Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-29, 21:42
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SaLZa-
+W$$NnN+,rcdCHFCEWcfuT+WFwbkW8sTejK$MiyKOQxbi3nwYF RIiNpy0GXgNF- ?
Lägger genast till det i min ordlista!
Citera
2008-12-29, 22:01
Medlem
Nemans avatar
Att knäcka WEP med KisMac är ofärskämt enkelt. Knäckte ett nätver med enbart 100st datapaket. Knäckte det med ordlista, vilket jag anser vara det absolut bästa sättet att knäcka nätverk med.

Vill flagga för en ny metod att knäcka WPA. Mer info finns på http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=tkiptun-ng&DokuWiki=55a7dacefaf057598727450c51f153e6.
Citera
2008-12-29, 22:08
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
Att knäcka WEP med KisMac är ofärskämt enkelt. Knäckte ett nätver med enbart 100st datapaket. Knäckte det med ordlista, vilket jag anser vara det absolut bästa sättet att knäcka nätverk med.

Vill flagga för en ny metod att knäcka WPA. Mer info finns på http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=tkiptun-ng&DokuWiki=55a7dacefaf057598727450c51f153e6.
Mycket intressant!
Låt oss säga att du knäcker ett nätverk, vad kommer du åt? Är det bandbredd och en "slavburk" du är ute efter eller kommer man åt datorerna som inte har någon delning inställd? Kommer åt filer på externa HDD:s?
Citera
2008-12-29, 22:10
Medlem
Nemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Mycket intressant!
Låt oss säga att du knäcker ett nätverk, vad kommer du åt? Är det bandbredd och en "slavburk" du är ute efter eller kommer man åt datorerna som inte har någon delning inställd? Kommer åt filer på externa HDD:s?

Jag kommer åt delade filer, men det är inte det jag är ute efter. Jag är på resande fot, så enbart uppkopplingen uppskattas. Använder uppkopplingen till Spotify och film. Dessutom kommer jag åt routern, eftersom folk inte kan/orkar byta admin-pw.
Citera
2008-12-29, 22:19
Medlem
StyleWarss avatar
Aha, då förstår jag. Även jag är jobbar som zigenare (resande fot alltså), och uppskattar alltid de öppna nätverk som finns. Men hittar men ett WEP någonstans så...Bra tips!

I Nordamerika är WEP skytt som pesten efter en skandal på BestBuy, där kontokortsuppgifter sändes hela dagarna på WEP-skyddade terminaler, men öppna nätverk finns det till förbannelse å andra sidan på den fjärdedelen av klotet.
Citera
2008-12-29, 23:52
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SaLZa-
Jag kör också det, har aldrig lyckats med Kismac, vad ville du säga med dessa videos? Har man en stark kod fungerar det inte. Har man isglass fungerar det såvida isglass finns med i ordlistan...

Hur ska du lyckas knäcka WPA om jag har lösenordet: +W$$NnN+,rcdCHFCEWcfuT+WFwbkW8sTejK$MiyKOQxbi3nwYF RIiNpy0GXgNF- ?

Kan man köra packet injection behöver man ingen wordlist, då spelar den helt enkelt upp din trafik för routern igen och på så vis kan man med tillräckligt många paket knäcka en lång nyckel utan att behöva använda bruteforce. ännu enklare blir det om man kan skicka death kommando till routern, då sparkar den ut dig och när du eller datorn ansluter igen så snappar man upp handskakningen och kommer på så vis mycket närmare lösningen. snabbar upp det från kanske 30 min till 5 min.

vad jag menade med videorna? chrillos menade att man skulle glömma wpa och satsa på wepnycklar istället, kändes ju lite halvdant. "glöm att sno bilar, de har larm. sno hästar istället! "
Citera
2008-12-30, 01:26
Bannlyst
har jag förstått det rätt i att man inte kan fixa till sig nätverksnycklar med hjälp av kismac med mb'ns inbyggda kort? :s
Citera
2008-12-30, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
har jag förstått det rätt i att man inte kan fixa till sig nätverksnycklar med hjälp av kismac med mb'ns inbyggda kort? :s

Läs tråden...
Citera
2008-12-30, 10:09
Medlem
Nemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy

Ja det kan du. Dock så är det i nuläget inte möjligt att använda packet-injection eller andra godheter. Du kan bara lyssna på trafiken och knäcka den med våld.

Har för mig att äldre modeller av MacBook (mycket gamla modeller av den vita) har stöd för packetinjection, eftersom de är utrustade med fina nätverkskort med atheros chipset.
Citera
2008-12-30, 20:24
Medlem
phanderss avatar
Jag kan inte samla paket, har scannat sen igår kväll men har 0 byte och 0 packets. Vad gör jag för fel? Hittar inte någonstans vart man samlar ihop paketen.
Senast redigerad av phanders 2008-12-30 kl. 20:34.
Citera
2008-12-30, 23:03
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phanders
Jag kan inte samla paket, har scannat sen igår kväll men har 0 byte och 0 packets. Vad gör jag för fel? Hittar inte någonstans vart man samlar ihop paketen.

kör du med passive driver? annars samlar den inte in ett skit, använder du active så kan den inte lyssna av trafik.
Citera
2008-12-30, 23:10
Medlem
phanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
kör du med passive driver? annars samlar den inte in ett skit, använder du active så kan den inte lyssna av trafik.

Men shit, nu skäms jag. Tack! Nu samlar jag paket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in