2008-12-19, 22:09
Medlem
Tjenare, en kompis till mig har lyckats att f ngon typ av malware i sin dator vilken skickar ut random meddelanden till kontakterna p dennes kontaktlista.

Han kr med nod32 vilket inte lyckats fnga upp malwaren, s min frga r d som topic.

Hur gr man enklast fr att f bort denna skiten ?

// GrimFandango
Citera
2008-12-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFandango
Tjenare, en kompis till mig har lyckats att f ngon typ av malware i sin dator vilken skickar ut random meddelanden till kontakterna p dennes kontaktlista.

Han kr med nod32 vilket inte lyckats fnga upp malwaren, s min frga r d som topic.

Hur gr man enklast fr att f bort denna skiten ?

// GrimFandango

In i windowsforumet och posta en hijackthislog s ska de nog hjlpa dig.
Citera
2008-12-19, 22:20
Medlem
snilleblixts avatar
sk efter combofix, det rensar skiten
Citera
2008-12-19, 22:24
Medlem
Kan sga att efter skande p ondliga forum hittade jag en Japansk sida som efter versttning frklarade problemet.

Om ngon r intresserad s r det s enkelt att dom som spammar har lyckats f tag p login info till kontot och loggar helt enkelt in p det nr den riktiga anvndaren inte r inne och spammar deras kontaktlista. S lsningen p problemet r helt enkelt att byta lsenord p allt som har med MSN att gra.
Tnkte skriva lsningen om ngon annan har samma problem.

//GrimFandango
Citera
2008-12-19, 22:47
Medlem
blueCommands avatar
ven att problemet r lst s skickar jag denna vidare till MSW.

IT-skerhet -> MSW

/Mod
Citera
2008-12-19, 22:50
Medlem
Deeeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFandango
Kan sga att efter skande p ondliga forum hittade jag en Japansk sida som efter versttning frklarade problemet.

Om ngon r intresserad s r det s enkelt att dom som spammar har lyckats f tag p login info till kontot och loggar helt enkelt in p det nr den riktiga anvndaren inte r inne och spammar deras kontaktlista. S lsningen p problemet r helt enkelt att byta lsenord p allt som har med MSN att gra.
Tnkte skriva lsningen om ngon annan har samma problem.

//GrimFandango

Jag har ett virus som liknar det TS beskriver och jag tror inte att det r lsningen p problemet. Men vi kanske talar om tv helt olika virus.

Det viruset jag fick gr iallafall s att jag skriver nnting i stil med "HAHA http://www. nn random lnk . com // dittnamn@hotmail.com " till alla mina kontakter. Allts nn konstig lnk med mottagarens hotmail inbakad i sig.

Nr jag startade datorn fr jag ocks upp en skerhetsvarning som lyder "blablabla kunde inte verifieras. Vill du kra det hr nd?
Namn: service.exe
Utgivare: Oknd utgivare
Typ: Program
Frn: C:\WINDOWS
[Kr] [Avbryt]"

Nu har det t.o.m. gtt s lngt s att datorn fryser fast s fort jag startar datorn.

Men nu kanske vi inte talar om samma virus, somsagt.
Br tillgga att jag inte r s vrst bra vad gller IT, s jag har inte s stor humm om vad det r jag snackar om.
Citera
2008-12-19, 23:05
Medlem
Detta jag hittat visade sig att det var inget virus utan bara det att ngon ftt tag p loginen.

Drfr kan inte ngot virusprogram hitta det. Om du har scannat efter virus och inte hittar ngot freslr jag att du testar att bara ndra lsenord. r ju en ganska enkel sak att gra som dessutom skall gras med jmna mellanrum. :P
Citera
2008-12-20, 13:32
Medlem
Paijters avatar
#GrimFandango, du har varit dum nog att lmna ut din adress och lsenord. Troligen till en s.k. blockcheckersida fr att du varit nyfiken p att se vilka som blockerat dig p msn. Du knner redan till lsningen.

#Deeean, lsningen fr dig r att ladda ned malwarebytes antimalware och scanna tv ggr med en omstart dremellan. Testa att starta datorn i felskert lge med network fr att kunna ladda ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in