• 2
  • 3
2008-12-21, 09:51
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yaldabaoth
Eftersom det ändå måste användas SMS ibland så har jag utvecklat ett vokabulär som är så pass utvecklat så att det verkligen låter som en vanlig diskussion. Man kan vara väldigt påhittig, och så länge båda är med på noterna så är det ju hur lätt som helst att skriva saker som ser ut som ett vanligt samtal men som betyder nåt annat.
Det beskrivna systemet förutsätter att din kran kommunicerar likadant med alla sina kunder. Gör han inte det och åker fast, är det naivt att tro att era SMS inte kan, eller kommer att, dechiffreras av Polisen.
Citera
2008-12-21, 10:06
Medlem
Mords avatar
själv har jag slutat messa, men när jag gjorde det så blev det "kan du hjälpa" eller något liknande... idag är det samtal som gäller bara.
Citera
2008-12-21, 10:39
Bannlyst
shackmatt: så kranen har inget liv utanför sitt säljarjobb? Jag kanske är en av hans bekanta som inte knarkar? Kranar har såna också. Omöjligt att bli fälld på såna sms om de inte gör ett hembesök efter att kranen torskat.
Citera
2008-12-21, 11:36
Medlem
Impulse202s avatar
Har en separat mobil till liknande samtal bland vänner, liksom de också har så det blir en sluten krets där ingen utomstående har numrera...
Där är det raka rör a´la "Har du knark hemma just nu? Möt mig vid tunneln runt 2-tiden."... Kan nämnas att de byts så fort någon får problem med snuten, även om det gäller att bara hamna i fyllecell. Ingen av oss har åkt fast för narkotikabrott ännu (hållit på i ett antal år), så är helsäker på att det är en metod som funkar väldigt bra.

Annars brukar det köras med frasen låna på andra luren.. Dvs låna 100:- 1g brunt, 1000:- 1g grönt.... And so on.
Citera
2008-12-21, 11:59
Medlem
Avva66s avatar
Givetvis så ska ni använda ett kort som inte går att spåra.
Senast redigerad av Avva66 2008-12-21 kl. 12:10.
Citera
2008-12-21, 14:43
Medlem
weed-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yaldabaoth
weed-man: du kan väl inte ha torskat bara på smset? de måste väl ha besökt dig och hittat dom också?

Jag vill säga till er alla att under hösten har det hänt otroligt mycket saker som gjort mig fullständigt övertygad om att polisen har mycket mer resurser än tidigare, särskilt när det gäller internet och telefonspårning. Eftersom det ändå måste användas SMS ibland så har jag utvecklat ett vokabulär som är så pass utvecklat så att det verkligen låter som en vanlig diskussion. Man kan vara väldigt påhittig, och så länge båda är med på noterna så är det ju hur lätt som helst att skriva saker som ser ut som ett vanligt samtal men som betyder nåt annat.
Exempel: om man jagar sub. Submarine.. We all live in a yellow Submarine.. Beatles.. Skriv nåt som har att göra med att du letar efter Beatles White Album och undrar om han har den?

Började med sms:et, sen kom som du säger besöket, de hittade inget. I förhör så erkände jag till slut då de manupilerade mig genom att ställa samma frågor på olika sätt så jag till slut sa emot mig själv..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in