Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
Jag håller med dig om att jakt kommer att vara nödvändig. Däremot tycker jag inte att man ska få "värna" sin jakthund när den är ute på uppdrag. Det är alldeles för enkelt att missbruka och har säkerligen redan gjorts.
Mycket möjligt att den har det vet jag inget om.. Men jag anser att man har rätt att värna om sina tamdjur då menar jag hundar i skogen såväl som korna eller fåren på bakgården.. Ser jag att vargen anfaller dem får jag skjuta den och värna om mina djur.
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
Jo men till slut skulle det ju bli så mycket varg att man kan lagligt få skjuta. Saken är ju att man måste få de rabiata och skjutglada varghatarna att sluta med tjuvjakt. Har du någon bra lösning så kom fram med den.
Självklart tjuvjakt är aldrig bra men det finns ju redan nu dem som besväras hårt utav dess närvaro precis som med björnen.. När dem börjar närma sig tätbebyggt område och kanske till och med tar en ledande varg kramares barn eller hund då kanske det blir annat liv i skällan för då är dem helt plötsligt inte så gulliga och kramgoa längre..
Att utrota ett djur är inte rätt och inget som vi ska syssla med idag men vi måste å andra sidan få hålla nere djur stammarna på en "bra" nivå så dem inte kommer och "stör" oss nu när vi har byggt stora städer över deras lyor och deras jaktmarker.