2008-12-20, 01:42
Medlem
thakiings avatar
Har haft detta problem i ungefär en månad.

Varje gång jag lyssnar på musik (Windows Media Player) börjar fläkten gå igång efter ett tag. När den till slut stannat av (gått ner i varv), gör den det med ett nedtonande ljud, och samtidigt hackar ljudet och försvinner i nån sekund för att sedan fortsätta.

Nu på senare tid har ljudet försvunnit helt ibland, fast låten fortfarande pågår och volymen är på.

Varför blir det så? Har ingen aning om hur jag ska åtgärda det heller. Ibland hjälper det att starta om mediaspelaren, men ofta måste jag starta om datorn helt för att ljudet ska fungera igen.

Tacksam för svar.
Citera
2008-12-20, 01:45
Medlem
ganglere2s avatar
Hur är dina öron?
Citera
2008-12-20, 01:55
Medlem
thakiings avatar
Seriösa svar uppskattas, tack.
Citera
2008-12-20, 03:47
Medlem
devilspawns avatar
Testa att uppdatera drivrutinerna till ljudkortet.
Citera
2008-12-20, 13:01
vad har du för dator och vilken mediaspelare?

du säger att fläkten sätter igång, så jag antar att datorn blir varm, och när den blir varm så försämras prestandan nåt enormt. har du då på musik så blir den drabbad.

tanka t.ex speedfan och kolla vilka temps du har i datorn och posta dom här.
Citera
2008-12-21, 15:20
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
vad har du för dator och vilken mediaspelare?

du säger att fläkten sätter igång, så jag antar att datorn blir varm, och när den blir varm så försämras prestandan nåt enormt. har du då på musik så blir den drabbad.

tanka t.ex speedfan och kolla vilka temps du har i datorn och posta dom här.

har en compaq presario 8000 och windows media player 10, kör också med windows xp om det har någon betydelse.

har för mig att det var någon gång i somras som problemet började med att ljudet hackade och nu när jag tänker efter så vet jag att jag höll på med drivrutiner hit och dit för att få ett spel att fungera. är inte säker men det kan vara någon gång efter det som det blev värre.
Citera
2008-12-31, 00:40
Medlem
thakiings avatar
Någon mer som har något förslag hur jag ska göra? Har inte hunnit testa med drivrutinerna än, ska fixa det snart. Men det här jävla problemet går mig på nerverna, slår fan sönder datorn snart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in