• 1
  • 2
2008-12-20, 11:00
Medlem
Hej de e såhär att ja har ett stort problem... Ja har en data som ja fick av skolan fast ja kan inte komma in på den för man måste ha användarnamn o lösenord o sån skit... Kan nån ge mig ett tips ifall ja behöver installera om den eller nåt..
Tack på förhand...
Citera
2008-12-20, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GottEdeLars
Hej de e såhär att ja har ett stort problem... Ja har en data som ja fick av skolan fast ja kan inte komma in på den för man måste ha användarnamn o lösenord o sån skit... Kan nån ge mig ett tips ifall ja behöver installera om den eller nåt..
Tack på förhand...

vad är det för os och inloggnings system?
Citera
2008-12-20, 11:04
Medlem
micaeles avatar
Kommer du inte in på den alls? Eller kommer du in på den med begränsade rättigheter? Varför har du fått den om du inte kommer in på den alls?
Citera
2008-12-20, 11:06
Medlem
Det är windows xp och den rutan som alla datorer hade i högstadiet du vet när man ska trycka ctrl alt delete..
Citera
2008-12-20, 11:08
Bannlyst
Citat:
Det är windows xp och den rutan som alla datorer hade i högstadiet du vet när man ska trycka ctrl alt delete..

hm, har du testat starta datorn i felsäkert läge?
Citera
2008-12-20, 11:09
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Den rutan finns på alla datorer med Windows som kräver inloggning. Så det ger inte mycket hjälp.
Du svarade dock inte på den andra frågan - varför har du fått en dator om du inte kommer in på den alls?
Citera
2008-12-20, 11:09
Medlem
Faktiskt inte hur gör man det...
Citera
2008-12-20, 11:11
Medlem
Om du nu fick en dator av skolan, varför ber du bara inte en ansvarig där berätta namnet och lösenordet för dig?
Citera
2008-12-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Den rutan finns på alla datorer med Windows som kräver inloggning. Så det ger inte mycket hjälp.
Du svarade dock inte på den andra frågan - varför har du fått en dator om du inte kommer in på den alls?

Tack men det är inte relevant jag kanske inte har fått den av skolan men det är en sådan dator... Det jag behöver svar på är hur man kommer förbi inloggningssystemet i såna fall.. Ifall man behöver installera om den eller inte..
Citera
2008-12-20, 11:16
Medlem
CocoNutzs avatar
Personer verkar undra om lösenordet krävs direkt vid starten av datorn då skärmen är svart, eller om Windows XP startas och sen kräver lösenord för inloggning i själva operativsystemet, om det är XP's OS som kräver lösenordet är det enklare... Om BIOSEN lösenordet är satt i, blir det svårare...

Såå.. problemet är..?
Citera
2008-12-20, 11:20
Citat:
Tack men det är inte relevant jag kanske inte har fått den av skolan men det är en sådan dator... Det jag behöver svar på är hur man kommer förbi inloggningssystemet i såna fall.. Ifall man behöver installera om den eller inte..
Hoppas datorn har funktioner för att bli spårad, som många har, så du åker dit för att ha bestulit någon liten högstadiekid på dennes dator.

OnTopic: Testa boota från en skiva med t.ex. ERD Commander så ska du kunna byta lösenord på alla konton som finns. För att slippa lösenord till BIOS resetar du CMOS genom att dra ur det lilla batteriet ur datorn en stund. Hur lätt det är att komma åt i en laptop har jag aldrig undersökt.
Citera
2008-12-20, 11:21
Medlem
micaeles avatar
Eller blås om datorn ifall du kommer åt BIOS och kan sätta CD:n som startenhet, enkelt och smidigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in