
2008-12-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Jag frågade om någon kunde rekommendera ett som fungerade bra. Har du inte lust att göra det fine, då kan du ge fan i att svara också.

Jag gav dig hjälp, men om du inte orkar spendera 2min på att leta så fine..
Citera
2008-12-29, 03:44
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrillos
Precis, satsa på att hitta å knäcka WEP istället, glöm WPA!

haha, om grannarna eller whatever bara använder WPA då? Använd backtrack och lägg ner lite tid på att googla så skall det nog gå vägen. det lönar sig att skaffa en bra wlan adapter med antenn.
Citera
2008-12-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
haha, om grannarna eller whatever bara använder WPA då? Använd backtrack och lägg ner lite tid på att googla så skall det nog gå vägen. det lönar sig att skaffa en bra wlan adapter med antenn.
Då behöver han en jävla stor ordlista, förutsatt att hans grannar är så puckade att de inte valt en stark kod...
Citera
2008-12-29, 17:48
Medlem
Citat:

någon framgång? Kan ju vara så att du måste låtsas vara grannens dator för att kunna ansluta (sen kan du logga in i routern och ändra inställningarna). Hittade det här:
http://www.macgeekery.com/gspot/2006-04/mac_address_spoofing
Citera
2008-12-29, 19:58
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SaLZa-
Då behöver han en jävla stor ordlista, förutsatt att hans grannar är så puckade att de inte valt en stark kod...

Har själv knäckt WPA, dock inte med kismac och inte med airport express, det stödjer nämligen inte packet injection. När du använder packet injection så spelar du först in aktivitet och spelar sedan upp den för acesspunkten igen. kolla in backtrack på youtube, finns massor med bra program inbyggda. skall man köra bruteforce så är ju annars the argon list en bra wordlist. 2 gb stor okomprimerad.

hittar ingen länk just nu men googla på theargonlistver2
så dyker den nog upp

kolla här på hur de knäcker wpa och wpa2 med backtrack 3

http://www.youtube.com/watch?v=Ej52mNHs49A

http://www.youtube.com/watch?v=_TuuTCnCVOA
Citera
2008-12-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Har själv knäckt WPA, dock inte med kismac och inte med airport express, det stödjer nämligen inte packet injection. När du använder packet injection så spelar du först in aktivitet och spelar sedan upp den för acesspunkten igen. kolla in backtrack på youtube, finns massor med bra program inbyggda. skall man köra bruteforce så är ju annars the argon list en bra wordlist. 2 gb stor okomprimerad.

hittar ingen länk just nu men googla på theargonlistver2
så dyker den nog upp

kolla här på hur de knäcker wpa och wpa2 med backtrack 3

http://www.youtube.com/watch?v=Ej52mNHs49A

http://www.youtube.com/watch?v=_TuuTCnCVOA
Jag kör också det, har aldrig lyckats med Kismac, vad ville du säga med dessa videos? Har man en stark kod fungerar det inte. Har man isglass fungerar det såvida isglass finns med i ordlistan...

Hur ska du lyckas knäcka WPA om jag har lösenordet: +W$$NnN+,rcdCHFCEWcfuT+WFwbkW8sTejK$MiyKOQxbi3nwYF RIiNpy0GXgNF- ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in