• 1
  • 2
2008-12-22, 18:31
Medlem
Bajsmackans avatar
Fan va dumjag är, sorry, ja skulle ju ha en sån mini-dvi -> hdmi adapter, då behövs de ju inte någo dvi-ingång på TV:n. Bra att man tänker hela vägen Aja, tack för infon, nu är de bara ut o shoppa loss
Citera
2008-12-22, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmackan
Fan va dumjag är, sorry, ja skulle ju ha en sån mini-dvi -> hdmi adapter, då behövs de ju inte någo dvi-ingång på TV:n. Bra att man tänker hela vägen Aja, tack för infon, nu är de bara ut o shoppa loss
Fast det finns inte. Du behöver Mini-DVI -> DVI och sen DVI -> HDMI-kabel/adapter..
Senast redigerad av emilsund 2008-12-22 kl. 22:40.
Citera
2008-12-23, 00:28
Medlem
Akademikerns avatar
Jag har löst det så att jag tog "mini-dvi->dvi"-kontakten som följde med min mac mini och sen köpte jag bara en dvi-kabel och satte i datorn och i TV'n, och en kabel från datorns ljud-ut till TV'n.

Funkar jättebra
Citera
2008-12-24, 00:18
Medlem
Bajsmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Jag har löst det så att jag tog "mini-dvi->dvi"-kontakten som följde med min mac mini och sen köpte jag bara en dvi-kabel och satte i datorn och i TV'n, och en kabel från datorns ljud-ut till TV'n.

Funkar jättebra

Jo, grejen är ju bara om TV:n ja köper har dvi-ingång eller inte. Vi får se va de blir helt enkelt. Tack för alla tips!
Citera
2008-12-24, 01:24
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Jo, grejen är ju bara om TV:n ja köper har dvi-ingång eller inte. Vi får se va de blir helt enkelt. Tack för alla tips!

Om dvi nu är det som jag tror det är (vanlig skärmkontakt) så har näst intill alla platt-tv den ingången. tror fan knappt det finns en enda lcd/plasma-tv som inte har sån ingång.
Citera
2008-12-24, 01:42
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
DVI och HDMI är i princip samma signaler så brukar alltid fungera med en adapter för under 100-lappen för att få det till att fungera.

Skillnaden är om det är en kabel som är DVI-A som enbart är analog, men de är inte alls lika vanliga med tanke på att det är samma signaler som VGA... och därför bättre att helt enkelt köra en VGA-kabel.
DVI stödjer normalt inte ljud heller, finns vissa grafikkort som klarar det men de är inte många.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in