Citat:
Ursprungligen postat av Snyft
Hallå eftersom min katt är helt jävla galen så undrar jag om den fräser för att den är sur eller vad. Jag sitter vid datorn, katten kommer och blockerar skärmen, tar katten i famnen och klappar hon på magen lite, hon brukar då njuta av detta i några minuter. Men sen vill hon hoppa ner och då brukar hon komma upp igen efter en liten stund och antingen blockerar hon igen så jag får ta upp henne och klappa igen då brukar hon vilja bita mig (inget hårt eller så), har tagit det som att hon vill leka. När jag då sätter ner henne igen så gör hon ett litet fräs ljud (ibland) medan hon sitter och viftar på svansen som fan för att senare komma upp och bita mig i armen och invänta med ett viftande med svansen. Vad är detta för ett beteende?
Kan nämna att katten är helt galen enligt mig. Hon älskar att sova på plastpåsar, ibland när kompisar kommer över för att se en film och jag river lite på soffan så tar hon sats från köket och bara stormar in för att attackera och ibland gör hon något riktigt sär ljud när hon springer. Hon gör inga ljud annars direkt.
Jag tycker du verkar ha en fullt normal katt. Och hon är ju fortfarande ung - max 10 mån? Dags att kastera henne nu så kanske hon lugnare sej lite.
Att hon biter lite är vad man kallar "kärleksbett", en överslagshandling när gosandet blir "för" bra.
Att hon fräser till är väl att hon är så inne i leken så den blir allvar för henne. Enda gångerna vår gamle gosse fräser är när vi leker intensivt. Men då ett rejält FRÄS!
Hon vill att du ska leka istället förr att sitta vid datorn
Gick det bra med hundpassningen?
Mvh