Citat:
Ursprungligen postat av GrimFandango
Kan säga att efter sökande på oändliga forum hittade jag en Japansk sida som efter översättning förklarade problemet.
Om någon är intresserad så är det så enkelt att dom som spammar har lyckats få tag på login info till kontot och loggar helt enkelt in på det när den riktiga användaren inte är inne och spammar deras kontaktlista. Så lösningen på problemet är helt enkelt att byta lösenord på allt som har med MSN att göra.
Tänkte skriva lösningen om någon annan har samma problem.
//GrimFandango
Jag har ett virus som liknar det TS beskriver och jag tror inte att det är lösningen på problemet. Men vi kanske talar om två helt olika virus.
Det viruset jag fick gör iallafall så att jag skriver nånting i stil med "HAHA
http://www. nån random länk . com // dittnamn@hotmail.com " till alla mina kontakter. Alltså nån konstig länk med mottagarens hotmail inbakad i sig.
När jag startade datorn får jag också upp en säkerhetsvarning som lyder "blablabla kunde inte verifieras. Vill du köra det här ändå?
Namn: service.exe
Utgivare: Okänd utgivare
Typ: Program
Från: C:\WINDOWS
[Kör] [Avbryt]"
Nu har det t.o.m. gått så långt så att datorn fryser fast så fort jag startar datorn.
Men nu kanske vi inte talar om samma virus, somsagt.
Bör tillägga att jag inte är så värst bra vad gäller IT, så jag har inte så stor humm om vad det är jag snackar om.