Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 19:14
  #577
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Är det någon som har erfarenhet av att kombinera Valdoxan med en låg dos, eller för all del någon som helst dos, av antipsykotisk?
Vet ej, men stötte på denna intressanta combo:

https://www.google.se/search?q=buspi...atonin&ie=&oe=

Edit:

Lite mer för den intresserade: https://pdfs.semanticscholar.org/430...567b5c17dd.pdf
__________________
Senast redigerad av arbetet 2017-05-15 kl. 19:37.
Citera
2017-06-20, 09:48
  #578
Medlem
Asklords avatar
Jag skakar liv i denna tråden.

Ska börja ta 25 mg till kvällen från och med imorgon (onsdag.)
Jag har haft problem med sömnen i flera år samt ångest och måttlig depression i omgångar.
Vill inte gå in i SSRI/SNRI-träsket igen så fick denna.

Läste på lite om den nu och om jag fattat det rätt så, genom att antagonisera serotoninreceptorn 5-TH2c så ökas frisättningen av dopamin och noradrenalin. Jag tänker säkert förenklat men om jag ska dra paralleller till Bupropion så fick jag ökad ångest av den och dess återupptagshämmande effekt av dopamin och noradrenalin.

Får se vad min ångest tycker om denna medicinen. Kommer att uppdatera här under behandlingens gång.

Livet är ett krig mot sin egna kropp.
Citera
2017-06-22, 08:52
  #579
Medlem
Asklords avatar
Första tabletten togs igårkväll.
Tog bara ca 50 minuter innan jag vart trött. Skönt trött som kändes mer naturligt än t.ex. knockout Mirtazapin.
Jag är trött såhär på morgonen men det är inte förlamande.
Citera
2017-06-25, 19:53
  #580
Medlem
Asklords avatar
4:e dygnet nu.
Den hjälper mig att sova men skulle det vara en rörig kväll så tror jag inte att den klarar av det jobbet.

Biverkningar:
Ångest två första morgnarna. Det var de enda hittills 🙂
Citera
2017-06-25, 22:39
  #581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
4:e dygnet nu.
Den hjälper mig att sova men skulle det vara en rörig kväll så tror jag inte att den klarar av det jobbet.

Biverkningar:
Ångest två första morgnarna. Det var de enda hittills 🙂

Intressant! Tack för uppdatering

Jag har huvudsakligen problem med ångest och är därför lite skeptisk till att börja med Valdoxan. Det är dock typ det det enda alternativet kvar för mig då jag testat i princip samtliga SSRI/SNRI. Kan den hjälpa lite mot nedstämdheten som kommer av ångesten, och ge tillbaka min sömn är jag jättenöjd.

Hur har du reagerat på SSRI förut? Tycker du denna skiljer sig åt från SSRI?
__________________
Senast redigerad av Roxyn 2017-06-25 kl. 22:43.
Citera
2017-06-26, 08:52
  #582
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Intressant! Tack för uppdatering

Jag har huvudsakligen problem med ångest och är därför lite skeptisk till att börja med Valdoxan. Det är dock typ det det enda alternativet kvar för mig då jag testat i princip samtliga SSRI/SNRI. Kan den hjälpa lite mot nedstämdheten som kommer av ångesten, och ge tillbaka min sömn är jag jättenöjd.

Hur har du reagerat på SSRI förut? Tycker du denna skiljer sig åt från SSRI?

Jag är i samma sits som dig. Ångest är grundproblemet men också dragits med depression p.g.a ångesten. testat en hel del antidepressiva.
På SSRI får jag jag en massa biverkningar, ofta mag-tarmrelaterat, sexuell dysfunktion m.m. Fluoxetin funkade bra mot min ångest men fick sluta p.g.a förstoppning.
Citera
2017-06-26, 15:23
  #583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Jag är i samma sits som dig. Ångest är grundproblemet men också dragits med depression p.g.a ångesten. testat en hel del antidepressiva.
På SSRI får jag jag en massa biverkningar, ofta mag-tarmrelaterat, sexuell dysfunktion m.m. Fluoxetin funkade bra mot min ångest men fick sluta p.g.a förstoppning.

Hoppas Valdoxan fungerar bättre för dig då den är ju lite annorlunda. Hur går det än så länge?
Citera
2017-06-26, 15:42
  #584
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Hoppas Valdoxan fungerar bättre för dig då den är ju lite annorlunda. Hur går det än så länge?

Jo det går la fint i den bemärkelsen att man inte har några biverkningar. Ångesten kommer fortfarande och går som den vill. Men jag förväntar mig inte att bli fri från det redan efter 5 tabletter

Går du på något antidepp för tillfället?
Citera
2017-07-20, 08:13
  #585
Medlem
Asklords avatar
Nu har jag gått på valdoxan i över fyra veckor. Nu kan jag skryta med att jag har erektil dysfunktion. Samt gått upp i vikt.

- Men den ska ju inte ha några sexuella biverkningar?

Nej det påstår dom. Söker man på andra sidor än svenska så hittar man att det faktiskt händer.
Citera
2017-08-08, 09:59
  #586
Medlem
Asklords avatar
Har nu dom senaste nätterna haft svårt att sova. Somnade vid 23 innan. Nu 1-2 på natten. Det som Valdoxan så fint hjälpte mig med. Poopout-effekt?
Citera
2017-08-08, 13:27
  #587
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Har nu dom senaste nätterna haft svårt att sova. Somnade vid 23 innan. Nu 1-2 på natten. Det som Valdoxan så fint hjälpte mig med. Poopout-effekt?

Möjligen.

Ang. Valdoxan's sexuella bieffekt, detta hände mig efter ett tag också, men det tog sin tid. Detta försvann dock när jag ÖKADE dosen - då får man något högre 5ht2c-antagonism, vilket leder till mer frisättning av dopamin och norepinefrin, lite mer stimulans.

Har fungerat för en del andra som fått det problemet.

Bör ju nämnas att sexuell dysfunktion är MÅNGA GÅNGER SÄLLSYNTARE på Valdoxan än på t ex SSRI.

Prata med din läkare om att höja dosen innan du sätter ut den permanent. Fina är ju att den är lätt att sätta ut också.
Citera
2017-08-08, 16:45
  #588
Medlem
Har aldrig träffat någon som har egentligen haft någon bra effekt av Valdoxan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback