• 1
  • 2
2008-12-19, 20:56
Medlem
JockeMedEnKnivs avatar
Tja.
Jag har tänkt lite på hur nojjig man borde vara över att skriva öppet om droger i sms, främst vid köp och så. Jag brukar bara skriva hursomhelst typ "tja kan jag komma och hämta en femma?" eller "finns det gräs?" eller så, jag tänker ibland att man kanske borde vara lite mer restriktiv med tanke på fra och allt, men i slutändan blir det ändå väldigt öppet. Hur dumt är det? Söks många sms igenom helt random efter såna ord? Är såna siffror ens offentliga? Nån som vet nåt om sånt här?
Citera
2008-12-19, 21:05
Medlem
Chims avatar
Åker han dit, kan du ju räkna med besök också.
Dumt, lättare att skriva lite kodat i alla fall...beror väl på hur paranoid man är!

SMS söks nog inte igenom, så länge ni båda klarar er från problem så gör nog inte sms'en något.
Citera
2008-12-19, 21:14
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Jag har ingen alls bra koll på detta men det jag snappat upp från andra är ju att just sms är väldigt lätt att neka, man vet ju inte om det är ju du som skrivit smset i jämförelse med röstidentifiering. Däremot om du använder ett mobilnummer som står i ditt namn och det är upprepade sms så är nog inte snuten så snälla längre.

Rent allmänt så tror jag inte sms söks igenom på måfå utan det gäller nog mest om kranen skulle bli tagen eller ha span på sig, då kan nog återkommande kunder räkna med ett besök av farbror blå.

Men ja, att skriva det lite halvkodat skadar ju inte.
Citera
2008-12-19, 21:22
Medlem
hejje_99s avatar
Brukar skriva "Kan du hjälpa?"
Citera
2008-12-19, 22:59
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejje_99

Hehe, det gör jag ibland, fast jag vet att det är onödigt, inte som att snuten inte fattar... om de väl tar en alltså.

"Styra?" Är en annan fåfäng variant, som jag är säker på att bängen fattar direkt, de har träffat en och annan puffare tidigare och har nog hyfsad koll på vokabulären.
Citera
2008-12-20, 00:39
Medlem
Kissemurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejje_99

Standardfrasen bland mitt umgänge.

Har läst och hört att sms sparas en längre tid, vet nu inte om detta är sanning. Men iaf så är sms läsbart för en tredje part och är därmed skit i min synpunkt. Hush to hush är väl det ända vettiga men då får man ju ha tidsmarginaler också..inte varje minut man kollar sin mail precis.
Bestäm annars med din kranis IRL vad ni/du ska säga när du är sugen på ngt grönt el brunt för den delen och du ska ringa/sms:a honom/henne.
Citera
2008-12-20, 00:43
Medlem
nu vet jag inte om det förekommer sökningar i skickade sms, men om så skulle vara fallet borde "kan du hjälpa?" slinka mellan polisens sökfilter i en mycket högre grad än "kan jag hämta en femma?".

och om din kran skulle tas av polisen (och han har varit dum nog att spara SMS) så tror jag att slutsatsen ovan även kan appliceras på hur stor sannolikhet det är att du får besök.
Citera
2008-12-20, 00:44
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Här blir det: "Komma på fika? Kaffet är klart, ta med dig bullar eller nåt"!
Citera
2008-12-20, 01:46
En bekant till mig brukar SMS:a typ: Tja, har du några däck att sälja?
Citera
2008-12-20, 02:11
Medlem
Milford.Cubicles avatar
De kan knappast söka efter ordet femma.
Citera
2008-12-20, 02:36
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG
Hehe, det gör jag ibland, fast jag vet att det är onödigt, inte som att snuten inte fattar... om de väl tar en alltså.

"Styra?" Är en annan fåfäng variant, som jag är säker på att bängen fattar direkt, de har träffat en och annan puffare tidigare och har nog hyfsad koll på vokabulären.

Spelar ju ingen roll att polisen fattar. Dom ska ju kunna bevisa det också.
Citera
2008-12-20, 04:18
Medlem
jimmypages avatar
När (om) langaren åker dit kan du (eller han/hon) få sota för slarviga sms. Polisen kan få fram även raderade sms från operatörerna.

Så meddelande i stil med "har du en femma" är bara dumt. Att din langare inte reagerat på det bevisar att han/hon också är dum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in