2009-01-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Finns det belägg om att D blev halalslaktad?

Finns det vedertagna uppgifter om att han fick halsen avskuren?

Inte mer än vad som redan har skrivits i tråden, bloggen Jihad.
Citera
2009-01-23, 20:13
Medlem
Troians avatar
Off topic borttaget.

/Mod
Citera
2009-01-23, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Inte mer än vad som redan har skrivits i tråden, bloggen Jihad.

Svenska tidningar skriver ju inte ens att det är Muhammedaner. Att de då skulle avslöja att det är begåtts en rituell och religiös halsavskärning är väl att begära allt för mycket av svenska journalister.
Citera
2009-01-24, 00:49
Medlem
MongoHasses avatar
Jag vill inte tro att D blev mördad på detta bestialiska sätt. Det är fruktansvärt nog det som hänt men det får inte ha gått till på detta sättet!
Herregud jag vet ju vem killen var... Snäll och trevlig på alla sätt. Måste erkänna att jag faktiskt mår jävligt dåligt av vad som hänt. Dum som jag är tittade jag naturligtvis på en av filmerna från Dagestan som fanns länkat här. Det skulle jag inte gjort. Nu är det såhär i Malmö. Multikulturens mecka. Om det är ett religiöst hatbrott så måste det komma ut. Mina tankar går till D:s familj och nära vänner.
Citera
2009-01-24, 12:32
Medlem
Islamister och Nazister - Nej Tack!

Håller med föregående. Även jag kände D och han var världens snällaste människa. Om förövarna inspirerats av sina Religiösa vanföreställningar måste Malmö reagera. Det börjar bli farligt annars. Islamistiska grupper jobbar mkt med social- och ungdomsverksamhet för att programmera fanatiker. Det är sällan de som hänger på stan och stjäl mobiler mm. Dock tillåter Islamister alla former av brott mot Icke-Muslimer (inkl. mord, stöld, droghandel mm).
Folk får tro på vad de vill, men Islamister och Nazister ligger utanför ramarna för vad som kan accepteras när de gör allvar av sina idéer.
Tilläggas bör att även de flesta muslimer är skrämda av Islamisterna och utsätts för djävligheter om de protesterar.
Jag har stor personlig erferenhet från mellanöstern. Jag tror inte någon (inklusive Rosengårdsboende själva) vill att Malmö ska få en egen Gaza-situation.
Citera
2009-01-25, 20:07
Medlem
Om det är ett hatbrott påverkar det ju bedömningen av allvarlighetsgraden har jag förstått, så det måste utredas noga. Om det kommer fram i förundersökningen att de inte ens funderat över det så har de inte gjort sitt jobb.
Citera
2009-01-25, 22:24
Medlem
Devil_Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Om det är ett hatbrott påverkar det ju bedömningen av allvarlighetsgraden har jag förstått, så det måste utredas noga. Om det kommer fram i förundersökningen att de inte ens funderat över det så har de inte gjort sitt jobb.

Det finns tyvärr inte en chans att muslimjävlars brott mot en svensk skulle betraktas som hatbrott. Hade det varit tvärtom däremot så hade hatbrottsrubrikerna varit stora.
Citera
2009-01-26, 09:57
Medlem
Men finns det verkligen något i POLISENS utredning som tyder på ritualmord? Vad jag har hört av mina kontakter finns det inget belägg för liknande händelse.... Vill bara inte måla fan på väggen...!
Citera
2009-01-28, 22:49
Medlem
Hur får man tag på bilder på grabbarna? Passregistret?
Citera
2009-01-29, 09:32
Medlem
russianblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandark
Du kan ju länka om du hittar något.
Citera
2009-01-29, 10:12
Medlem
BoISarens avatar
Mordmisstänkt 15-åring stannar i häktet

Citat:
15-åringen som misstänks för mordet på Kapellgatan i Malmö ska inte släppas ut.
Åklagaren underkänner socialtjänstens planering. Han menar att ungdomshemmen inte är säkra nog.
http://www.kvp.se/nyheter/1.1447848/mordmisstankt-15-aring-stannar-i-haktet
Citera
2009-01-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandark
Du ska gör affischer av dom, kanske...? Valdemarsro ftw!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in