Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Sluta fåna dig, jag frågar igen...är det Serbien eller Albanien som har dubbelt så starkare ekonmi än den ena? och jag kan bara se ett Serbien idag som vill framåt..
Lider du av dyslexi eller vad är problemet? Jag har skrivit det om och om igen i diskussionen att jag inte menar om vem som har den starkaste ekonomin som jag anser att ni är bakåtsträvande, utan på det mentala planet lider många av serberna av ett bakåtsträvande syndrom, då ni vägrar och kan inte acceptera den nya realiteten i Balkan.
Serbien som land har fått betala mycket genom sin fanatiska nationalism och propaganda och ni är inte på något sätt kapabla att acceptera den nya realiteten och gå vidare.
Citat:
Idioten Milosevic var en idiot och drog ner oss i fördärvet..idag är det helt annorlunda..
Ja han var en idiot och ett klockrent exempel på serbiskt bakåtsträvande, kanske var det den traumatiska uppväxten där båda föräldrarna tog självmord som gjorde att han blev det djur han var eller så var han bara född så.
Men det var ni från Serbien som valde han, han kom till makten genom att folket i Serbien valde han om och om igen. Varför valde folket i Serbien Milosevic om och om igen om det inte var ett tecken på ett bakåtsträvande.
Jag hoppas verkligen att det är annorlunda idag, men jag vet inte, har rätt svårt att tro att faktum är så.
Citat:
Och ni är så perfekta? en alban här har startat 20 trådar om serber å en annan här trollar och pajar alla trådar.
Jag har aldrig någonsin sagt att vi är perfekta, lägg inte ord i munnen på mig.
Jag skiter i vem som trollar här, om folk trollar skriv inte och sjunk till deras nivåer.
Citat:
Så du menar att Albanien är ett rövhål pga serber?? fan vad patetiskt löjligt sagt av dig...
Jag är från Kosovo och inte Albanien.
Och ja, Kosovo blev ett rövhål tack vare att ni kapade Kosovos mineralreserver och andra fyndigheter för att sedan ta pengarna och bygga upp Beograds och resten av Serbiens infrastruktur och ekonomi med.
Medan vi i Kosovo var dom fattigaste i Balkan och ansågs vara andra handens medborgare och blev diskriminerade, fängslade, misshandlade för att vi inte ville tillhöra Serbien, med andra ord var det en apartheidstid, där serberna hade egna skolor medan allt albanskt var förbjudet och man fick studera albanska på illegalt på skolor som förbjöds av Serbien för att dom lärde ut albanska och albanska ämnen.
Sedan fick vi nog till slut och när vi insåg att alla fredliga medel att få våra rättigheter och våran autonomi tillbaka så tog vi till med icke fredliga metoder. Men där gjorde ni det igen och började tänka bakåt och attackerade Kosovo med full styrka och förstörde allt i er väg som gjorde att mitt land är ett rövhål idag. Ni började bomba och förstöra allt och ni började mörda oskyldiga civila albaner.
Ni började repetera samma mönster som i Bosnien, ett tydligt tecken på bakåtsträvande.
Av dessa anledningar och tack vare Serbien är mitt hemland Kosovo ett rövhål idag som försöker så gott dom kan, trots att Serbien inte ens erkänner eller låter landet utvecklas på rätt sätt tack vare at man blockerar och förstör för Kosovo.
Sedan kan vi diskutera varför Albanien är ett rövhål på en annan tråd som du kan starta om du så vill om varför Albanien är ett "rövhål".
Citat:
Vad är det för fel på Servia? varför får inte vi vara stolta men ni får det?.
Klart ni får det, men stolthet har en gräns där det oftast leder till propaganda och massa förolämpningar.
Servia verkar vara ung och med tiden kommer han att förstå att vissa av hans inlägg som han gör så han visar sig själv ur en negativ synvinkel.
Citat:
Alltså allt det du säger vet jag redan om, vad vill du jag skall säga mer?
Om du vet om det varför frågar du samma saker om och om igen, saker som jag inte ens tagit upp.
Citat:
Vad vill du egentligen? ni tjatar så mycket om saker som variit så det går in genom örat å ut genom det andra
Jag är grymt medveten om vad serber gjort och inte gjort och har aldrig förespråkat folmord eller krig. Men nu skedde morden och krigen. Men både tyskar och ryssar har ju massmördat flera miljoner kroaterna tog lätt död på mer än 8000 serber varför gapar du inte på dem
Jag är grymt medveten om vad serber gjort och inte gjort och har aldrig förespråkat folmord eller krig. Men nu skedde morden och krigen. Men både tyskar och ryssar har ju massmördat flera miljoner kroaterna tog lätt död på mer än 8000 serber varför gapar du inte på dem
Det är ju det som är problemet att allt är går ut genom ena örat och ut genom andra. Eran ignorans mot det som har hänt gör ju så att ni blir bakåtsträvande då om vi inte tar lärdom av det som händer så kan du vara säker på att det kommer ske igen.
Vad har serber gjort och inte gjort då?
Jaa allt det skedde och det är beklagligt men ett första steg är väl att erkänna allt som har hänt, bland alla sidor, för att man ska kunna gå vidare och för att sådant inte ska inträffa igen.
Ja Tyskarna har mördat och dom fick sitt straff och erkänt allt som hände under nazisttiden, så med andra ord har dom ått frammåt och kunnat lämna allt det bakom sig.
Ni fick också ert straff av NATO och att Jugoslavien gick under men ni lärde er inte någonting utan fortsatte om och och om igen.
Jag hoppas verkligen att ni har lärt er och man en dag kan glömma allt men så länge som det är som det är ser jag det inte inom en väldigt lång tid.
Citat:
Så igen....är det Serbien eller Albanien som är mest framgångsrikt idag? för vi pratar väl om nuläget och inte det som varit? och du pratar om det som varit så jag kan bara se att det är du och dina lakejer som har problem med serber, jag förstår verkligen inte hur du resonerar.
Läs längst upp om vad jag menar med bakåtsträvande för tredje gången.
Citat:
På tal om hat hat har jag personligen fått just hatpm från en alban hör på forumet..
Jaja, cry for me, dont be shyyy
Citat:
För min del hur det än må låta i trådarna så har jag inga som helst problem med varken albaner eller bosniaker...
Ja, jag vet att du har sagt det tidigare men jag har väldigt svårt att tro på det.
Citat:
Om att ljuga så har ju många här och även ickeserber gång på gång påpekat albaners övertro om att allt i världen är albanskt??...
Jaha klart att vissa stoltserar bland albanerna trots att det inte stämmer, det betyder inte att per automatik att alla albaner håller med dessa.
Citat:
Jag jobbar ju med just människor med psykiska åkommmor så jag har bra koll på vad att förtränga,hata eller ljuga för sig själv innebär och vad det ställer till med.
Du som har så bra koll kan ju börja förklara för mig syndromen och konsekvenserna då du är den allvetande
Senast redigerad av Red&Black 2009-12-04 kl. 03:06.
Senast redigerad av Red&Black 2009-12-04 kl. 03:06.
.
HUr som helst så har Storbritannien redan uttryckt om att de ger sitt fulla stöd till Serbien i EU-vägen, långt efter att Kosovo brutit sig loss. Tyskland och Finland har jag ingen koll på men än så länge är det fortfarande bara Holland som vill ha Mladic gripen. Men efter det? INGA!