2008-12-20, 03:06
Medlem
barrot08s avatar
Har fått för mig att jag ska baka ett pepparkakshus imorgon, men ja pallar inte göra degen å sådant skit, så jag undrar vart man kan köpa delarna? Dvs "byggstenar"

OBS detta är inte en annonsering
Citera
2008-12-20, 03:20
Medlem
Feitans avatar
Ska väl gå att köpa i vilken vanliga Ica som helst?
Citera
2008-12-20, 04:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barrot08
Har fått för mig att jag ska baka ett pepparkakshus imorgon, men ja pallar inte göra degen å sådant skit, så jag undrar vart man kan köpa delarna? Dvs "byggstenar"

OBS detta är inte en annonsering
Hehe, när man frågar efter nått så här, då är det svårt att kalla det annonsering.
Som föregående talare sa finns säkert i de flesta affärerna.
Dock skulle jag gissa på att det finns risk att det är slut såpass nära julen.

Men såna där byggsatser är jävligt enkla.
Jag vet inte hur alla satser är konstruerade men de jag sett vill att man använder socker som man värmt upp i stekpannan så det blir som klister.

Att göra så har jag lagt ner för så slarvig en annan är och frugan är så bränner man sig hela jävla tiden på detta socker.
Och kan försäkra er att det är fruktansvärt att bränna sig på socker.

Så Karlssons klister är nått som jag använder mig av.
Lite tråkigt för barnen som vill äta upp huset, men roligt för oss som slipper bränna oss.
Bara köpa en extra burk peppar kakor som man lägger lite i husen som dom kan få vid rivningen
Citera
2008-12-20, 05:05
Medlem
barrot08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hehe, när man frågar efter nått så här, då är det svårt att kalla det annonsering.
Som föregående talare sa finns säkert i de flesta affärerna.
Dock skulle jag gissa på att det finns risk att det är slut såpass nära julen.

Men såna där byggsatser är jävligt enkla.
Jag vet inte hur alla satser är konstruerade men de jag sett vill att man använder socker som man värmt upp i stekpannan så det blir som klister.

Att göra så har jag lagt ner för så slarvig en annan är och frugan är så bränner man sig hela jävla tiden på detta socker.
Och kan försäkra er att det är fruktansvärt att bränna sig på socker.

Så Karlssons klister är nått som jag använder mig av.
Lite tråkigt för barnen som vill äta upp huset, men roligt för oss som slipper bränna oss.
Bara köpa en extra burk peppar kakor som man lägger lite i husen som dom kan få vid rivningen

anledningen till att ja skrev om annonsering är för att jag tidigare varit med om incidenter där jag har blivit förvånad, då jag inte har ansett det som annonsering, därför skriver jag alltid så som ovan om jag på något sätt tycker att det är emot regel 1.01
Citera
2008-12-20, 14:35
Medlem
Teodoras avatar
Den enda färdiga byggsatsen jag har sett, är den från Annas, och det huset är verkligen asfult.

Man måste ju inte göra degen själv. Jag brukar göra mina pepparkakshus på köpt deg, det går väl åt 2-3 förpackningar. Själva utbakandet av kakorna är ju det lättaste.
Senast redigerad av Teodora 2008-12-20 kl. 15:06.
Citera
2008-12-20, 14:47
Medlem
Byggsatser finns på alla affärer men dom är små och innehåller jäkligt ofta trasiga delar. Men köper man flera stycken och snickrar lite själv så borde det gå att få till något snyggare.

I tråden om pepparkakshus 08 finns det lite tips.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=779532
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in